شناسهٔ خبر: 21544299 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دلایل روزنامه جوان برای حضور لاریجانی در مراسم عزاداری حسینیه جماران

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - روزنامه جوان نوشت: دکتر لاریجانی به جهت فردی هم با هوش است و هم محافظه‌کار. اصلاح‌طلبان ناب هیچ موقع پشت سر او قرار نخواهند گرفت، هر چند او را برای چانه‌زنی در درون نظام از روحانی موثرتر می‌دانند.

صاحب‌خبر -
انتشار تصاوير وي در كنار خاتمي در حسينيه جماران -كه خيلي‌ها را متعجب كرد- را نمي‌توان با گزينه در دام يا طراحي افتاد تفسير كرد. زيرا او مي‌داند به كجا دعوت شده است و تركيب جلسه در جماران چگونه است. حتي اگر اطلاعات ميداني هم نداشت اصل موضوع برايش روشن بود اما چرا چنين كرد؟
۱-ممكن است نتوانسته دعوت سيدحسن را رد كند اما براين باور بوده كه در مكاني متفاوت مي‌نشينم ولي در عمل نشده است. 

۲-ممكن است سناريوسازان، خاتمي را ديرتر وارد جلسه كرده باشند و كنار وي قرار داده باشند و در حضور حاضران جابه‌جايي بعدي به صلاح نبوده است. 

۳ -ممكن و محتمل است اين هم قاب شدن با اطلاع از قصد جبران خاتمي و تعديل حصر رسانه‌اي وي باشد و لاريجاني با آگاهي از اين خبر درصدد پيشتازي و بهره‌برداري براي خود باشد. 

۴-محتمل است كه لاريجاني براي۱۴۰۰ دنبال جابه‌جايي سبد رأي باشد زيرا تجربه ۱۳۸۴نشان داد سبد مدنظر خالي است بنابراين در صدد است شعاع جامعه مدنظرش را گسترش دهد و احساس مي‌كند بوكس خوردن از حزب اللهي‌ها در اين مسير نه تنها ضرري ندارد كه سودآور هم هست.  

اما آنچه حتمي و قطعي است لاريجاني از بعد فكري و معرفتي اصلاح‌طلب نخواهد شد اما براي مهندسي ذهني و ادراك‌سازي با هدف حركت به سمت يك سبد بزرگ تلاش مي‌كند. در حال حاضر افکار عمومی از وی انتظار دارد توضیح ‌ بیّن بدهد که آیا حضور او در کنار سران فتنه، ناخواسته بوده یا حساب‌شده و برنامه‌ریزی شده بوده است؟!
45302

نظر شما