شناسهٔ خبر: 21600586 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست وزارت علوم:

اعتبارات وزارت علوم 20 درصد افزایش یافته است

ایلام - ایرنا - سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رشد اعتبارات این وزارت خانه با وجود تنگناها و مشکلات شدید مالی دولت نسبت به گذشته 20 درصد در لایحه دولت افزایش نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید ضیاء هاشمی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام در دانشگاه ایلام اظهار کرد: نگرش دولت به مجموعه دانشگاه های کشور و وزارت علوم مثبت و با رویکرد توسعه محوری است.
وی افزود: پیشرفت و رشد کمی و کیفی دانشگاه ها تنها در گروه همدلی و همراهی دانشگاهیان اعم از دانشجو، استاد و کارکنان دانشگاه ها است.
هاشمی یادآور شد: وزارت علوم برای دستیابی به اهداف و سیاست های خود به دیدگاه پیشنهاد و انتقاد همه مجموعه دانشگاه ها به عنوان سرمایه های اصلی علمی و فرهنگی کشور نیازمند است.
وی گفت: تشکل ها و انجمن های دانشجویی شناخته شده و شناسنامه دار محلی مناسب و مطمئن برای حضور دانشجویان و اساتید برای بیان صریح و بی پرده خواسته ها، مشکلات و خواسته ها است.
هاشمی تاکید کرد: چند صدایی بودن دانشجویان و اساتید در موضوع های مختلف و ابعاد گوناگون یکی از شاخصه ها و ویژگی های اصلی دانشگاه ها است که موجب بالندگی، رشد، و پویایی محیط دانشگاه ها می شود.
وی افزود: از جمله سیاست های مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده از توانمندی های علمی و پژوهشی پارک های علم و فناوری و نیز شرکت های دانش بنیان و پژوهش های محققان است.
وی یادآور شد: پژوهش هایی در وزارت علوم مورد استقبال و مقبولیت قرار می گیرند که بر اساس خواسته های جامعه و تقاضا محور و این تحقیقات پاسخگوی تمام یا بخشی از نیازها و مشکلات جامعه باشد.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناروی در پایان با بیان اینکه جذب دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های کشور یکی از اهداف مهم وزارت است، گفت: دانشگاه ایلام نیز پتانسیل و شرایط جذب دانشجوی خارجی به ویژه از طرف کشور عراق را دارد.
از مجموع 25 هزار دانشجو در دانشگاه های استان ایلام 6 هزار نفر در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7172/6119

انتهای پیام /*

نظر شما