شناسهٔ خبر: 21549265 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان خصوصی سازی مکلف به پرداخت حقوق کارگران هپکو شد/ برگزاری مجمع آذرآب در روزهای آینده

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز یکشنبه در تشریح نشست نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب، استاندار مرکزی، نمایندگان کارگران 2 کارخانه هپکو و آذرآب با وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان خصوصی سازی و رئیس بانک مرکزی در کفت و گو با ایرنا، افزود: مجمع عمومی سهامداران کارخانه آذرآب اراک تا پایان این هفته برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات شرکت صنایع آذرآب مدیریتی است، بیان کرد: مجمع آذراب در استانداری مرکزی با حضور نماینده بورس و سهامداران از این شرکت انجام می شود .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: پس از برگزاری مجمع و تعیین مدیر عامل جدید جدید آذراب، اقداماتی در راستای تقسیط بدهی به تامین اجتماعی، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده 186 انجام و هماهنگی برای ترخیص مواد اولیه این شرکت در گمرک بدون ارائه ضمانت نامه بانکی انجام می شود.
وی اظهار کرد: جلوگیری از واردات کالاهای خارجی، ارائه تسهیلات 500 میلیارد ریالی مصوبه کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سوی بانک ملی بدون در نظر گرفتن چک های برگشتی کارخانه های آذرآب و هپکو و پیگیری قراردادهای شرکت آذراب با کارفرمایان و جلوگیری از لغو و فسخ قراردادها از مهمترین مصوبات نشست با وزرای اقتصاد، صنعت، معدن تجارت و تعاون کار و رفاه اجتماعی بود.
حاجی پور افزود: در خصوص کارخانه هپکو اراک نیز سازمان خصوصی سازی مکلف شد در چند روز آینده نسبت به پرداخت معوقات این شرکت به کارگران اقدام کرده و نظارت کاملی نیز بر عملکرد سهامدار جدید هپکو انجام دهد.
وی گفت: همچنین مقرر شد از واردات و ثبت سفارش محصولات تولیدی هپکو از خارج از کشور جلوگیری شود و قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری ها برای ساخت ماشین آلات راه سازی نیز تمدید شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی انعقاد قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به سازمان مدیریت بحران کشور و همکاری تامین اجتماعی نسبت به ارایه خدمات و تمدید اعتبار دفترچه های کارگران هپکو از دیگر مصوبات این نشست بود.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنایع کشور بیش از دو هزار و 900 واحد صنعتی دارد.
3017/3075

انتهای پیام /*

نظر شما