شناسهٔ خبر: 21861791 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

متخصص مسمومیت‌های شیمیایی و دارویی:

مسمومیت دارویی در کمین سالمندان/ داروهایی مصرف آنها که به‌دلیل کهولت سن فراموش می‌شوند

متخصص مسمومیت‌های شیمیایی و دارویی با اشاره به اینکه تکرار مصرف دارو در سالمندان موجب مسمومیت آنها می‌شود، گفت: نزدیکان سالمندان باید در زمان و مقدار تعیین شده، دارو را در اختیار آنها قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالکریم پژومن، متخصص مسمومیت های شیمیایی با بیان اینکه درباره مصرف دارو به ویژه برای سالمندان باید توجه بیشتری کرد، گفت: نزدیکان و اطرافیان این افراد  باید در زمان و مقدار تعیین شده، دارو را در اختیار سالمندان  قرار دهند.

وی ادامه داد:  قرار دادن دارو به مقدار زیاد ممکن است موجب شود سالمند بیش از آنچه لازم است داروها را مصرف کند و دچار مسمومیت شود.

این متخصص مسمومیت های شیمیایی و دارویی شبکه رادیویی سلامت تاکید کرد: در سالمندان پدیده ای است به نام اتوماتیزه یعنی رفتارهای تکرار گونه وجود دارد لذا گاهی فراموش می کنند که داروهایشان را مصرف کرده یا نکرده اند.

پژومن در پایان اظهارداشت: لذا در بسیاری از مواقع سالمندان مصرف دارو را تکرار می کنند و دچار مسمومیت می شوند  همچنین برای سالمندانی که چند بیماری دارند و ناچار هستند چندین دارو را با هم مصرف کنند، احتمال فراموشی در زمان و مقدار دارو بیشتر می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما