شناسهٔ خبر: 21545383 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی مشکلات کارگران و صنایع استان مرکزی در تهران

در جلسه‌ای که با حضور مسئولان ارشد استان مرکزی و مسئولان کشوری در وزارت صنعت تشکیل شد بر رفع مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی تاکید شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اراک ؛ حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت : در این جلسه که استاندار، نمایندگان اراک کمیجان و خنداب در مجلس به همراه وزرای صنعت، اقتصاد، کار و رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از مسئولین حضور داشتند مقرر شد مجمع آذراب به زودی در استانداری مرکزی تشکیل و با حضور نماینده بورس و بانک سرمایه گذار حسابرسی از این شرکت انجام شود.
حاجی پور ادامه داد : پس از برگزاری مجمع و تعیین مدیر عامل جدید آذراب، اقداماتی در راستای تقسیط بدهی به تامین اجتماعی ، امور مالیاتی و صدور گواهی ماده ۱۸۶ انجام شود و هماهنگی برای ترخیص مواد اولیه این شرکت در گمرک صورت گیرد البته بدون نیاز به ضمانت نامه بانکی.
وی افزود: در راستای حمایت از تولید داخل ثبت هر گونه سفارش واردات کالای تولیدی در داخل از خارج کشور متوقف شود.
حاجی پور گفت : قرار شد تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی مصوبه کارگروه ملی توسط بانک ملی پرداخت شود و شرکت های هپکو و آذراب مشمول بخشنامه طرح رونق تولید مبنی بر عدم مشمول شدن چک های برگشتی این دو شرکت قرار گیرند.
 رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد : همچنین مقرر شد پیگیری قراردادهای منعقده شرکت آذراب با کارفرمایان و به نتیجه رساندن آن و جلوگیری از لغو و فسخ قراردادها انجام گیرد. 
حاجی پور افزود: در مورد هپکو هم سازمان خصوصی سازی مکلف شد طی چند روز آینده نسبت به پرداخت کلیه بدهی های این شرکت به کارگران اقدام نماید و نظارت کامل بر عملکرد سهامدار جدید هپکو انجام دهد همچنین مقرر شد از واردات و ثبت سفارش محصولات تولیدی هپکو از خارج از کشور جلوگیری شود.
وی یادآور شد : قرار بر این شد که قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری ها برای ساخت ماشین آلات راه سازی تمدید شود و قرارداد ساخت ۳۰۰۰ دستگاه ماشین آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به سازمان مدیریت بحران کشور انجام شود.
تمدید اعتبار دفترچه های تامین اجتماعی کارگران صنایع استان از دیگر تصمیمات این جلسه بود. 
یادآور می شود به دلیل برخی مشکلات به وجود آمده برای صنایع استان مرکزی و پرداخت نشدن حقوق کارگران ؛ در روزهای اخیر شاهد برخی اعتراضات کارگری در سطح شهر اراک بودیم.

نظر شما