شناسهٔ خبر: 21588950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان در دانشگاه ایلام برگزار شد

تلاش برای افزایش اعزام کاروانی دانشجویان در اربعین امسال

نمایندگی ایلام

نشست ستاد ملی اربعین دانشگاهیان با حضور سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، حاضران درباره‌ی هر چه بهتر برگزار کردن پیاده روی اربعین و نقش‌آفرینی دانشگاهیان در این مراسم تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

 دکتر «حسین میرزایی» سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم، در این نشست با بیان اینکه باید در این نشست‌ها باید ظرفیت خدمات‌رسانی دانشگاه‌ها در ایام اربعین مشخص شود، اظهار کرد: جامعه‌ی هدف مد نظر ما در این رابطه دانشجویانی هستند که به صورت کاروانی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.


وی گفت: نقش‌آفرینی دانشگاهیان باید در اربعین متمایز باشد به نحوی که هر دانشجو متناسب با علاقه و رشته‌ی تحصیلی خود  در این زمینه فعالیت کند.


سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم با تاکید بر اینکه کار فرهنگی در این حماسه‌ی بزرگ جزء شئون ذاتی ما در این عرصه است، ادامه دادک با همکاری دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی می‌توان این فعالیت‌ها را به خوبی انجام داد که نمونه‌ی این همکاری‌ها را در کنگره ملی شهدای دانشجو به خوبی مشاهده کردیم.


وی بر تقسیم کار و تعریف انتظارات متناسب با امکانات تاکید کرد و گفت: اختصاص وام برای دانشجویان علاقمند به شرکت در پیاده‌روی اربعین از طرف صندوق رفاه دانشجویان مورد توافق ضمنی قرار گرفته که امیدواریم محقق شود و دانشجویان بتوانند از این امکان استفاده کنند.


سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم گفت: با همکاری سازمان نظام وظیفه نیز تمهیداتی برای حضور دانشجویان در پیاده‌روی اربعین اندیشیده شده است.


«داوود گودرزی» مسئول سازمان بسیج دانشجویی در این نشست راهیان نور، اربعین و کنگره شهدا را سه برنامه بسیج دانشجویی برای شناسایی هویت انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: به برکت همراهی بسیج دانشجویی ، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، وزارت علوم، جهاددانشگاهی و وزارت بهداشت در این زمینه موفق عمل شده است.


وی با بیان اینکه سال گذشته 40 هزار نفر دانشجو به همایش اربعین اعزام شد که از این تعداد فقط 6500 نفر در قالب کاروان بود، ابراز امیدواری کرد تعداد دانشجویانی که امسال کاروانی اعزام می‌شوند دوبرابر شود.

«عبدالصاحب طهماسبی» مشاور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در 6 حوزه‌ی فرهنگی، حمل‌ونقل ، اسکان، بهداشت و درمان، تغذیه و موکب‌داری در خدمت زائران اربعین است و با توجه به شرف‌یابی 70 درصد زائران اربعین از مرز مهران، رسالت همه‌ی ما سنگین است.

وی با بیان اینکه تاکنون ظرفیت اسکان برای 7 هزار تا 10 هزار نفر وجود دارد، گفت: خوشبختانه بسیج دانشجویی در زمینه استقبال از زائران اربعین خوب عمل کرده و تلاش ما باید این باشد تا دانشجویان به صورت کاروانی به این سفر معنوی بروند.

دکتر «محمد علی‌اکبری» رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید فعالیت‌هایی در شان اربعین متناسب با تخصص‌های قشر فرهیخته انجام دهند، ابراز امیداوری کرد این نشست زمینه‌ی تسهیل شرکت دانشگاهیان را در همایش بزرگ اربعین فراهم کند.

دکتر «محمدرضا شیرخانی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام نیز گفت: سال گذشته 1500 نفر دانشجو به صورت گروهی، انفرادی و کاروانی اعزام شدند و دانشگاه ایلام اقدام به راه‌اندازی موکب در مرز کرد.

وی پیشنهاد داد: با همکاری وزارت علوم ، در مهران و در مزرعه آموزشی دانشگاه اردوگاهی به منظور اسکان دانشجویان شرکت‌کننده ایجاد شود.

دکتر «شهریار عباسی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: امیدواریم با همکاری سازمان مرکزی دانشگاه بتوانیم نقش بهتری در اربعین ایفا کنیم.

دکتر «نصرت‌الله حیدری» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد ایلام نیز از اربعین به عنوان ظرفیت عظیم معنوی یاد و اظهار کرد: در سال گذشته دانشگاه آزاد دو موکب در ایلام و مهران ایجاد و پارکینگی به مساحت 20 هکتار در اختیار زائران قرار گرفت.

وی به تشکیل کانون دانشجویی عتبات عالیات در این راستا در دانشگاه آزاد ایلام اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام روزانه ظرفیت اسکان 400 دانشجوی برادر و 500 دانشجوی خواهر را در ایام اربعین دارد.

انتهای پیام

نظر شما