شناسهٔ خبر: 21751963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

تهیه زندگینامه آیت‌الله ایازی در قالب نوشتار و گفتار ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله ایازی و فرزندان فاضلش گفت: باید زندگی این بزرگان به منصه ظهور و بروز برسد و در قالب نوشتار و گفتار بیاید تا برای دیگران درس‌آموز واقعی باشد.

صاحب‌خبر -
تهیه زندگی آیت الله ایازی در قالب نوشتار و گفتار ضرورت داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بعد از ظهر امروز در سالگرد آیت‌الله حاج شیخ «ابوالحسن ایازی» و دو یادگار فاضلش «محمدرضا و محمدجواد ایازی»، همچنین «یادواره 112 شهید طلبه و روحانی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا»، اظهار داشت: همواره صاحبان معنویت دارندگان عرصه علم و عالم هر چند از نگاه ظاهری ما پنهان می باشند اما در بین جامعه همیشه زنده، پایدار و جاوید هستند و قطعا مجلس امروز در راستای فراز دوم سخن دوم مولای متقیان است؛ به ظاهر آیت‌الله ایازی و دو یادگارش در جمع ما نیستند و آیا می‌شود از دل هم رفته باشند؟ محال است.

وی افزود: زندگی این بزرگان باید برای جامعه بازگو شود زیرا زندگی آنها قوتی در جامعه و برای نسل موجود ایجاد می‌کند که هویت‌آفرین و شخصیت‎ساز و اعتمادبخش است؛ اینکه نسل جوان و نوجوان یک خطه و منطقه وقتی به سرمایه‌های واقعی منطقه آشنایی پیدا کنند دیگر دلباختگی به دیگران و سرسپرگی به اجنبی پیدا نمی‌کنند و تنها نسبت به خطه و منطقه خود، این ارادت را پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: از همین دیار بود که این دانش‌آموختگان برجسته تحویل جامعه شدند، پس می‌شود ما به همان مسیر و راه حرکت کنیم. بازگو کردن شخصیت بزرگان و مطالعه در زندگی بزرگان دین و علم و عمل یک پدیده اجتناب ناپذیر است و بگونه ای که انسانها با آشنایی از زندگی آنها می‌توانند مسیر تکامل، تعالی و ترقی را طی کنند.

آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: باید زندگی این بزرگان به منصه ظهور و بروز برسد در قالب نوشتار و گفتار بیاید تا برای دیگران درس آموز واقعی باشد، زیرا شیوه پیشوای دینی دقیقا تجلیل از بزرگان علم و دین بود، امامان معصوم (علیه‌السلام) که از علم لدن و افاضه برخوردار بودند حتی از شاگردان خود در دارای علم اکتسابی بودند، تجلیل می‌کردند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه آیت‌الله «نظری خادم‌الشریعه» از شاگردان آیت‌الله بروجردی بوده‌اند، اظهار داشت: آیت‌الله بروجردی همواره نام عالم را با نهایت تجلیل بر زبان می‌برد و حتی اگر می‌خواست او را نقد کند، اما متانت و وقار کلام و احترام سخن را از دست نمی‌داد و آیت‌الله ایازی نیز چنین شخصیتی بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این حدیث که «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال» اظهار داشت: معمولاً عالمی را تجلیل می‌کنیم که برای ما دارای ارزش و اعتبار است، اما اولین چیزی را که برای عالم در هر سطحی قائل هستیم این است که اهل خشوع و ادب و کرنش و عبادت هستند؛ عالمانی که امروز به مجلس آنها پای گذاشته‌ایم مصداق این حقیقت هستند که خود عامل به عمل بوده‌اند.

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه آیت‌الله ایازی اهل زهد و تقوا و «رحماء بینهم و اشداء علی الکفار» و ساده زیست بودند، بیان کرد: آنها الگوی ما هستند و زندگی را به عنوان زندگی دنیا نمی‌دیدند بلکه به عنوان مزرعه آخرت می‌دیدند و باید آنها را گرامی بداریم.

 نماینده ولی‌ فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مطالعه در زندگی عالمان علم و ادب پدیده‌ای اجتناب‌ناپذیر است تا در مسیر تعالی گام برداریم.

وی بابیان اینکه ما برای عالمان خود مشخصه‌هایی قائل هستیم و عالمی را تجلیل می‌کنیم که دارای ارزش و اعتبار است؛ یادآور شد: خشوع، تواضع، ادب، کرنش و عبادات از ویژگی‌های مهم عالمان دینی محبوب مردم است و علامه ایازی‌ها و این عالمان مصداق این مسئله هستند.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: ایازی‌ها نسبت به باطل موضع سنگین داشتند و نسبت به خویش عطوفت و مرحمت فراوان داشتند و ساده‌زیست بودند و کاش زندگی آنان تابلو و به جامعه عرضه می‌شد تا ساده‌زیستی را می‌دیدند و اکنون مهم‌ترین وظیفه ما این است که باید این الگوها را در زندگی معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما