شناسهٔ خبر: 21488917 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بازیهای هنرهای رزمی آسیا - عشق آباد؛

جوادی و ناظمی در تکواندو طلا گرفتند/ تیران ولی پور نقره گرفت

تکواندوکاران کشورمان در روز سوم از مبارزات این رشته در بازیهای هنرهای رزمی موفق به کسب دو مدال طلا و یک نقره دیگر شدند تا جمع مدالهای ایران به ۷ برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در روز سوم مسابقات تکواندو پنجمین دوره بازیهای هنرهای رزمی آسیا تکواندوکاران اوزان ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم مردان و ۴۹- و ۶۲- کیلوگرم به روی «شی هاپ چانگ» رفتند که حاصل تلاش نمایندگان کشورمان دو مدال طلا و یک نقره بود. 

پریسا جوادی در وزن ۶۲- کیلوگرم کار خود را با پیروزی ۳۱ بر صفر برابر «مالیا پاسِکا» از تونگا آغاز کرد و سپس « آمیدا عبولائوآ» ازبک را ۱۰ بر ۵ از پیش رو برداشت و در ادامه «تاناپا سائلائو» از تایلند با کسب امتیاز طلایی در راند چهارم شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. جوادی در فینال مقابل «منگیو ژانگ» از چین ۱۵ بر ۱۳ پیروز شد و به نشان طلا دست یافت. 

عرفان ناظمی در وزن ۸۰- کیلوگرم در نخستین گام برابر «کفایت‌اله غیاثه» از افغانستان ۲۵ بر ۶ به برتری رسید و سپس «نورلان میرزابایِف» از قزاقستان را ۱۶ بر ۱۵ شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل «علی الاریمی» نماینده قطر ۲۸ بر ۱۵ پیروز شد و به فینال راه پیدا کرد. نماینده وزن ششم کشورمان در فینال این رقابت‌ها «لینگلانگ چن» از چین  را شکست داد و نشان طلا را به گردن آویخت.

در وزن ۵۸- کیلوگرم مردان هادی تیران ولی پور دور نخست استراحت داشت و سپس «نالبی روسلان» از اردن را ۱۲ بر ۱۰ شکست داد و در ادامه برابر «اینتات راتاناوانگ جاروئن» از تایلند با نتیجه  ۱۸ بر ۱۶ پیروز شد. وی در مرحله نیمه نهایی «نیاز پولاتو» از ازبکستان را ۱۳ بر ۱۲ شکست داد و در مبارزه نهایی در حالی که ۳۱ بر ۱۰ بابر  «جون جانگ» از کره جنوبی عقب بود، ۱۰ اخطاره شد و به نشان نقره دست یافت.

بنابراین تا پایان روز سوم در رشته تکواندو تیم ملی کشورمان موفق به کسب شش مدال طلا توسط مهدی اسحاقی، مهدی جلالی، سروش احمدی، سعید رجبی، پریسا جوادی و عرفان ناظمی، یک نشان نقره توسط هادی تیران ولی پور و یک نشان برنز توسط فاطمه مداحی شده است. 

این دوره از رقابتها فردا پنجشنبه  ۳۰ شهریورماه در بخش مبارزه با برگزاری رقابتهای اوزان ۶۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- و ۶۷- کیلوگرم زنان به پایان می رسد که سالار وحیدی و طیبه پارسا از کشورمان  رو در روی حریفانش قرار می‌گیرد.

نظر شما