شناسهٔ خبر: 21974501 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله خاتمی در تجمع بزرگ حوزویان:

بغض و کینه آمریکایی ها از ملت ایران به خاطر استقرار نظام دینی است/ اتحادیه اروپا قابل اعتماد نیست/ملت ایران پای هر بیگانه را خواهد شکست

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: کینه آمریکا این است که در این منطقه حساس، راهبردی و استراتژیک یک نظام دینی استقرار پیدا کرده است؛ بغض آنان از حاکمیت دین در این منطقه است؛ حاکمیتی که به برکت خدای متعال، همکاری مردم و فداکاری ایثارگران به این ملت هدیه داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در «تجمع بزرگ حوزویان در محکومیت اظهارات شیطان بزرگ و حمایت از نظام اسلامی» که با حضور پرشور مسئولان، اساتید و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، اظهار داشت: اعتراض اجتماع بزرگ امروز حوزویان در مدرسه فیضیه که سابقه افتخار آمیز این اجتماعات هدفمند را قبل از انقلاب و پس از آن دارد، برای محکومیت اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهوری تازه به دوران رسیده آمریکا علیه ملت بزرگ ایران و علیه نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی ابراز داشت: این اجتماع نشان دهنده انقلابی ماندن حوزه علمیه قم است؛ بزرگان، اساتید، فضلا و طلاب عزیز همه با هم در این اجتماع حضور پیدا کردند تا بگویند ما همراه تمام ملت در صحنه ایم و تا آخرین نفر، نفس و قطره خون خود در برابر استکبار مقاومت می کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: کینه آمریکا این است که در این منطقه حساس، راهبردی و استراتژیک یک نظام دینی استقرار پیدا کرده است؛ بغض آنان از حاکمیت دین در این منطقه است؛ حاکمیتی که به برکت خدای متعال، همکاری مردم و فداکاری ایثارگران به این ملت هدیه داده شده است.

آمریکا در خط مقدم نقض حقوق بشر است

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئله ما با آمریکا، مسئله هسته ای نیست؛ خود آنان زرّاد  خانه های هسته ای فراوان داشته و در ژاپن بمباران هسته ای داشته اند؛ همچنین مسئله حقوق بشر هم نیست؛ چراکه آنان در خط مقدم نقض حقوق بشر هستند؛ مسئله تروریست هم نیست؛ چراکه خود آنان تروریست پرور هستند؛ مسئله آنان حاکمیت اسلام است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: حضور صاحبان عمامه های نور و هدایت در این پایگاه علم و فضیلت یک معنای آشکار دارد و آن این است که حوزه های علمیه از این نظام اسلامی که امام راحل فرمود: "حکومت دینی فلسفه تمام توحید است" ؛ امروز طلاب آمده اند تا بگویند تا آخر از نظام دینی و اسلامی حمایت می کنیم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: آنچه ترامپ اظهار کرد دارای ظاهر و باطنی است؛ ظاهر آن افتراء، دروغ، فضولی بود؛ اما باطن آن خود بزرگ بینی و روحیه فرعونی بوده است که پاسخ آن را دریافت کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: مبارزه با طاغوت، رسالت موسی نبی الله و پیامبر گرامی اسلام(ص) است و آنچه این اجتماع باشکوه را ترتیب داده، آن است که حوزه علمیه نیز راه مقدس انبیاء را دنبال می کند و به فضل خدا مثل گذشتگان ما که انقلاب بزرگ اسلامی را  به رهبری امام راحل سامان داده اند، همچنان در پی این خط است و با تمام طاغوت های دنیا مبارزه خواهد کرد.

آیت الله خاتمی در تجمع بزرگ حوزویان

اتحادیه اروپا قابل اعتماد نیست

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: باور کنیم «الکفر ملة واحده/ کفر یک مجموعه است»؛ آنچه که در آمریکا می گذرد، گویای این واقعیت است که جمهوری خواه، دموکرات، سنا، کنگره، ترامپ و ... ملت واحده هستند؛ همچنین اتحادیه اروپا هم معتمد نیست که برخی خوشحالند که این اتحادیه از برجام حمایت می کند.

چهار سال آمریکا آمریکا بس است

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان ساخت: بدانیم که اتحادیه اروپا قطعا جانب آمریکا را در قضاوت میان ما و آنان خواهد گرفت؛ مسئولان توجه کنند که این ملت را نباید دوباره به دام اتحادیه اروپا انداخت؛ چهار سال آمریکا آمریکا بس است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: حرف ما را تحریف نکنید؛ ما نمی گوییم با اروپا تعامل نداشته باشید؛ ما با تمام جهان غیر از رژیم صهیونیستی و آمریکا تعامل داریم؛ بلکه می گوییم دل نبندید؛ امید به آنان نداشته باشید؛ امیدتان به خدا باشد.

وی بیان داشت: ترامپ در سخنان خود گفته که ایرانی ها مرگ بر آمریکا و اسرائیل می گویند؛ حق شماست که این شعار در این کشور روزانه پر طنین تر گفته شود؛ یمن و بحرین را به چه روزی در آوردید؛ عوامل شما نزد چشم دوربین ها جگر رزمنده سوری را به دندان می گیرند؛ حق شماست که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل گفته شود.

امروز یزید و عمر سعد زمان، آمریکاست

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: آیه 115 سوره آل عمران، آیه 18 سوره هود و ... ریشه مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ماست؛ امروز یزید و عمر سعد زمان، آمریکاست و ما شعار مرگ بر آمریکا را سر خواهیم داد.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: ترامپ در این سخنرانی 20 دقیقه ای چند فضولی  انجام داده که در شأن انسان های عیاش و کاواره چی همانند ترامپ است؛ او انتقاد کرده که ایران موشک های بالستیک و قاره پیما دارد؛ این دستور قرآنی است که باید این امکانات نظامی را داشته باشیم؛ ما باید مقابل گرگ هایی همانند ترامپ و دولت او مسلط به انواع سلاح ها باشیم؛ به فضل خدا مسلط هستیم و بیشتر هم خواهیم کرد.

واکنش ما در برابر تجاوز دشمن به دقیقه نخواهد رسید

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: ما فقط سراغ بمب اتم نمی رویم؛ نه به این دلیل که از شما بترسیم؛ شما عددی نیستید؛ بلکه دین ما دستور می دهد که سلاح کشتار جمعی نداشته باشید؛ اما سیاست ما سیاست بازدارندگی است و به عنوان شخصی که مطلع هستم، بحمدالله خبرهای خوش فراوان است و امروز بازوان پرتوانی پیدا کرده ایم که واکنش ما در برابر تجاوز دشمن به دقیقه نخواهد رسید.

ملت ایران پای هر بیگانه را خواهد شکست

آیت الله خاتمی تصریح کرد: ترامپ به بازرسی از امکانات نظامی ما سخن گفته که در خواب خواهد دید؛ ملت ایران پای هر بیگانه را خواهد شکست؛ مراکز نظامی ناموس یک ملت است و انسان با غیرت ناموس خود را در اختیار اجانب قرار نخواهد داد.

وی بیان داشت: وزیر خارجه آمریکا از توافق ثانویه سخن گفته است که باید بگوییم شما در مذاکرات اولیه چه غلطی کرده اید که سراغ مذاکرات بعدی برویم؛ تمام قرارهای خود را زیر پا گذاشته اید؛ شما به عهدها و قرار خود پایبند نیستید؛ آمریکا باید بداند که ملت ایران به همراه مسئولینش مطلقا مذاکره دیگری در این رابطه نخواهند داشت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: آنان ایران را نظام دیکتاتوری نامیدند؛ نظامی که مصداق بارز دیکتاتوری باشد، نظام آمریکاست؛ شما در 28 مرداد سال 32 کودتا کرده و دیکتاتوری را سرکار آوردید که بلاهای بسیاری بر این ملت فرود آورده است؛ در کارنامه شما سرکار آمدن صدام وجود دارد؛ ما پس از پیروزی انقلاب، بیش از 30 انتخابات برگزار کرده ایم؛ ما نظام دیکتاتوری هستیم یا شما؟

آیت الله سید احمد خاتمی

سپاه مظهر عظمت  ملت ایران است

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: ترامپ در نطق خود متعرض سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده است؛ سپاهی که مظهر عزت ملت ایران است؛ مظهر عظمت ماست؛ رهبر انقلاب اشاره ای کردند که پس از تعرض به مجلس تو دهنی خواهند خورد که چهار ساعت پس از جمله مقام معظم رهبری موشک های سپاه به مقر آنان در دیرالزور اصابت کرده است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان ساخت: سپاهی که امام راحل فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور نبود» و رهبر انقلاب نیز تعابیر بلندی درباره آن دارد؛ ما خوشحالیم از این که این روزها وفاقی در حمایت از سپاه عزیز می بینیم و این اجتماع بزرگ نیز با تمام وجود از این فرزندان غیور ملت و سربازان أباعبدالله الحسین(ع) حمایت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مطلب قابل خوشحالی این است که امام سجاد(ع) فرمود: «خداروشکر که خداوند دشمنان ما را احمق قرار داده است»؛ این بی سواد خلیج همیشه فارس ما را خلیج عربی خوانده است؛ خلیج فارسی که روی سنگ قبر مردگان آنان نیز نوشته است؛ امروز تمام کسانی که عرق وطنی دارند با هر مذهب و سلیقه ای با تمام وجود مرگ بر آمریکا می گویند

رئیس جمهور آمریکا روانی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: رئیس جمهور آمریکا که به تعبیر متخصصان روانی این کشور، روانی است و باید در بیمارستان های تخصصی معاینه شود، از دیوانه بدش نمی آید و به صراحت خود را دیوانه می نامد؛ او با این انگیزه این کلمه را می گوید تا دیگران از او بترسند؛ بوعلی سینا هم گفت از گاو می ترسیم؛ چون سلاح دارد؛ ولی عقل ندارد؛ به ترامپ می گوییم اگر نزدیک ما شوی، ملت ما شاخ تو را خواهد شکست.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: نسخه شفابخش این ملت که بارها تجربه شده و جواب نیز داده است، نسخه مقاومت می باشد؛ نسخه شفابخش ما، نسخه فرهنگ عاشورا و نسخه "هیهات من الذله" می باشد.

بیعت با عاشورا خط ما است

آیت الله خاتمی ابراز داشت: ما تا فرهنگ عاشورا و رهبر عاشورایی همچون آیت الله العظمی امام خامنه ای داریم؛ تا خط امام راحل عظیم الشأن را داریم، به یاری خداوند روی ذلت را نخواهیم دید؛ کسانی روی ذلت را خواهند دید که خط خود را از حسین فاطمه(ع) جدا کنند؛ بیعت با عاشورا و آزادگانی که در مسیر راه اسارت هستند، خط ماست.

نظر شما