شناسهٔ خبر: 21516789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اظهارات ابلهانه ترامپ محور سخنان ائمه جمعه استان یزد؛

ترامپ الفبای مناسبات بین المللی را هم نمی داند/ احیای امر به معرو ف و نهی از منکر هدف قیام عاشورا

سخنان ترامپ در سازمان ملل، ایثارگری رزمندگان در جنگ تحمیلی و ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر محور سخنان ائمه جمعه استان یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزد رسا؛ ائمه جمعه برخی از شهرستان‌های استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته با توجه آغاز ایام سوگواری امام حسین(ع) و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر بر ضرورت احیا این فریضه تاکید کردند.

 

امام جمعه یزد: دلیل سخنان ابلهانه ترامپ شکست‌های پی در پی است

 

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در ارتباط با ماه محرم سخنان بسیار مهمی بیان فرموده‌اند که در یکی از این مطالب محرم را بیمه کننده اسلام دانسته‌اند.

وی یکی از ویژگی‌ها و نکات اصلی ماه محرم و واقعه عظیم عاشورا را ظلم ستیزی دانست و ادامه داد: امام حسین(ع) در روز عاشورا جان خودش، فرزندانش و بهترین یارانش را در راه اسلام اهدا کرد و اهل بیت طاهرینش به اسارت رفتند ولی حاضر نشد در برابر ظلم سر خم کند.

امام جمعه یزد به دیدار مقام معظم رهبری با خبرگان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار لزوم حفظ شعار "نه شرقی نه غربی" و حراست از آن در تمام عرصه‌های انقلاب بود.

ناصری یزدی ادامه داد: تنها قدرتی که می‌تواند انسان را به بالاترین حد از انسانیت و سعادت به خیری برساند، قدرت خداوند متعال است و ما همیشه باید به خداوند امید داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این موضوع درست است که ما باید با جهان در ارتباط باشیم ولی این ارتباط به معنای زیر سلطه استکبار و کشورهای مستکبری جهان رفتن نیست، باید روی پای خودمان بایستیم و با توکل به پروردگار متعال زمینه پیشرفت کشور اسلامی ایران را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) در طول سال‌های پیش از انقلاب و تا زمانی که در قید حیات بودند بر این موضوع پافشاری داشتند افزود: دشمنان اسلام تنها به دنبال این هستند که ما زیر سلطه آنها قرار بگیریم و هرچه خواستند از کشور ما غارت کنند ولی نتوانیم حرفی بزنیم.

امام جمعه یزد تلاش برای تجزیه بخش‌هایی از کشورهای اسلامی از جمله عراق را هدف اسرائیل دانست و بیان کرد: اینکه امروز ترامپ در سازمان ملل حرف‌های ابلهانه و پوچ می‌زنند به دلیل ضربه‌ای است که اسرائیل و آمریکا از دست حزب الله و مقاومت خوردند و نتوانستند هیچ یک از کشورهای اسلامی از جمله عراق و لبنان و سوریه را بگیرند.

ناصری یزدی افزود: الان مستکبران جهان از روی درماندگی این چنین حرف‌هایی را می‌زنند و با توجه به اینکه در گرفتن کشورهای اسلامی ناکام ماندند، در تلاش هستند که کردستان را از کشور عراق جدا کنند، آنها به این وسیله ظلم و ستم خود بر مردم مظلوم کردستان را افزایش می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: مقام معظم رهبری هم به همین دلیل بر روی ضرورت حفظ استقلال ایران تاکید دارند و می‌فرمایند که دشمن هیچ زمانی نباید در وجود ما احساس ضعف کند.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در ابتدای انقلاب صدام با همراهی کشورهای مختلف جهان سعی داشتند سه روزه تهران را بگیرند ولی خداوند نخواست و آنها پس از هشت سال که با دفاع مقدس مردم ایران روبرو شدند خودشان اعتراف به شکست کردند.

امام جمعه یزد بر اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، شهدا، ایثارگران و جانبازان تاکید کرد و گفت: لازم است که فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان انتقال داده شود.

امام جمعه هرات: مقاومت و ایستادگی،رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس /اظهارات ترامپ ابلهانه بود

 

خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران هراتی جهاد فی سبیل الله را یکی از ظرفیت های نهضت عاشورا عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد علی جعفری گفت:امر به معروف و نهی ازمنکر و زیر بار ظلم نرفتن از دیگر ظرفیت های نهضت عاشورای حسینی است.

وی افزود: محرم و صفر به طور عام و عاشورا به طور خاص از جمله فرصت های فوق العاده و ویژه ایست که خیلی از ابعاد و ظرفیتهای آن هنوز ناشناخته مانده است.

امام جمعه هرات با گرامیداشت ماه محرم و هفته دفاع مقدس به خسارت و فوائد هشت سال  دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: در جنگ تحمیلی جوانان زیادی شهید شدند و این موجب خسارات زیادی در زمینه اقتصادی و عدم رشد علمی در کشور شد اما فوائد معنوی جنگ نیز بسیار فراوان بود از جمله حفظ روحیه انقلاب و تجربه دفاع از هویت انقلابیمان.

جعفری رمز پیروزی رزمندگان اسلام را در هشت سال دفاع مقدس را نترسیدن از دشمن و نداشتن حزن و اندوه در برابر دشمنان عنوان و اظهار داشت: تا زمانیکه ملت ایران شهادت دارد اسارت برای آنان معنا پیدا نمیکند.

وی به نامه بشار اسد به رهبر معظم انقلاب اشاره و افزود: این نامه با بسم الله الرحمن رحیم شروع شده بود که نشان از نگرش اعتقادی این نظام به اسلام و جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب نماز جمعه هرات گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این نامه حضرت آیت الله امام سید علی خامنه ای را به عنوان مرجعیت دینی برای جهان اسلام معرفی و به جایگاه رهبری در منطقه اشاره میکند که این نکته بسیار حائز اهمیت است.

جعفری افزود: سومین نکته در این نامه تبریک بشار اسد به رهبر انقلاب که نشان دهنده آن است که وی خود را سرباز حضرت آیت الله خامنه ای میداند و قبل از هر کسی این پیروزی ها را به شخص ایشان تبریک گفته که این نیز از نظر سیاسی جایگاه والی  دارد.

امام جمعه هرات همچنین با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و تهمت هایش نسبت به ایران، این اظهارات را بی اساس و ابلهانه برشمرد و گفت: ملت مسلمان ایران همواره برابر زورگویی های دشمنان ایستاده و دفاع مقدس نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران است.

حجت الاسلام جعفری در پایان به ذکر مناسبت های هفته پرداخت.

 

امام جمعه ابرکوه: فلسفه قیام امام حسین (ع)؛ اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه امروز، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری سالار شهیدان و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: سبک سنتی عزاداری امام حسین (ع) که مورد تأکید حضرت امام (ره) هم بود، بایدحفظ شود که آثار و برکات دنیایی و آخرتی به دنبال دارد که ماندگاری دین آشکارترین دستاورد آن است.


حجت الاسلام حسینی افزود: به طور قطع و یقین می دانیم اگر قیام عاشورا، کربلا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش نبود، دیگر اثری از دین اسلام نبود و لذا اعتقاد ما این است که اسلام محمدی وَ الحُدوثُ و حُسینیُ البَقاء است چرا که خمیر مایه قیام امام حسین (ع) به فرمودة ایشان امر به معروف و نهی از منکر بود و با همین هدف به میدان آمدند.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای شرعی و فراگیر و با هدف تطهیر زندگی جامعه اسلامی در بخش های مختف مالی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... است و در همه زوایای زندگی فردی و اجتماعی ما راهبردی نافذ دارد.

حسینی بیان کرد: امر به معروف موجب ترویج فضیلت ها و خوبی ها در جامعه است و تشویق ترغیب و یاری به مصادیق و مظاهر معروف، موجب تعالی و پیشرفت همه جانبة مردم در زندگی است و نهی از منکر موجب ایجاد امنیت و آرامش و دفع مفاسد و زشتی ها در زندگی می شود.

امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: فلسفه عملی قیام امام حسین (ع) و تقابل با جریان حاکمیت شیطانی یزیدی، همان بخش عملی امر به معروف و نهی از منکر است که هدف ایشان بود.

حسینی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک در هفته گذشته، گفت: سخنان موفق و بیان مواضع صریح و انقلابی رئیس جمهور قابل تقدیر است و سخنان سخیف، جاهلانه، ابلهانه، آشفته و غیر واقعی ترامپ رئیس جمهور آمریکا را تقبیح می کنیم.

وی تصریح کرد: ترامپ بی تجربه و فاقد سلامت روانی در سخنان بی پایه خود در سازمان ملل که تنها مورد تعریف نتانیاهو قرار گرفت، نشان داد که الفبای مناسبات بین المللی را هم نمی داند.


خطیب جمعه ابرکوه گفت: به لطف خدا و همت بلند همه مردم و تلاش جوانان در دبیرخانه هشتم محرم، امسال نیز مراسم عظیم و یکپارچه عزداری ابرکوه از ساعت 10 الی 11 روز هشتم محرم در شبکه های استانی، کشوری و بین المللی پخش خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: شبکه های العالم و الکوثر برای پخش مستقیم جهانی این مراسم در ابرکوه حضور خواهند یافت و شبکه انگلیسی پرس تی وی با واسطه دیگر شبکه ها برای کشورهای آمریکایی، اروپایی و غربی پخش می کند.

 

امام جمعه بهاباد : مهمترین هدف امام حسین(ع) در نهضت عاشورا احیا فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه بود

 

حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در خطبه های این هفته نماز با گرامی داشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت : هشت سال دفاع مقدس مردم ایران از مرزهای کشور، دین و ناموس واقتدار آنها را به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه ما باید این ارزش ها و دستاوردهای عظیم دفاع مقدس را حفظ کرده و آنها را به نسل های بعدی منتقل و برای نسل های آینده بازگو کنیم افزود: ارزش های دفاع مقدس گنجینه افتخارات ملت ایران است.

امام جمعه بهاباد با تسلیت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان دشت کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و آغاز ماه محرم گفت :در مجالس عزاداری حضرت ابی عبدالله نباید مجالس گناه و لهو لعب باشد باید رنگ وبوی مذهبی ومحرم به خود بگیرد.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه در این ایام باید حواسمان باشد که عزاداریهایمان باعث مزاحمت کسی نشود، گفت: ایام محرم فرصت مناسبی برای درک کردن وفهمیدن مسیروراه ائمه اطهار(ع) است.

دهقانی با اشاره به دهه اول محرم که در نظام جمهوری اسلامی به عنوان دهه امر به معروف ونهی از منکر نام گذاری شده است گفت : مهم ترین هدف امام حسین(ع) در نهضت عاشورا اعتلای دین و احیا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه بود.

وی امربه معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری دانست و گفت: همه آحاد مردم باید از بی تفاوتی برابر منکرها پرهیز کنند.

خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه امام حسیت (ع) فرمودمن اراده کردم امر به معروف ونهی ازمنکرداشته باشم افزود:این کلام ابی عبدالله الحسین (ع) است که در مقابل ظلم وگناه ومعصیت می ایستد و می گوید چرا در جامعه امربه معروف انجام نمی شود و روی گردانی از باطل نیست.

وی بابیان اینکه وقتی صحنه گناه ومعصیت را درمراسمهای شادی و عروسی و جشنها می بینیم افزود:در مراسم های عزاداری نوحه ها و مداحان نباید اشعار ونوحه هائی را بخوانند که بوورنگ رقص و لهو و لعب باشد باید مراعات کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بهاباد به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در باره ایران اشاره کرد و گفت :این موضع آمریکا ازروی قدرت واقتدار نیست بلکه ناشی از ضعف و شکست وعصبانیت آنهاست .

امام جمعه بهاباد به رئیس جمهورودولتمردان آمریکائی هشدار داد ای رئیس جمهور کثیف و پلید آمریکا از همین تریبون نمازجمعه اعلام میکنیم از این سخنان گزافت عصبانیت باش واز این عصبانیت بمیر وراه فراری هم نداری .

وی با اشاره به اینکه نباید به بیگانه چشم دوخت واینکه سخنان سخیف ترامپ عمق دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران اسلامی را به نمایش گذاشت خاطر نشان کرد : مسئولان کشوری و لشکری پاسخ این یاوه ‌گویی‌های آمریکا را داده و مردم جواب این رئیس جمهور را می‌دهند.

اما م جمعه بهاباد ازبیان سخنان رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل قدردانی و تشکر کرد وافزود:رئیس جمهور در سازمان ملل موضع خوبی در مقابل این جرثومه فساد گرفتند و از اقدام ایشان قدردانی کرد.

امام جمعه موقت بخش بهمن: امروز با شعار هیهات من الذله زمان جنگ در مقابل دشمن می ایستیم

 

 حجت الاسلام تقی فتاحی امام جمعه موقت بخش بهمن در خطبه های نماز جمعه امروز، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام محرم اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خود را فدا کرد تا اسلام بماند و جامعه اصلاح شود.

حجت الاسلام فتاحی افزود: زمان جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام به پیروی از امام حسین (ع) در مقابل همه دنیا ایستادند، تا انقلابی را که تنها 2 سال از عمرش می گذرد، حفظ کنند.

فتاحی بیان کرد: دشمنان بیخود ملت ایران را که همیشه پیروز میدان هستند، آزمایش می کنند، اما برای خودشان خوب است که تجربه کنند و بفهمند که پس از 38 سال تبلیغات سو، با اقدار در برابر دشمان ایستادیم.

وی ضمن تشکر از رئیس جمهور که جواب یاوه گوی های ترامپ را داد و از ملت دفاع کرد، گفت: امروز نیز شعار هیهات من الذله سر می دهیم و مقابل دشمنا می ایستیم که اگر اختیار دست افرادی همچون ترامپ بیفتد که از دین ما دلخوشی ندارند، فاتحه دین و انقلاب خوانده است.

امام جمعه موقت بخش بهمن با تأکید بر فلسفه عملی قیام عاشورا و هدف امام حسین (ع)، که اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: اصلاح جامعه در گرو اصلاح امت با فریضه مهم و واجب امر به معروف و نهی از منکر است.

گفتنی است نمازگزاران بخش بهمن پش از اقامه نماز جمعه، در گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، راهپیمایی برگزار کردند.

انتهای یپام/

نظر شما