شناسهٔ خبر: 21584744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایثارگران بهترین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: روایت گران دوران دفاع مقدس و ایثارگران، بهترین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رجبعلی راهی مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران فارس در همایش پیام آوران ایثار فارس گفت: در واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) راویان نقش مهمی در ترویج فرهنگ عاشورا و بیان مظلومیت‌های امام حسین (ع) داشتند و مهمترین پیام آوران این واقعه نیز حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) بودند که در خصوص مظلومیت‌های امام حسین (ع) و یارانش در سرزمین کربلا و جنایت‌های لشکریان کفر، علیه این حکومت غاصب روشنگری کردند.

راهی افزود: شهادت اوج بندگی یک انسان در برابر خداوند است و شهدا با نثار جان عزیز خود در راه معبود موجب نجات اسلام و مملکت اسلامی شدند و این کار بسیار بزرگی است و امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین وظایف ما محسوب می‌شود که در این زمینه ایثارگران بهترین مروجان این فرهنگ غنی و ارزشمند هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۰ نفر از ایثارگران فارس عضو تشکل پیام آوران ایثار هستند که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی، اکنون برای روایت گری دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران فارس نیز گفت: تشکل پیام آوران ایثار از سال ۹۰ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ۳۲ استان کشور تشکیل شد و اکنون افزون بر دو هزار و ۲۰۰ نفر از ایثارگران کشور در این تشکل عضو هستند.

حمید اعتماد اظهار داشت: ایثارگران با شرکت در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی از آموزش‌های فن بیان و محتوایی سیره و سبک زندگی شهدا بهره مند می‌شوند که مجموع این آموزش‌ها زیر نظر اساتید حوزه و دانشگاه انجام می‌شود.

اعتماد تصریح کرد: ایثارگرانی که در دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی این طرح بالاترین نمرات را کسب کرده باشند در سال ۹۷ می‌توانند در دوره پیشرفته و تخصصی این طرح شرکت کنند.
انتهای پیام/ر

برگزاری همایش پیام آوران ایثار فارس 

نظر شما