شناسهٔ خبر: 21801725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری یادواره سی امین سالگرد شهدای حماسه خلیج فارس+ گزارش

یادواره سی امین سالگرد شهادت شهید نادر مهدوری و همرزمان دلاورش در نبرد رویاروی با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس در بوشهر گرامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، سی سال پس از نبرد نابرابر و رویاروی شهید نادر مهدوی و همرزمان دلاورش با آمریکای جنایتکار در نزدیکی جزیره فارسی امروز همرزمان و مردم بوشهر یاد دلاوری آنان را در حسینیه ابا عبدالله گلزار شهدای بوشهر گرامی داشتند. فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در این مراسم گفت: رزمندگان ما با قایق های کوچک غرور شرق و غرب را شکستند امروز نیز افتخار ما این است که دشمنان از همین قایق های تندرو می ترسند.
ناوسالار یکم پاسدار زیراهی افزود: 2 سال قبل تفنگداران تا دندان مسلح آمریکایی را دیدیم که با تجهیزات و نیرو وارد حریم آبی ما شدند که قابل مقایسه با ما نبود اما پیروز میدان نیروهای ما بودند در زمان 8 جنگ تحمیلی نیز وضعیت همین بود.
وی گفت: 16 مهر تداعی گر حماسه شهید نادر مهدوی و همرزمانش است که سند هویت و سنگ زیرین بنای افتخارات نیروی دریایی سپاه است و توانست هیمنه آمریکا در خلیج فارس را بشکند.
حجت الاسلام محمدیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم گفت: شهید کسی است که صحنه را می بیند ،می شناسد و با تمام وجود به میدانی می رود که به آن معتقد است. در 16 مهر سال 1366، 9 نفر از دریادلان نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید نادر مهدوی در نزدیکی جزیره فارسی به طور مستقیم با نیروهای امریکایی که به آب‌های سرزمینی کشورمان تجاوز کرده بودند، نبرد کردند که هفت نفر از آنان نادر مهدوی، بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی‌ها به فیض شهادت نائل آمدند. به پاس حماسه آفرینی این شهیدان، 16 مهر در تقویم رسمی کشورمان روز نیروی دریایی سپاه نام گذاری شده است.        

نظر شما