شناسهٔ خبر: 21990494 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی راه اندازی کارخانجات مشترک در ایران و ازبکستان داریم

غنی اف از آمادگی کشورش برای راه اندازی کارخانجات مشترک در ایران و ازبکستان و سرمایه گذاری مشترک به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترانزیت خبر داد.

صاحب‌خبر -

آمادگی راه اندازی کارخانجات مشترک در ایران و ازبکستان داریم

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر توسعه تجارت خارجی ازبکستان از آمادگی کشورش برای راه اندازی کارخانجات مشترک در ایران و ازبکستان و سرمایه گذاری مشترک به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترانزیت خبر داد.

عبدالعزیز الیار غنی اف در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان با اشاره به جلسات پیشین خود پیشنهاد کرد در دهه دوم ماه دسامبر در تهران جلسه کمیسیون مشترک برگزار شود.

وی ادامه داد در سال 2003 آخرین سند همکاری مشترک میان دو کشور امضا شد و اکنون آماده بررسی برای انعقاد اسناد جدید هستیم.

به گفته این وزیر ازبک در سال 2016 حجم مبادلات بازرگانی دو کشور 10 درصد افزایش یافته است که می توان در سه سال آینده این گردش کالا را به یک میلیارد دلار افزایش داد‌.

غنی اف همینطور فناوری های موجود در ازبکستان را با قیمت مناسب و کیفیت خوب معرفی کرد و گفت خودروهای سبک و سنگین ساخت مشترک کشورش با کشورهایی مانند آلمان و ژاپن، ماشین آلات کشاورزی و تراکتورهای مختلف تولید مشترک با شرکت های آلمانی ظرفیت خوبی برای گسترش مبادلات خواهد بود.

وی همینطور از آغاز بومی سازی محصولاتی مانند ترانسفورماتور، ادوات کشاورزی و الکتروموتورهای گوناگون در ازبکستان خبر داد و گفت در ازبکستان نساجی، نخ بافته شده و پارچه های ابریشمی توسعه یافته است و آماده ارایه تسهیلات و امتیاز خوبی برای ایران در این حوزه ها هستیم.

وزیر توسعه تجارت خارجی ازبکستان گفت در سال 2016 ترانزیت کالاهای ازبکستان به ایران 10 درصد افزایش یافت و به نیم میلیون تن رسید و در سال 2017 حدود 190 هزارتن کالا از طریق ایران برای ازبکستان ترانزیت شد.

وی در ادامه گفت کریدور افغانستان و پروژه ترانزیت چابهار دو پروژه مهم ازبکستان در حوزه ترانزیت خارجی است که با قدرت دنبال می شود.

انتهای پیام/

غنی اف از آمادگی راه اندازی کارخانجات مشترک در ایران و ازبکستان سخن گفت

نظر شما