شناسهٔ خبر: 21964026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجمع اعتراض آمیز حوزویان در مدرسه فیضیه علیه یاوه گویی های ترامپ

طلاب علوم دینی در اعتراض به سخنان سخیف ترامپ، در مدرسه فیضیه تجمع، و یاوه گویی های رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

تجمع حوزویان در اعتراض به یاوه گویی‌های ترامپبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما آیت الله خاتمی در تجمع اعتراض آمیز حوزویان در مدرسه فیضیه که علما، طلاب ، فضلا، اساتید و مدیر حوزه های علمیه کشور حضور داشتند، اظهارات اخیر ترامپ را مداخله جویانه دانست و افزود: مسئله آمریکا با ملت ایران مسئله حقوق بشر و تروریسم نیست زیرا آنها خودشان سردمدار این جریان هستند، پس علت اصلی حاکمیت نظام اسلامی در ایران است.

وی گفت: ظاهر سخنرانی ترامپ ،افترا، دروغ  و فضولی بود اما باطن آن ، روحیه استکباری و خود بزرگ بینی طاغوت است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: حوزه های علمیه همانند گذشتگان ، راه مقدس انبیاء  را در مبارزه با طاغوت ادامه می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آمریکا و اتحادیه اروپا را یک مجموعه همانند(کفر واحد) توصیف کرد و گفت: اتحادیه اروپا هم مورد اعتماد نیست اما برخی در کشور خوشحالی می کنند که آن ها حامی برجام هستند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا قطعا ما بین حمایت از ایران و آمریکا ، آمریکا  را انتخاب میکند ، بنابراین 4 سال بزک کردن چهره آمریکا کافی است و نباید ملت را دوباره به دام اتحادیه اروپا انداخت.

آقای خاتمی در تشریح این سخن خود گفت: ما نمی گوییم تعامل با اروپا نداشته باشید اما به آن ها دل نبندید و فقط امیدتان به خدا و مومنان خداجو باشد.

وی افزود: ما با تمام دنیا به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی، تعامل داریم.

آیت الله خاتمی به اظهارات اخیر ترامپ در خصوص چرایی شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل در ایران پاسخ داد وگ فت: این شعار حق شماست چرا که هر روزه جنایاتی را در یمن و بحرین و دیگر کشورها مرتکب می شوید ، از اینرو شایسته است که تمام ملت های دنیا شعار مرگ بر آمریکا را  سر می دهند.

وی تصریح کرد: این شعار ریشه قرآنی دارد و تجلی برائت از دشمنان اسلام و دین دشمن زمان آمریکاست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ترامپ در این سخنرانی چند فضولی هم داشت که در شان آدم های عیاش و کاباره چی است، اما باید پاسخ او را داد.

آقای خاتمی گفت: ترامپ از موشک های بالستیک ایران انتقاد کرده اما بداند که ما باید در مقابل گرگهایی مانند او مسلح باشیم و از این بیشتر هم مسلح خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد ما تنها به سراغ بمب اتمی نمیرویم و علت آن هم تصریح دین اسلام بر ممنوعیت سلاح های کشتار جمعی است نه اینکه از آمریکا بترسیم.

آقای خاتمی افزود: ملتی که به غنی سازی 20 درصدی رسیده راهش را پیدا کرده اما سیاست ما بازدارندگی است.

وی با تکیه بر اطلاعات موثق خود هشدار داد ایرانیان بازوی پرتوانی دارند و بدانند که واکنش آنها به دشمنان ، به دقیقه نخواهد رسید.

وی با اشاره به سخن ترامپ که بر بازرسی مراکز نظامی ایران تاکید کرده است گفت: این خواب آنان هیچگاه تعبیر نمی شود و ملت پای هر بیگانه ای را که به مراکز نظامی برسد می شکند چرا که مراکز نظامی ناموس یک ملت است.

آقای خاتمی  تاکید بر مذاکره مجدد و توافق ثانویه را از سوی ترامپ مورد توجه قرار داد و گفت: شما در مذاکرات اولیه چه غلطی کردید که بخواهید مذاکرات مجدد هم داشته باشید.

وی گفت: شما همه عهدها و قرارها را زیر پا گذاشته اید و بدانید که ملت ایران با دولت های استکباری به هیچ وجه مذاکره دیگری نخواهد داشت.

آقای خاتمی به اظهارات ترامپ در خصوص دیکتاتور خواندن نظام اسلامی هم واکنش نشان داد و گفت: مصداق دیکتاتوری در دنیا آمریکاست که سابقه کودتا در ایران و حمایت از صدام را دارد و بیان اینگونه سخنان خنده آور است.

آقای خاتمی افزود: شما از عربستانی ها حمایت می کنید که تا کنون روی انتخابات را به خود ندیده است در حالیکه در ایران بیش از 30 انتخابات برگزار شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، در پاسخ به سخنان ترامپ در خصوص سپاه هم گفت: سپاه مظهر عزت و عظمت این کشور است که با اشاره رهبری پس از تعرض داعش به مجلس؛در کمتر از چهار ساعت، مقر داعش را در دیرالزور هدف قرار داد.

وی با اشاره به سخنان امام و رهبری در حمایت از سپاه گفت: سپاه تربیت شده و فرزند انقلاب است و بسیار خوشحالیم از وفاقی که در حمایت از سپاه این روزها در کشور ایجاد شده است.

آقای خاتمی گفت: این اجتماع بزرگ هم حمایت خود را از سپاه اعلام می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص خلیج عربی خواندن خلیج فارس  هم از سوی ترامپ گفت: رئیس جمهور بی سواد آمریکا برای درآوردن لج مردم ایران ، خلیج فارس را خلیج عربی می نامد در حالیکه روی سنگ قبر مردگانش ، نام خلیج فارس حک شده است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد تا به حال  اگر مسلمانان مرگ بر آمریکا می گفتند،با گفتن  این سخن تمام کسانی که عرق وطن دارند با هر مذاهب و سلیقه ای مرگ بر آمریکا می گویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ترامپ خود را دیوانه می دانند گفت: او با انگیزه ترساندن مردم این حرف را میزند هر چند که متخصصان روان شناسی آمریکا او را روانی می دانند و به معاینه او تاکید دارند.

وی در پاسخ به این اظهارات گفت: اگر بخواهید به ایران نزدیک شوید ، ملت ایران شاخ این گاو بی عقل را خواهد شکسست.

آیت الله خاتمی در پایان نسخه شفا بخش ملت ایران را مقاومت و فرهنگ عاشورا دانست و افزود: تا فرهنگ عاشورایی و رهبر عاشورایی و خط امام در کشور است، ملت روی ذلت را نخواهد دید.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما