شناسهٔ خبر: 21878415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش نکوداشت پیر غلامان حسینی در بشرویه برگزار شد

بیرجند- ایرنا- به مناسبت هفته سالمند گردهمایی نکوداشت و تجلیل از پیرغلامان حسینی روز پنجشنبه در شهرستان بشرویه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره بهزیستی بشرویه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این همایش با هدف نکوداشت افرادی است که سال های زیادی از عمر خود را صرف خدمت به مجالس و عزادارن سرور و سالار شهیدان کرده اند.
حسن قلی پور افزود: حدود هزار نفر در این مراسم شرکت داشتند که نزدیک به 150 نفر از مداحان، هیات امنا و خادمان هیئت های مذهبی بودند.
وی ادامه داد: در این مراسم که با تلاش ستاد گرامیداشت هفته سالمند برگزار شد از 42 نفر از پیرغلامان و خادمان مراسم های عزاداری امام حسین (ع) تجلیل به عمل آمد.
قلی پور اظهار کرد: هر یک از افراد جامعه در رابطه با سالمندان وظایفی را به عهده دارند زیرا خیر و برکت زندگی از وجود سالمندان سرچشمه میگیرد و تنها توجه به این موضوع مسئولیتی که در قبال آنان بر عهده ما است و لزوم تکریم و احترام آنان را بیش از پیش روشن می سازد.
به گزارش ایرنا، وی سالمندان را از ارکان اساسی جامعه دانست و عنوان کرد: آنان آینده را برای ما ترسیم کرده اند و نباید نیازها و خواسته هایشان در میان درگیری ها و مشغله های روزمره مورد بی توجهی قرار گرفته شود.
قلی پور ارایه اطلاعات آموزشی در راستای سلامتی و بهداشت را از مسایل ضروری مورد نیاز سالمندان دانست و گفت: در همین راستا در طول هفته سالمندان دوره های آموزشی سلامت و تغذیه برای این قشر در شهرستان بشرویه برگزار شد.
وی همچنین بازدید از سالمندان مددجوی تحت پوشش بهزیستی و برگزاری همایش های ورزشی نظیر پیاده روی برای سالمندان را از دیگر برنامه های هفته سالمند اعلام کرد و افزود: فراهم آوردن لحظات و ساعاتی خوش و سرشار از نشاط در قالب اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،ورزشی و هنری برای سالمندان موجب افزایش سطح سلامت روح و روان ، شادی و نشاط و همچنین پویایی بیشتر آنان در سطح اجتماع می شود.
قلی پور تاکید کرد: اجرای برنامه های حمایتی در زمینه های پزشکی، بهداشتی ، روانی، اقتصادی واجتماعی و بها دادن به این سرمایه های پنهان باعث می شود تا شرایط باز گشت سالمندان را به متن جامعه فراهم کنیم.
11 تا 16 مهر ماه با عنوان هفته سالمندان نامگذاری شده است.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7550* 6054*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار - پنجابی

انتهای پیام /*

نظر شما