شناسهٔ خبر: 21523034 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان های استان ایلام

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا، در این آیین ها، دانش آموزان با اهدا گل به اولیای مدارس پیش از ورود به کلاس های درس و آغاز فصل تعلیم و تربیت در میان دود اسپند از زیر قرآن کریم گذشتند.

** معلمان باید روح آزادگی و اعتماد به نفس را به دانش آموزان منتقل کنند
فرماندار آبدانان در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت: شهدای گرانقدر در معرکه جنگ تحمیلی، بجای قلم، تفنگ در دست گرفتند و با بهای جان خود، راه دشمنان متجاوز را سد کردند تا ایران بزرگ از گزند متجاوزان مصون بماند و قلم های متدین در سایه امنیت و آرامش رشد کنند.
مجید عسگری با تجلیل از جایگاه تعلیم و تربیت و نقش معلمان و دانش آموزان در توسعه و تعالی کشور افزود: مدرسه پناهگاه طالبان علم و دانش و دانایی و مرجع و محل عروج همه دانشمندان و صاحبان فضل و فضیلت است که باید با جهد علمی دانش آموزان، فروزان و روشن بماند و آینده سازان کشور را تربیت کند.
وی به برنامه های میان مدت و دراز مدت دولت تدبیر و امید را برای رشد و بالندگی جوانان و نوجوانان اشاره و اضافه کرد: یکی از رسالت های مهم و محوری معلمان و مربیان و مدیران در دستگاه بزرگ آموزش و پرورش، ایجاد امید و نشاط در بین دانش آموزان و نهادینه کردن روح آزادگی و آزاد اندیشی در بیان واقعیت ها و پیگیری مطالبه های منطقی در جامعه است.

** همت و تلاش رمز موفقیت انسان است
آیین بازگشایی مدارس ملکشاهی نیز صبح روز شنبه همزمان با سراسر کشور با نواختن زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه حضرت امام خمینی (ره) شهر ارکواز برگزار شد.
امام جمعه ملکشاهی در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: همت، تلاش و پشتکار رمز موفقیت انسان در تمامی مراحل زندگی است و دانش آموزان برای رسیدن به قله های علم و دانش باید تلاش و همت کنند.
حجت الاسلام و المسلیمن سید عبدالله امینی افزود: باید در آموزش و پرورش در کنار علم آموزی به تهذیب اخلاقی نیز توجه بیشتری شود چون صرف پرداختن به تعلیم و غفلت از اخلاق نتیجه سوء خواهد داشت.
وی اظهار کرد: غفلت از تهذیب اخلاقی در مدارس منجر به مسائلی خواهد شد که جبران آنها مستلزم صرف هزینه زیاد برای جامعه خواهد بود.
الیاس جهانی مدیر آموزش و پرورش ملکشاهی نیز در این آیین گفت: در سال جدید تحصیلی چهار هزار دانش آموز در 81 مدرسه و 251 کلاس درس در سطح شهر و روستاهای این شهرستان مشغول تحصیل می شوند.

** 12هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید خود را در دهلران آغاز کردند
فرماندار دهلران در آیین بازگشایی مدارس این شهرستان گفت: در سال تحصیلی جدید 12 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف این شهرستان مشغول به کسب دانش و تحصیل می شوند.
امید علی سبزی روز شنبه در آیین زنگ مهر و بازگشایی مدارس این شهرستان که با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: این دانش آموزان در 157 واحد آموزشی در پایه های مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
وی یادآور شد: در این شهرستان دهلران یک هزار و 400 فرهنگی کار تعلیم و تربیت دانش آموزان این منطقه را بر عهده دارند.
فرماندار دهلران با اشاره به هفته دفاع مقدس و 32 هزار شهید دانش آموز گفت: دانش اموزان در دوران دفاع مقدس نیز در سنگر مبارزه با دشمن بعثی به خوبی ایفای نقش کردند و امروز باید در سنگر تعلیم و تربیت به رسالت خود عمل کنند.

**سال تحصیلی جدید برای پنج هزار دانش آموز در مهران آغاز شد
همزمان با سراسر کشور و با نواختن زنگ مهر، سال تحصیلی جدید برای بیش از پنج هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان مرزی مهران نیز امروز شنبه سوم مهر آغاز شد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه مهران در آیین بازگشایی مدارس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: خانواده ها در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش بسزایی دارند.
حجت الاسلام روح الله ولدبیگی با انتقاد از کمبود امکانات آموزشی در مدارس مهران افزود: مسئولان استان ایلام برای فراهم کردن امکانات آموزشی در مدارس این شهرستان تلاش کنند.
وی یادآور شد: کمبود امکانات آمزشی در این شهرستان موجب افت تحصیلی دانش آموزان می شود که باید در این زمینه رایزنی بیشتری برای فراهم شدن امکانات انجام شود.
فرماندار مهران نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و تبریک فرا رسیدن بهار علم و معرفت گفت: راه توسعه و پیشرفت کشور از کلاس های درس و مدرسه می گذرد.
مراد ناصری دانش آموزان را به تهذیب نفس و اخلاق و فراگیری علم و دانش و معرفت توصیه کرد.
پنج هزار دانش آموز در 57 واحد آموزشی شامل 32 واحد آموزشی ابتدایی، 9 واحد آموزشی عشایری و 12 واحد آموزشی روستایی و چهار دبیرستان سال تحصیلی خود را در مهران آغاز کردند.
شهرستان مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
خبرنگاران: سید حرمت الله موسوی مقدم، علی رضا زاده، روح الله احمدی، حسن عسگری** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/7179/7175/9002/7170

انتهای پیام /*

نظر شما