شناسهٔ خبر: 21530672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون سازمان‌های قضایی ستاد امر به معروف مازندران تاکید کرد؛

لزوم برخورد قانونی با هرگونه هنجار‌شکنی در حوزه عفاف و حجاب

معاون سازمان‌های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به تولید و توزیع لباس‌های نامتعارف و هنجارشکن در جامعه اشاره کرد و گفت: با هرگونه هنجار‌شکنی در حوزه عفاف و حجاب باید برخورد قانونی شود.

صاحب‌خبر -
با هنجار‌شکنی در حوزه عفاف و حجاب برخورد قانونی شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «قدرت‌الله علیزاده» معاون سازمان‌های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در همایش طلایه‌داران معاونت قضایی، نظامی و انتظامی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران اظهار داشت: با توجه به تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر با ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورا، لازم است تا اهداف امام حسین (ع) در جامعه عملی شود .

وی با اشاره به اینکه هدف امام حسین (ع) ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، افزود: نیاز به عمل، بیشتر از گفتار بایستی در جامعه ترویج یابد .

معاون سازمان‌های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به نقش ناجا در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی باید برای تذکر لسانی و اجرای قانون و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیشتر در تفرجگاه‌ها حضور داشته باشد.

علیزاده افزود: متاسفانه از جمله مواردی که در کنار بدحجابی شاهد اشاعه آن هستیم موضوع «سگ‌گردانی» است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ما نیست و یک ضد ارزش تلقی می‌شود.

وی در ادامه به تولید و توزیع لباس‌های نامتعارف و هنجارشکن در جامعه اشاره کرد و گفت: با هرگونه هنجار‌شکنی در حوزه عفاف و حجاب باید  برخورد قانونی شود.

معاون سازمان‌های قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران تشکیل شعبات ویژه در دادسراهای عمومی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را امری لازم دانست و گفت: راه‌اندازی کمسیون مفاسد اجتماعی و تعامل با معاونت‌های پیشگیری در دادگستری‌های استان نیز امری ضروری است.

حجت‌الاسلام علیزاده تهیه و انتشار مقالات با محوریت نقش احکام در امر به معروف و نهی از منکر و بهره‌گیری از هنر رسانه‌ای و فناوری را نیز امری لازم و ضروری دانست.

وی با بیان اینکه متاسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه قرار گرفته است، ادامه داد: شورای امر به معروف و نهی از منکر برای ترویج این فرهنگ در جامعه تقویت شود.

معاون سازمان قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: رکن اساسی نهضت امام حسین (ع) و پیروزی انقلاب اسلامی اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

علیزاده آموزش را در ارتقای سطح آگاهی آمران به معروف و ناهیان از منکر را امری ضروری دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی نظام امر به معروف و نهی از منکر است  که باید برای بقای آن تلاش کرد.

انتهای پیام/

نظر شما