شناسهٔ خبر: 21751673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله سلیمانی:

علما و بزرگان دینی سرمایه های واقعی جامعه اسلامی هستند

آیت الله سلیمانی با بیان این که علما و بزرگان دینی سرمایه های واقعی جامعه اسلامی هستند که باید قدردان آنها باشیم، گفت: باید در راستای حفظ سیره علمی و عملی این سرمایه های ارزشمند برای جامعه، از همه ظرفیت ها بهره گیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله ایازی و دو فرزند برومند ایشان و همچنین یادواره یکصد شهید روحانی حوزه علمیه رستمکلا که در مسجد جامع این شهر رستمکلا برگزار شد با اشاره به سخنی از امام علی(ع) گفت: نخستین امام شیعیان فرموند دارندگان ثروت و افراد صاحب مال در زمان حیات فیزیکی به منزله مردگان متحرک اند اما صاحبان و دارندگان عرصه علم و عمل هرچند از نگاه ظاهری ما پنهان باشند اما در دل جامعه زنده و جاویدند.

وی با بیان این که شخصیت بزرگی همچون آیت الله ایازی دو یادگار برومند ایشان به ظاهر از میان جامعه اسلامی رفتند اما از دل ها و قلوب مردم عالم دوست کنار نرفتند، افزود: علما و بزرگان دینی همواره در کنار مردم بودند و این دلدادگی و وابستگی مردم با علما همچنان به قوت خود باقی است.

آیت الله سلیمانی با تأکید براین که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی است، تصریح کرد: علما همواره چراغ هدایت جامعه اسلامی هستند و بهره مند شدن از سیره این چنین شخصیت هایی موجب سعادت و تعالی جامعه اسلامی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که سیره عملی علما و فقهای دینی باید برای جامعه بازگو شود، خاطرنشان کرد: بازگو کردن سیره علما و بزرگان دینی برای نسل موجود هویت آفرین، اعتماد بخش و شخصیت افرین است.

امام جمعه زاهدان با بیان این که علما و بزرگان دینی سرمایه های واقعی جامعه اسلامی هستند که باید قدردان آنها باشیم، تصریح کرد: باید در جهت حفظ سیره علمی و عملی این سرمایه های ارزشمند برای جامعه از همه ظرفیت ها بهره گیریم.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر این که شناخت صحیح زندگی علما و بزرگان دینی از وابستگی جامعه به افراد معلوم الحال جلوگیری می کند، گفت: علما سرمایه های حقیقی جامعه هستند و با شناخت آنها افراد سرسپردگی به اجنبی ندارند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که علما با تحمل مصائب و سختی های بسیاری در مراکز حوزوی رشد و نمو پیدا کردند، افزود: از حوزه های علمیه دانشمندان و عالمان بزرگی تحویل جامعه اسلامی شد که و ما نیز امروز باید در همین مسیر گام برداریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مطالعه دقیق زندگی عالمان علم و ادب پدیده ای اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: اگر هر یک از ما می خواهیم در زندگی فردی و اجتماعی در مسیر تعالی و رستگاری قرار گیریم باید زندگی علما و فقهای دینی را به دقت مطالعه و در زندگی خودمان نهادینه کنیم.

آیت الله سلیمانی با بیان این که مطالعه زندگی بزرگان دین ما را به اوج کمال و سعادت خواهد رساند، خاطرنشان کرد: هیچ تردیدی در این مسأله وجود ندارد که بهره مندی مناسب از سیره عملی علمای دین موجب ایجاد یک تحولب اساسی در زندگی شخصی ما خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که ادب، تکریم و تجلیل از بزرگان وظیفه ما است، تصریح کرد: زندگی علمای دین باید در قالب کتب درسی تدوین و تألیف و در سطح مدارس تدریس شود تا درس انور واقعی باشد.

امام جمعه زاهدان با بیان این که شیوه بزرگان دینی ما نیز تجلیل از بزرگان علم و ادب بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز تجلیل از چنین شخصیت های بزرگی تکلیف همه ما است و موجب تعظیم شعائر دینی می شود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که شرکت در مجلس علمای دین ارزش و جایگاه بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: علمای دین عمر با برکت خود را در مسیر نشر و گسترش دین، مکتب اسلام و تقویت انقلاب صرف کردند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ما برای عالمان خود مشخصه هایی قائل هستیم و عالمی را تجلیل می کنیم که دارای ارزش و اعتبار است، بیان داشت: و نخستین شاخصه علمای شیعه آن است که اهل خشوع، تواضع، ادب، کرنش و عبادات هستند.

امام جمعه زاهدان با تأکید براین که این عالمان مصداق این حقیقت هستند، تصریح کرد: اگر عالمی چنین خصیصه ای نداشته باشد نمی تواند دل ها و قلوب مرد جامعه را تسخیر کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که آیت الله ایازی و فرزندانشان نسبت به باطل موضع سنگین و نسبت به خویش عطوفت و مرحمت فراوان داشتند و ساده زیست بودند، تصریح کرد:زندگی این چنین شخصیت های بزرگی الگوی جامعه امروز ما قرار گیرد.

آیت الله سلیمانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که ما باید این الگوها را در زندگی به جامعه امروز معرفی کنیم، بیان داشت: عالمان بزرگی همچون آیت الله ایازی زندگی را به عنوان زندگی دنیا نمی دانستند بلکه مزرعه آخرتشان بود که امیدوارم الگوی زندگی ما باشند./1317/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما