شناسهٔ خبر: 22008055 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاد حوزه:

اهل قلم سبک زندگی اسلامی را با استحکام علمی و جذابیت ادبی ترویج کنند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی گفت: کتاب ‌های مفید در موضوع سبک زندگی اسلامی و ارتقای زندگی باید ترویج شود و اهل قلم با توجه به نیازها و اولویت ‌های جامعه کتابی با استحکام علمی و ادبیات و ظاهر جذاب ارائه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی ‌تبار در دومین نشست کتاب خوان تخصصی 'فرهنگ رضوی' در مشهد افزود: قرآن کریم و اهل بیت (ع) بر اهمیت علم و نشر و عمل به آن تاکید فراوان کرده اند.
وی اظهار کرد: مسلمانان و شیعیان در تمدن علمی، پیشینه درخشان داشته ‌اند و پیشگام حوزه تعلیم و تربیت بوده و بزرگترین دانشمندان از میان مسلمانان برخاسته‌ اند.
وی گفت: با توجه به این پیشینه باید با گفت‌ و گو و تبادل نظر، ایده ‌های جدید در حوزه کتابخوانی ارائه دهیم و در برنامه ‌های مختلف این هدف مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان اینکه اولین قدم در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، انتشار کتاب های فاخر است افزود: نشست کتاب خوان تخصصی فرهنگ رضوی، گامی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
مدیر کل کتابخانه ‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی از اهداف نهاد کتابخانه ‌های عمومی است و در این راستا برنامه ‌هایی نیز در مدارس و کتابخانه ‌های عمومی در دستور کار قرار گرفته و اجرا می ‌شود که برگزاری نشست‌ های تخصصی 'فرهنگ رضوی' از جمله آنهاست.
حسین اکبری افزود: در سال جاری چهار نشست تخصصی با محوریت فرهنگ رضوی برگزار می ‌شود.
در این مراسم کتابهای دین و سیاست از منظر حضرت امام رضا (ع) تالیف حجت الاسلام رضا وطن دوست، دانای خاندان محمد (ص) اثر امیر سلمانی رحیمی و مرتضی انفرادی، دوره هفت جلدی پرسمان رضوی به نویسندگی محمدباقر پورامینی و عهد ماندگار به قلم مرتضی انفرادی و امیر سلمانی رحیمی توسط مولفین و نویسندگان ارائه شد.
نشست های کتاب خوان در راستای به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده توسط مولفان، نویسندگان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی به صورت تخصصی، مدرسه ای و کتابخانه ای در کشور برگزار می شود.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نظر شما