شناسهٔ خبر: 21504392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای عالی حوزه علمیه تهران :

شهید حججی نشان داد نسل چهارم انقلاب شورانگیزتر از نسلهای پیشین است

تهران- ایرنا- رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان تهران در مراسم اربعین شهید محسن حججی گفت: شهید حججی نشان داد نسل چهارم انقلاب، شورانگیزتر از نسل های قبل، میراث دار و نگاهبان پیام حق هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، آیت الله علی اکبر رشاد بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم اربعین شهید محسن حججی و ویژه برنامه ادبی «چله کوچ چلچله» اظهار کرد: اربعین شهید حججی با هلال خونین محرم، مقارن شده است و چه بسا این یک پیوند معنوی باطنی باشد که با مولایش اباعبدالله (ع) داشت.
وی افزود: شهید حججی که در شهر خود هم ترجیح می داد با همه توانمندی و محاسنش به طور گمنام و داوطلبانه در حسینیه ای دور از نجف آباد برای میهمانان عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) کار کند، بنا به ضرورت فطری وعده خداوند تا این اندازه مورد شناخت و ابراز احساسات مردم؛ چه در ایران و چه در برخی نقاط جهان قرار گرفت.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: برداشت من این است که این جوان، آیه ای از نمونه اسلامی است که هرچه خالصتر، بی ریاتر و مصفاتر باشی، بیشتر مورد توجه قرار می گیری و اینچنین، باطن این جوان مورد توجه خدا قرار گرفت و جلوه کرد.
وی تاکید کرد: این جوان، نماد رویش های نسل سوم و چهارم انقلاب است که نه مثل نسل اول، دوران مبارزات قبل از انقلاب را درک کرده اند، نه مثل نسل دوم در ایام پیروزی انقلاب بوده اند و نه مثل نسل بعد در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند بلکه ایشان متعلق به نسل دوره مقاومت و گسترش مفاهیم انقلاب به بیرون مرزها است.
رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: داعشی ها تصاویر زمان دستگیری حججی تا شهادتش را ضبط کرده اند که در آن می بینیم خداوند، قدرتی به او داده که وی با دستهای بسته نیز در مقابل شکنجه های وحشیانه و سنگین آنها نه تنها کوتاه نیامده، بلکه با آنها رجزخوانی می کرده تا سر از تنش جدا می شود و اربا اربا (قطعه قطعه) می شود.
وی ادامه داد: خانواده قهرمان او نیز می گویند ما کم از ام وهب نیستیم و زمانی که پیکرش به ایران آمد، گفتند هدیه داده شده در راه خداوند را پس نمی گیریم و این یعنی نسل چهارم انقلاب، بالنده و شکوفا در برابر ظلم و جهل می ایستد.

**شهید حججی، سند حقانیت راه انقلاب، ایران و مقاومت است.
رشاد با بیان اینکه وجود شهید حججی، سند حقانیت راه انقلاب، ایران و مقاومت است، یادآور شد: این جوانها شیفته و عاشق رهبری عظیم الشان هستند و تحت تربیت نفوس امام راحل و خلف صالحش قرار گرفته اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حججی صدها کیلومتر آنطرف تر از مرزهای ایران جان داد که مبادا حرامیان به حریم اهل بیت (س) و ایران نظر کنند.
مراسم اربعین شهید حججی و یادواره ادبی «چله کوچ چلچله» امروز، 30 شهریورماه در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جمعی از روحانیان اهل سنت کردستان و شماری از شاعران آیینی در حال برگزاری است.
قرار است هشت شاعر که بهترین اشعار را در وصف شهید حججی سروده اند از جمله افشین علا، علیرضا قزوه، سیدحسین متولیان و محمدجواد شرافت در این مراسم، شعرخوانی داشته باشند.
محسن حججی شهید مدافع حرم 25 ساله اهل نجف آباد اصفهان و عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که حدود چهل روز پیش به اسارت اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه در آمد و دشمنان اسلام پس از به اسارت درآوردن وی، سر از پیکر پاکش جدا کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پس از شهادت حججی در دیدار جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی از استان های یزد و همدان فرمود: شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.
فراهنگ**3079**1055
خبرنگار: علی اسدی **انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما