شناسهٔ خبر: 21565082 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

جابری انصاری در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

آزادسازی 85 درصد از دیرالزور

صاحب‌خبر - سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز گذشته با اشاره به حضور حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان در این کمسیون که با موضوع همه‌پرسی کردستان عراق و مسائل منطقه‌ای برگزار شد، اظهار داشت: جابری انصاری با تشریح شرایط میدانی سوریه توضیح داد که مرکز اصلی درگیری با گروه‌های تروریستی داعش دیرالزور است و تا کنون حدود ۸۵ درصد دیرالزور آزاد شده و تلاش برای پاکسازی مابقی دیر الزور ادامه دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: معاون وزیر امور خارجه گفت که در منطقه دیرالزور، شرق فرات اهمیت زیادی دارد و تلاش برای آزادسازی آن منطقه مهم است. عملیات و فعالیت های النصره در ادلب هم بخش دیگری از تنش‌ها و درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی است.
ادلب محل تجمع گروه تروریستی النصره
و دیرالزور محل تجمع داعش
به گزارش ایرنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: جابری انصاری اضافه کرد که ادلب محل تجمع گروه های تروریستی النصره و هم‌پیمانان آن است و دیرالزور محل تجمع گروهی گروه های تروریستی داعش و هم‌پیمانان آن است. جابری انصاری توضیح داد که در میدان و عرصه سیاسی موضوع سوریه نیز تحولاتی رخ داده است.
ایران، روسیه و ترکیه محور تصیمی گیری های
نشست آستانه
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری ششمین نشست کنفرانس آستانه گفت که محور تصمیم گیری اصلی نشست ایران ، روسیه و ترکیه هستند. نقوی حسینی گفت: پس از اظهار نظرات و طرح دیدگاه‌ها، جابری انصاری با تاکید بر این که همکاری ایران و روسیه و همچنین با ترکیه باید حفظ شود بیان کرد که در کلیه نشست‌ها و اسناد نشست های آستانه، بر روی حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید شده است. سخنگوی کمیسیون امینت ملی افزود: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه معتقد است که نشست‌های آستانه یک حرکت بین المللی بسیار موثری بوده است و دستاوردهای خوبی در پی داشته است.

نظر شما