شناسهٔ خبر: 21736783 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

27درصد ماموریت‌های اورژانس 115 دیرمربوط به حوادث ترافیکی است

بوشهر- ایرنا- مسئول پایگاه‌های اورژانس 115 شهرستان دیر گفت: 27 درصد ماموریت‌ های اورژانس 115 در این شهرستان مربوط به حوادث ترافیکی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود حسینیان بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از تمام پایگاه‌های مصوب اورژانس 115 شهرستان دیر، میانگین فاصله پایگاه‌ها در سطح این شهرستان به 30 کیلومتر می رسد که نسبت به میانگین کشور فاصله کمتری را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: به دلیل فاصله کم بین پایگاههای اورژانس در شهرستان دیر زمان رسیدن به صحنه حادثه در این شهرستان در شهرها 4.6و در جاده ها 9 دقیقه است که از میانگین کشوری پایین ‌تر است.
حسینیان اضافه کرد: در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان دیر 38 نفر خدمت رسانی می‌کنند که همه آنان عملیاتی هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز گفت: اورژانس دیر در نیمه نخست امسال یک هزار و 81 ماموریت انجام داده که از این تعداد 784 ماموریت غیر ترافیکی بوده است.
احمد آخوندی افزود: این حجم از ماموریت متعاقب تماس تلفنی شهروندان از اقصی نقاط شهرستان دیر با سامانه پاسخگویی 115 انجام شده است.
وی افزود: حجم ماموریت‌های جاده‌ای و شهری اورژانس دیر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 81 درصد افزایش نشان می دهد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: تکنسین‌های فوریت های پزشکی در همین مدت به 297 ماموریت حوادث ترافیکی نیز اعزام شده‌اند که 10 مورد نسبت به نیمه نخست سال گذشته کاهش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه 113 مصدوم و بیمار به صورت سرپایی درمان شدند، اظهار کرد: 911 نفر از مصدومان و بیماران نیز در قالب این ماموریت‌ها به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند.
وی گفت: تمام آمبولانس‌های ناوگان اورژانس شهرستان دیر مجهز به ست زایمان بوده و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی مهارت لازم درخصوص کمک به انجام زایمان در شرایط اضطرای و کمک به نجات جان مادر باردار و نوازاد را دارند.
وی با بیان اینکه تعداد کل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان دیر 6 پایگاه با 7 کد فعال است، گفت: این تعداد پایگاه در شهرهای دیر ، دوراهک، آبدان، بردخون و روستای دروداحمد وافع است که به صورت شبانه‌روزی خدمات فوریت‌های پزشکی را به طور رایگان ارائه می‌دهند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ناوگان اورژانس 115 شهرستان دیر مجهز به 10 دستگاه آمبولانس است.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قراردارد.
6047/7207**خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: موناعیدان

انتهای پیام /*

نظر شما