شناسهٔ خبر: 21994459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

با حضور دادستان کل کشور

آغاز مراسم توزیع کارت های ضابطین عام دستگاه قضایی

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم اعطای کارت ضابطین عام دستگاه قضایی صبح امروز(چهارشنبه) 26 مهرماه در محل دادستانی کل کشور برگزار شد.
این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری ، عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، معاونین و مشاوران دادستان کل کشور ، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی استان تهران  و فرماندهان ناجا برگزار شد.
دادستان کل کشور در این مراسم از صدور 40 هزار کارت مخصوص ضابطان قضایی در سراسر کشور خبر داد .
حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری افزود: صدور کارت ضابطیت یکی از ضروری‌ترین کارهای قوه‌قضاییه بود که ان‌شاءالله اعطای این کارت ها موجب تسهیل امور و حفظ حقوق شهروندی و رافع اطاله دادرسی شود.
وی گفت: ما تاکنون اطلاعات 40 هزار نفر از ضابطان را جمع‌آوری کردیم که این اطلاعات کاملا محرمانه است و به لحاظ ضریب امنیتی و حفظ هویت اشخاص کاملا نکات ایمنی رعایت شده است.
دادستان کل کشور افزود: بنابراین برای 40 هزار ضابط کارت صادر کردیم که از امروز در سراسر کشور توزیع می‌شود و در جلسه امروز نیز به صورت نمادین کارتی را تقدیم سردار اشتری می‌کنیم که در پایان، این کارت به سردار اشتری فرمانده ناجا، فرمانده تهران بزرگ و رئیس پلیس پیشگیری اهدا شد .
وی گفت: امیدواریم فرماندهان انتظامی در سراسر کشور تعامل و همکاری لازم را با دادستان‌ها داشته باشند.
منتظری افزود: جایی که دستور قضایی صادر می‌شود برای هیچ احدی و هیچ جایگاهی، مصونیتی وجود ندارد و نباید در برابر دستور قضایی ایستادگی شود و اگر هم اعتراضی وجود دارد باید در چارچوب قانون اعتراض شود.
وی درباره کارت‌های ضابطیت ضابطان خاص هم گفت: صدور کارت برای این ضابطان، شیوه‌های خاص خود را دارد که شامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و بخشی از نیروهای پلیس می شود.
منتظری ادامه داد: ضابطان خاص تا زمان صدور کارت ها، به همان شیوه قبل عمل می کنند و امیدواریم نسبت به سهم خود در ایجاد عدالت موفق باشیم. 
 حجت الاسلام والمسلمین منتظری در 16 مهرماه در همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و موسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام) گفته بود که تا پایان مهر ماه کارت های ضابطین عام را توزیع می کنیم.

نظر شما