شناسهٔ خبر: 21900923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زنجان در هفته ای که گذشت

زنجان - ایرنا - برگزاری نمایشگاه الکامپ و هفته نیروی انتظامی مهم ترین رویدادهای خبری استان زنجان در هفته گذشته به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه تخصصی الکامپ این استان از 18 مهر فعالیت خود را آغاز کرد و تا دیروز جمعه در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین برپا بود.

**معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه نمایشگاه الکامپ زنجان: با بکارگیری نیروهای جوانتر، تا پایان برنامه ششم توسعه متوسط سن مدیران کشور حداقل هشت سال کاهش می یابد.

**صدها برنامه نیروی انتظامی در هفته گذشته در سطح استان برگزار شد که از مهم ترین آنها برگزاری صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح زنجان و بهره برداری از چند پروژه داخلی بود.

**شرکت انگلیسی گلوبال گرین انرژی با 115 میلیون دلار سرمایه گذاری، پسماندهای شهری استان زنجان را بازیافت می کند.

**معاون ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان: ورزش در ایران به محصولات الکترونیکی نیاز دارد و سازمان های مردم نهاد بویژه تشکل های جوانان باید این نیاز را برطرف کنند.

**مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه مداخلات انجام شده در محوطه بنای بقعه قیدار نبی(ع) موجب از بین رفتن عمق تاریخی آن می شود، گفت:حفاظت اضطراری و نجات بخشی از این مکان از الزامات برنامه های پیش رو است.

**نخستین جشنواره فرهنگی و هنری نماز شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان زنجان برگزار شد.

**طی 6 ماهه نخست امسال بیش از هشت میلیارد و 382 میلیون ریال فرآورده خام دامی از استان زنجان به دیگر کشورها صادر شد.

**طی 6 ماه گذشته از سال جاری 2 میلیارد و 491 میلیون سهم در بورس استان زنجان خرید و فروش شد.

**سالانه 13 میلیارد مترمکعب از سفره های زیرزمینی کشور بیشتر از تغذیه آن برداشت می شود که باید بر اساس توافق 1404 این اضافه برداشت ها در چهار برنامه جبران شود.

**9 نفر از 17 کشته تصادفات درون شهری استان زنجان از ابتدای سال تاکنون، موتورسواران بودند که این آمار نگران کننده است.

**مرحله دوم جشن عاطفه ها با عنوان 'مهر عاطفه ها 'روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در یکهزار و 50مدرسه این استان با هدف نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین دانش آموزان و برای جمع آوری کمک های آنها برگزار شد.

**حجم آب سد تالوار در استان زنجان از نخستین روز مهر تا 17 همین ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 24 درصدی یافته است.

**طی یک سال گذشته کارشناسان اداره کل استاندارد استان زنجان 10 هزار و 820 مورد بازدید فنی از واحدهای تولیدی و آزمایشگاه ها انجام دادند.

**طی 6 ماهه گذشته از سالجاری 2 هزار و 128 پرواز از فرودگاه زنجان انجام شد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته یکهزار و 348 مورد بود.

**همزمان با هفته نیروی انتظامی 62 هزار و 100 لیتر فرآورده نفتی قاچاق در این استان کشف و ضبط شد.

** 70.46 درصد برنامه های دولت الکترونیک بر اساس زیر ساخت های تعریف شده طی سال 95 در این استان محقق شده است.

**طی 6 ماهه گذشته از سالجاری 26 هزار و 165 کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی در سطح این استان معدوم شد.

**طی 6 ماهه گذشته از سالجاری 26 هزار و 165 کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی در سطح این استان معدوم شد.

**طی سالجاری با مرگ مغزی 14 نفر در زنجان بیش از 50 ارگان آنها به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

**طی 6 ماهه نخست امسال 6 فقره قتل در استان زنجان اتفاق افتاد که عاملین این قتل ها از سوی پلیس، شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

**بر اساس ابلاغیه جدید اعلام شده از سوی بانک مسکن پرداخت تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده و نارکارآمد شهری همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز متوقف شده است.

**متخلفانی که امسال برای آنها در اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان پرونده تشکیل شده بود، حدود 660 میلیارد و 400 میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

**به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، وسایط نقلیه توقیف شده در پارکینگ های راهنمایی و رانندگی این استان ترخیص شدند.

**کارآموزان زنجانی مراکز فنی و حرفه ای طی نیمه نخست سالجاری نزدیک به 2 میلیون نفر ساعت مهارت فنی آموختند.

**مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه فرآیند صدور ویزا برای زائران اربعین فقط از طریق سامانه 'سماح' انجام می شود، گفت: روادیدی که برخی مراکز غیر مجاز برای صدور آن تبلیغ می کنند، دارای پشتوانه های امنیتی، بیمه و خدمات پزشکی نیست.

**مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از آغاز بازرسی الکترونیک هوشمند کارگاه های فعال استان زنجان در تمامی شعب تامین اجتماعی این استان از امروز/ شنبه/ خبرداد.

**طی 6 ماهه اول امسال 16 هزار و 210 نفر به مراکز اهدای خون شهرهای زنجان و ابهر مراجعه کردند، که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می دهد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما