شناسهٔ خبر: 21816209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرمانده منطقه دوم ندسا: قایق های کوچک سپاه غرور آمریکایی ها را شکست

به گزارش ایرنا، ناوسالاریکم رمضان زیراهی روز یکشنبه در سی امین سالگرد شهدای نبرد مستقیم دریادلان نیروی دریایی سپاه با آمریکای جنایتکار در خلیج فارس افزود:

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، ناوسالاریکم رمضان زیراهی روز یکشنبه در سی امین سالگرد شهدای نبرد مستقیم دریادلان نیروی دریایی سپاه با آمریکای جنایتکار در خلیج فارس افزود: دلیرمردی های نیروی دریایی سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس باعث شد اسکتبار جهانی دست به انجام عملیات های ناجوانمردانه ای از جمله بمباران سکوهای نفتی و سرنگون کردن هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی بزند.
وی اضافه کرد: امروز نیز پس گذشت از 30 سال از نبرد مستقیم دریادلان نیروی دریایی سپاه با اسکتبار جهانی، آنها هنوز از قایق های تندرو سپاه هراس دارند.
زیراهی گفت: دشمن تقوا، شهادت طلبی، ایمان و اخلاص ملت ایران و نه سلاح و تجهیزات نظامی این ملت را نقطه قوت می داند.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: استکبار جهانی برای گرفتن این سرمایه های مردم ایران، برنامه ریزی می کند.
وی تاکید کرد: یادواره های شهیدان، محفل انس با قرآن و چاپ کتاب خاطرات شهیدان از جمله برنامه هایی است که باعث تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود و دشمن از برگزاری هرچه باشکوهتر این آیین ها و برنامه ها در هراس است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: شهیدان تکلیف مدار بودند و برای ادای تکلیف خود جانشان را نثار حفظ وطن کردند.
حجت الاسلام مرتضی محمدیان افزود: ادامه راه شهیدان که همان ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است امروز مهمترین وظیفه ماست.
وی اضافه کرد: با توجه به فرمان 'آتش به اختیار' رهبر معظم انقلاب هرکسی باید به وظیفه خود نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عمل کند.
محمدیان اظهار کرد: ادامه راه شهیدان تنها مقابله با آمریکا نیست بلکه مقابله با جبهه نفاق داخلی نیز جزیی از همین آرمانهاست که باید نسبت به آن هوشیار باشیم.
در این آئین ازمقام شهدای نبرد مستقیم با آمریکا و خانواده های آنان تجلیل شد.
سردار شهید نادر مهدوی از شاخص ترین شهدای ضد آمریکایی است که با ناوگروه ذوالفقار کابوسی برای آمریکا در خلیج فارس بود.
شهید مهدوی به عنوان فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، از زمان ورود آمریکایی ها به خلیج‌فارس تا زمان شهادت، لحظه ‌ای از نبرد بی‌ امان با این جنایتکاران دست برنداشت.
16 مهر سال 1366شهید مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از 2 فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.
پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS6 متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.
شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی ها قرار گرفت.
موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می کردند.
سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از 15 دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.
حالا دیگر 2 قایق شهدای خلیج فارس هدف قرار گرفته و در آتش می سوختندو تنها ناوچه طارق که سردار شهید مهدوی بر آن سوار بود، سالم مانده بود و نادر به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی ها از آب بودند پس از 20 دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن می‌ افتند.
نادر بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندلر آماج شکنجه‌ های وحشیانه دشمن قرار می‌ گیرد و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می‌ شود و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت می‌ رسد.
پس از گذشت 6 روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل گرفته و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه

نظر شما