شناسهٔ خبر: 21977714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

صالحی امیری: دولت تدبیر و امید پرچمدار دسترسی آزاد به اطلاعات است

به گزارش ایرنا ، سید رضا صالحی امیری پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران زنجان افزود: ما در جامعه بازی زندگی می کنیم که همه جریان ها می توانند در آن

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا ، سید رضا صالحی امیری پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران زنجان افزود: ما در جامعه بازی زندگی می کنیم که همه جریان ها می توانند در آن آزادانه اظهار نظر کنند.
وی ادامه داد: معتقدیم فضای اجتماعی کشور برای اظهار نظر همه گروهها از جمله صاحبان فکر، اندیشه، قلم و هنر باید باز باشد.
صالحی امیری اظهار کرد: هر گونه ایجاد کمپین و اظهار نظر در فضای مجازی برای رساندن پیام به مسئولان فاقد هر گونه مشکلی است و ما از آن استقبال می کنیم.
وی افزود: امروز در حوزه سینما و هنر یک نظام تعریف شده و معینی مستقر است و مداخلات عوامل بیرونی در این حوزه به صفر رسیده است ، حتی شخص وزیر هم در سیاست های که خودمان آن را تدوین و تصویب کردیم مداخله نخواهم کرد.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه سینما، شوراهای رسمی تعریف شدند که مسئولیت صدور مجوزهای ساخت و نمایش را دارند، گفت: در حوزه موسیقی ، تئاتر و سایر حوزه های تخصصی وضعیت همین گونه است.
وی به بررسی و بازنگری فیلم های توقیفی برای اعمال اصلاحات اشاره کرد و افرود: از مجموعه این فیلم ها تا کنون سه فیلم مجوز برای اکران گرفتند و اگر چنانچه کارگردان ها و تهیه کنندگان همکاری لازم را با سازمان سینمایی انجام دهند می توانند با اعمال اصلاحات لازم منطبق با ضوابطی که در چارچوب های رسمی اعلام شده است مجوز لازم را اخذ کنند.
صالحی امیری تصریح کرد: براساس هنجارها و ارزش های حاکم تعریف شده همه باید بدانیم که تابع قانون و مقررات باشیم.

** افزایش شمار کانون های فرهنکی و هنری مساجد به 80 هزار باب طی برنامه ششم
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: در زمان حاضر 23 هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور فعال هستند و بر اساس برنامه ششم قرار است تعداد این کانون ها به 80 هزار باب یعنی به تعداد مساجد کشور افزایش پیدا کند.
صالحی امیری اظهار کرد: تبدیل مساجد به قطب های فرهنگی از اهداف مهم تاسیس کانون های فرهنکی و هنری است، چرا که معتقدیم مسجد در هر کوچه و محله و شهر می تواند محور وفعالیت های فرهنگی باشد.
وی به ضرورت توسعه کتابخانه های عمومی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر بیش از سه هزار و 300 کتابخانه عمومی فعال در سطح کشور وجود دارد اما نیازهای کشور بسیار بیشتر از این میزان است.
صالحی امیری گفت: تصمیم بر این است تا با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور مساجد در همه 80 هزار مسجد کشور کتابخانه هایی را ایجاد کنیم.
صالحی امیری با بیان اینکه تا کنون 43 هزار ویزای زائران به صورت الکترونیکی دریافت شده است، افزود: اعزام زائران از 9 مرداد جاری در قالبل 540 کاروان از طریق 20 فرودگاه د ر سطح استان های کشور آغاز می شود.

** زنجان استان کریمان است
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: زنجان استان کریمان است چراکه کسانی که به خیریه ها در این شهر کمک می کنند از کرامت بالایی برخوردار هستند.
صالحی امیری افزود: مجموعه موسسه خیریه مهرانه 2 پیام روشن برای جامعه دارد: یک پیام انسانی است که همه کسانی که مبتلا به سرطان هستند می توانند بدون دغدغه مالی به این مرکز بیایند و درمان شوند که این امر مرهون حمایت های انسان های با کرامت و بافضیلت است.
وی ادامه داد: نکته دوم پیام اجتماعی آن است که جامعه ایران جامعه دردمندی است و دراین جامعه همدلی، همگرایی در عالی ترین سطحش وجود دارد.
به گزارش ایرنا انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه که بیش از 10 سال از تاسیس آن سپری شده است، حامی مستمر بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنان بوده و کلینیک تخصصی و مجهز آن بیش از 2 سال است که فعالیت خود را در زمینه تشخیص و درمان سرطان به صورت رایگان آغاز کرده است.
صالحی امیری به عضویت افتخاری 100 هزار تن از مردم زنجان در موسسه خیریه مهرانه اشاره کرد و گفت: این آمار بیانگر توجه مردم این استان به مساله خیراندیشی است و به جرات می توان گفت زنجان نمونه و نماد همدلی و همنوایی و همگرایی ملی است.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده:اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام

نظر شما