شناسهٔ خبر: 21488779 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روز طلایی تکواندو بانوان و ۲ مدال دیگر

تکواندوکاران ایران در بازیهای داخل سالن آسیا به ۲ مدال طلا و یک نقره دست یافتند.

صاحب‌خبر -
روز طلایی تکواندو بانوان و ۲ مدال دیگربه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از فدراسیون تکواندو، پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا از ۲۶ شهریور با حضور ۶ هزار ورزشکار در "عشق آباد" ترکمنستان آغاز شده است.
در سومین روز مسابقات تکواندو این بازی​‌ها که با حضور ۲۵۸ هوگوپوش برگزار می‌شود، تکواندوکاران اوزان ۵۸ - و ۸۰ - کیلوگرم مردان و ۴۹ - و ۶۲ - کیلوگرم بانوان به مصاف حریفانشان رفتند که هادی تیران، ولی پور، عرفان ناظمی و پریسا جوادی سه نماینده ایران در مسابقات امروز بودند.
در وزن دوم (۵۸ - کیلوگرم)، هادی تیران، ولی پور پس از یک دور استراحت، در مرحله دوم "نالبی روسلان" از اردن را ۱۲ بر ۱۰ شکست داد، سپس با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ "اینتات راتاناوانگ جاروئن" از تایلند را برد و گام به نیمه نهایی گذاشت. او با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ "نیاز پولاتو" از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. ولی پور در مسابقه فینال با نتیجه ۳۱ بر ۱۰ مغلوب "جون جانگ" از کره جنوبی شد و به مدال نقره رسید.
همچنین عرفان ناظمی در وزن ششم (۸۰ - کیلوگرم)، ابتدا ۲۵ بر ۶ "کفایت‌اله غیاثه" از افغانستان را شکست داد، سپس ۱۶ بر ۱۵ از سد "نورلان میرزابایِف" از قزاقستان گذشت و با برد ۲۸ بر ۱۵ "علی الاریمی" از قطر به فینال رسید. او در فینال "لینگلانگ چن" از چین را با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ شکست داد و به مدال طلا دست یافت.
در بخش بانوان پریسا جوادی در وزن پنجم (۶۲ - کیلوگرم)، در دور نخست ۳۱ بر صفر مالیا پاسِکا از تونگا را برد، سپس ۱۰ بر پنج "آمیدا عبولائوآ" از ازبکستان را مغلوب کرد، در مرحله سوم با نتیجه ۱۳ به ۱۳ مقابل "تاناپا سائلائو" از تایلند به تساوی رسید، اما در راند طلایی ۲ بر صفر حریفش را برد تا به مسابقه پایانی برسد. جوادی در فینال "منگیو ژانگ" از چین را با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ مغلوب کرد و نخستین مدال طلای بانوان در این بازی​‌ها را بدست آورد.
مهدی اسحاقی (وزن ۵۴ - کیلوگرم)، مهدی جلالی (وزن ۷۴ - کیلوگرم)، سروش احمدی (وزن ۶۳ - کیلوگرم)، سعید رجبی (وزن ۸۷ - کیلوگرم)، عرفان ناظمی (وزن ۸۰ - کیلوگرم) و پریسا جوادی (وزن ۶۲ - کیلوگرم) مدال طلا، هادی تیران، ولی پور (وزن ۵۸ - کیلوگرم) مدال نقره، فاطمه مداحی (وزن ۴۶ - کیلوگرم) مدال برنز بدست آوردند و ناهید کیانی (وزن ۵۳ - کیلوگرم) هم حذف شد.
این مسابقات دارای ۱۰ امتیاز برای نفرات نخست در رنکینگ المپیکی است.

نظر شما