شناسهٔ خبر: 21871360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت تشکیل کمیته ارزیابی تسهیلات واگذارشده درآذربایجان شرقی

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به تسهیلات واگذار شده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال های اخیر، بر تشکیل کمیته ارزیابی تسهیلات واگذار شده تاکید کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید حسین هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی در تبریز افزود: باید تسهیلات واگذار شده در محل تولید و اشتغال هزینه شود و نظارت و کنترل در این حوزه افزایش یابد چرا که اگر پول و تسهیلات در محل خود هزینه شود، می توان به بهبود وضع صنعت امیدوار بود .
قایم مقام وزیر کشور بستر موجود و سندهای توسعه استان را برای حرکت روبه رشد، بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: برای سرعت بخشیدن به توسعه استان باید تعامل، همکاری و اعتماد هم افزایش یابد.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز، باید مزیت های خود را شناخته و روی آن سرمایه گذاری کند افزود: معادن مس موجود در آذربایجان شرقی و کشاورزی آن ،ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری هدفداردر این منطقه است و می تواند به جایگاه خوبی در کشور و حتی جهان برسد.

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با تاکید بر اینکه کلینیک تخصصی بررسی مشکلات واحدهای صنعتی استان باید راه اندازی شود اظهار کرد: شرکت هایی داریم که بیش از دو دهه است زیان ده هستند ولی این زیاندهی موقع واگذاری به بخش خصوصی خود را نشان داد.
وی با اشاره به اینکه واحدهای واگذار شده ممکن بود با شیب ملایم به تعطیلی کشیده شود ولی با واگذاری به بخش خصوصی، این تعطیلی با شیب تند صورت گرفت، افزود: این نشان می دهد که ما در واحدهای صنعتی مشکل مالی نداریم، بلکه مشکل تکنولوژی داریم چراکه با تکنولوژی 50 سال قبل نمی توان در بازار جهانی رقا

 

نظر شما