شناسهٔ خبر: 22005961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کمبود معلم از چالش‌های جدی آموزش و پرورش کاشمر

نمایندگی خراسان رضوی

مدیر آموزش و پرورش کاشمر کمبود شدید معلم را از چالش‌های جدی این اداره دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی طاهریان در جلسه توجیهی مدیران آموزش و پرورش کاشمر که در محل سالن همایش‌های شهید شهابیان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه باید اولویت‌های تمامی مدارس در سال تحصیلی جدید مشخص باشد، گفت: باید تمامی ظرفیت‌ها، چالش‌ها و راهکارهایی که می‌شود ارائه داد مشخص شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال تحصیلی همه تأکید بر این داریم که ایجاد فضای تعاملی، همدلی و مشارکت را در مدرسه داشته باشیم، به ارائه نکاتی در قالب اولویت‌های کاری آموزشگاه‌ها پرداخت و افزود: توجه دقیق به ظرفیت‌ها، شناسایی چالش‌ها و راهکارها در مدرسه، داشتن برنامه و برنامه‌ریزی جهت شرکت در المپیادها را از جمله اولویت‌های مدیران مدارس دانست.

طاهریان همچنین توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان اعم از دانش‌آموزان کم‌توان درسی، مالی و همچنین دارای مشکلات و ناهنجاری‌های دیگر را ضروری دانست و اظهار کرد: توجه ویژه به رعایت اصل صرفه‌جویی و پرهیز از تجمل‌گرایی در هزینه کردها را همه مدیران باید مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه با اشاره به استعداد خوب دانش‌آموزان عنوان کرد: وجود بستر مناسب بین بخشی در ادارات شهرستان، به وجود آمدن جو رقابت بین دانش‌آموزان و اولیاء و مشارکت اولیا در فعالیت‌های فوق‌برنامه، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه آموزش شهرستان ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر هم‌چنین کمبود شدید معلم در مقطع ابتدایی به‌ویژه در قسمت مردان را جزء چالش‌های اصلی برشمرد و افزود: اکنون در کاشمر با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی همچنین از وجود 26 مدرسه چرخشی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثر همکاران دارای سابقه خدمتی بالا هستند از سال آینده با موج شدید بازنشستگی مواجه خواهیم شد.

طاهریان تدریس غیر مرتبط  دبیران به‌خصوص مدارس پسرانه به‌ویژه در دروس هنر و سپردن تدریس دروس ابتدایی به دبیران متوسطه را از دیگر چالش‌ها برشمرد و عنوان کرد: متأسفانه همکاران خانم از پذیرش اضافه‌کار و کلاس‌های فوق‌برنامه امتناع می‌کنند.

وی در ادامه از گرایش شدید دانش‌آموزان به رشته تجربی و مشکلات مربوط به هدایت تحصیلی، تراکم بالای دانش‌آموزان در برخی مدارس به دلیل مهاجرپذیر بودن شهر و کمبود فضا، کمبود شدید ابزار و وسایل موردنیاز هنرستان‌ها به‌ویژه در رشته‌های جدید و نبود اعتبارات حمایتی از هنرستان‌ها خبر داد.

مدیر آموزش وپرورش کاشمر همچنین ارتقاء پوشش تحصیلی و افزایش درصد قبولی، ارتقاء میانگین نمرات و حضور مؤثرتر در جشنواره‌ها و المپیادها را جزء اولویت‌های آموزشی در شهرستان برشمرد.


انتهای پیام

نظر شما