شناسهٔ خبر: 21529989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حمایت از آمران به معروف با تشکیل شعبات ویژه در دادسراهای عمومی مورد توجه باشد

خبرگزاری شبستان:معاون سازمان های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران آموزش جهت ارتقای سطح آگاهی آمران به معروف و را امری ضروری دانست و گفت: تشکیل شعبات ویژه در دادسراهای عمومی برای حمایت از آمران به معروف امری ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام قدرت الله علیزاده، معاون سازمان های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران امروز(1مهر) در همایش طلایه داران معاونت قضائی، نظامی و انتظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران اظهار داشت: به دلیل تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر با ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورا لازم است تا اهداف امام حسین(علیه السلام) در جامعه عملی شود.

 

وی با اشاره به اینکه هدف حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده، افزود: نیاز به عمل، بیشتر از گفتار بایستی در جامعه ترویج یابد چرا که امام حسین(علیه السلام) نیز عامل به عمل بودند .

 

حجت الاسلام علیزاده به نقش ناجا در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در تفرجگاه ها برای تذکر لسانی و اجرای قانون در جهت فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر حضور داشته باشد.

 

وی افزود: متاسفانه از جمله مواردی که در کنار بدحجابی شاهد اشاعه آن هستیم موضوع سگ گردانی است که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و یک ضد ارزش تلقی می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده به تولید و توزیع لباس‌های نامتعارف و هنجار شکن در جامعه اشاره کرد و گفت:  هرگونه هنجار‌شکنی در حوزه عفاف و حجاب باید توسط نهادهای مربوط برخورد قانونی شود.

 

وی تشکیل شعبات ویژه در دادسراهای عمومی برای حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر امری لازم دانست و افزود: راه اندازی کمسیون مفاسد اجتماعی و تعامل با معاونت های پیشگیری در دادگستری های استان نیز امری ضروری است.

 

حجت الاسلام علیزاده تهیه و انتشار مقالات با محوریت نقش احکام در امر به معروف و نهی از منکر  و بهره گیری از هنر رسانه ای و فناوری را نیز امری لازم و ضروری دانست.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه قرار گرفته است، ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر برای ترویج این فرهنگ در جامعه تقویت شود.

 

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: رکن اساسی نهضت امام حسین (علیه السلام) و پیروزی انقلاب اسلامی اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

 

وی آموزش در ارتقای سطح آگاهی آمران به معروف و نهی از منکر را امری ضروری دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام امر به معروف و نهی از منکر است  که باید برای بقای آن تلاش کرد.

 

نظر شما