شناسهٔ خبر: 21507967 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی؛

مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حججی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حججی با عنوان چله کوچ چلچله بعدازظهر امروز در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حججی با عنوان چله کوچ چلچله بعدازظهر امروز با حضور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله رشاد رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتداء این مراسم قاری قرآن کلامی چند از آیات الهی را تلاوت کرد.

در ابتدا آیت الله رشاد رييس شوراي عالي حوزه هاي علميه با اشاره به اينكه برداشت ما از شهيد حججي اين است كه قطعا ايشان باطني خدايي داشته است كه اينچنين شهره شد، اظهار داشت: هرچه انسان بااخلاص و بي رياتر باشد اجر و مزد او افزون تر است.

وي ادامه داد: به گفته رهبري اين جوان با وجودش نماد رويش در نسل سوم و چهارم انقلاب شد، اين جوان روزهاي مبارزه و دفاع مقدس را درك نكرده است، به موقع اسارت اين شهيد هيچ حس ترس و حقارتي در چهره او ديده نمي شود و اين درحالي است كه چهره داعشي ملعون پراز استرس است.

سپس از مجموعه‌ای از شعرهایی که شاعرهایی در وصف این شهید سرودند رونمایی ‌شد، در ضمن آهنگی توسط میلاد حاروئی به صورت زنده در یاد این شهید اجرا شد.

در ادامه آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: شهدای حرم ما شهدای هستند که نماد یاری خدا در دین می‌باشند، شهدایی همچون حججی نشان می‌دهند که در جامعه اسلامی حیاتی برقرار است که از خون این شهداء سرچشمه می‌گیرد.

آیت الله اراکی یادآور شد: در واقع شهداء نمرده‌اند بلکه زنده هستند، شهدای مدافع حرم با حرکت خود خوف را از جامعه دور کرده‌اند و در نهایت جامعه‌ای شکل می‌گیرد که از بمب های آمریکا و ترامپ نمی ترسد.

همچنین جمعی از شاعران انقلابی شیعه و سنی در وصف این شهید مدافع حرم اشعاری را سرودند.

در ضمن علی انسانی مداح اهل‌بیت(ع) نیز زمان اندکی در مدح امام حسین(ع) مداحی نمود.

در پایان نیز با حضور آیت الله اراکی و آیت الله رشاد از تابلو سوخته نگاری مرتضی نداف در وصف این شهید طراحی کرده رونمایی شد.

لازم به ذکر است در کنار این مراسم یک نمایشگاه با چهل اثر گرافیکی به نمایش گذاشته شد.

نظر شما