شناسهٔ خبر: 22229765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری: متوسط سن مدیران کشور 8 سال کاهش می یابد

جمشید انصاری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران زنجانی افزود: هم اکنون میانگین سنی مدیران میانی به بالای کشور، بیش از 47 سال است

صاحب‌خبر - جمشید انصاری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران زنجانی افزود: هم اکنون میانگین سنی مدیران میانی به بالای کشور، بیش از 47 سال است که قصد داریم این رقم را به سن 40 سال برسانیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: تصمیم هایی در شورای عالی اداری کشور در این زمینه گرفته و ابلاغ و بر اساس آن برخی از شرایط احراز شغل مدیریت تسهیل شده است.
وی یادآورشد: این ابلاغ ها در بخش جوانان و مدیریت بانوان در دستگاه های اجرایی است و تکالیفی هم از سوی رئیس جمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه های اجرایی اعلام شده است.
انصاری اظهار کرد: با تغییراتی که در مدیران انجام می شود، جایگزین ها، افراد جوانتر می شوند و این کار بتدریج طی برنامه ششم توسعه یا تا سال 1400 محقق می شود.
وی در خصوص بهره وری در دستگاه های اجرایی کشور خاطر نشان کرد: بناست از امسال سنجش بهره وری در نظام اداری آغاز شود، پیش از این این شاخص ها به بخش خصوصی داده می شد.
انصاری ادامه داد: با ابلاغ شاخص سنجش بهره وری به دستگاه های اجرایی و اداری کشور، سال آینده در جشنواره شهید رجایی بهره وری دستگاه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور که پیش از این استاندار زنجان بود، در خصوص مصوبه سفر رئیس جمهوری در سال 93 به این استان مبنی بر تبدیل زنجان یکی از قطب های برق، الکترونیک و آی تی کشور، گفت: اقدامات خوب و قدم های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.
وی به پیگیری مسئولان زنجان برای انتقال یکی از چهار اپراتور کشور به این استان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون اپراتور 'آپتل' که صاحبان سهام آنان را زنجانی ها شکل می دهند، به این استان منتقل شده است.
انصاری اعلام کرد: این اپراتور به خوبی رشد کرده و همپای سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل فعالیت می کند و بیشترین دامنه فعالیت آن در زمینه دیتاست.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: در کنار این موضوع، اقدامات مهمی هم در زمینه برق انجام شده و شرکت های بزرگی حاضر شده اند در کنار حضور ایران ترانسفو، پارس سوئیچ و سیم و کابل ابهر، در زنجان سرمایه گذاری کنند.
وی تاکیدکرد: بر اساس برنامه و نقشه راه تدوین شده، بناست تا پایان برنامه ششم توسعه، زنجان به یکی از قطب های برق، الکترونیک و آی تی کشور تبدیل شود.
انصاری از سال گذشته به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور فعالیت خود را آغاز کرد و پیش از آن به مدت سه سال سکان استانداری زنجان را بر عهده داشت.
دولت چهارم مرداد ماه ۱۳۹۵ لایحه برنامه ششم توسعه مشتمل بر ۳۵ ماده را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله و اجرای سیاست های کلی برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی، برای سال های ۱۳۹۵-۱۳۹۹، اهداف، پیش بینی منابع مالی، اولویت ها و احکام مورد نیاز در چارچوب برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تنظیم و ارائه شده است.
بر اساس این آمارها دولت به ۸.۵ میلیون کارمند دستگاه اجرایی و بازنشسته حقوق پرداخت می کند و ۳۰درصد کارمندان هم دیپلم و زیردیپلم که از این تعداد 450 هزار نفر مدیر هستند.
نمایشگاه الکامپ از 18 تا 21 مهر در محل نمایشگاه های بین المللی کاسپین دایر است.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش

نظر شما