شناسهٔ خبر: 21486478 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

پشت پرده خرید ماشین و تبلت در شورای شهر تهران

صاحب‌خبر - آفتاب یزد – گروه اجتماعی: با رای مردم اعضای پنجمین شورای شهر کاملا از جناح اصلاح‌طلبان انتخاب شدند. حالا تصمیمات کوچک و بزرگ اعضای شورای شهر زیر ذره‌بین اصولگرایان قرار گرفته تا به قول خودشان آنها را تخریب کنند. رسانه‌های اصولگرا روز گذشته در یک حرکت دسته‌جمعی و یکصدا به خرید‌های اخیر شورای شهر اعتراض کردند. اما این اعتراض نشان می‌داد که آنها حاضرند اصولگرایان را هم فدای تخریب اصلاح‌طلبان (در چشم مردم) کنند. رسانه‌های اصولگرا در اولین خبرها تیتر زده بودند؛ «وقتی اصلاح‌طلبان به شهر سوخته رحم نمی‌کنند!» و در توضیح این خبر نوشته بودند؛ «900میلیون تومان هزینه تامین خودرو برای اعضای جدید شورای شهر تهران به همراه 96میلیون تومان برای تهیه 21عدد تبلت!» آنها در همین خبر اذعان می‌کنند که تهران شهری سوخته است که نجفی و شورای شهر تهران تحویل داده‌اند.
اما پشت‌پرده خرید‌های شورای شهر چیست؟ در یکی از جلسات شورای شهر، محسن هاشمی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: «آقایان مثل این که به اتوماسیون اداری عادت ندارند. ما اولین کاری که در حوزه اداری شورای شهر انجام دادیم راه‌اندازی اتوماسیون اداری است. با این اتوماسیون از هر جایی و هر وقتی که اعضا بخواهند می‌توانند به کارتابل خود دسترسی داشته باشند.»
این اقدام هاشمی در جهت خرید تبلت برای اعضاء، دارای دو شاخصه خوب است؛ اول آن که کاغذ کمتری مصرف شده و درختان کمتری از بین می‌روند. دومین ویژگی اتوماسیون اداری این است که اعضا می‌توانند در هر زمانی به مسئولیتی که بر عهده آنهاست، رسیدگی کرده و به مستنداتی که نیاز دارند دست پیدا کنند.
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران نیز در مورد دلایل این خرید‌ها می‌گوید: «قرار شد در دوره پنجم شورا از زیرساخت‌های اتوماسیون اداری استفاده کنیم و تمام مکاتبات، گزارشات، اسناد و مستنداتی که اعضا نیاز دارند در این اتوماسیون در دسترس آنها قرار می‌گیرد. طی دوره‌های گذشته اعضا به صورت سنتی و در حقیقت به مکاتبات و گزارشات کاغذی دسترسی پیدا می‌کردند.»
وی با اشاره به این که در هیئت رئیسه پنجمین شورای شهر تصمیم گرفته شد که کاغذ از پروسه اداری شورای شهر حذف شود، می‌افزاید: «با امکان جدید اتوماسیون اداری اعضا در هر زمان و مکانی می‌توانند به کارتابل خود (اطلاعات، گزارشات و مستندات) دسترسی داشته باشند. خرید تبلت‌ها در راستای تجهیز اتوماسیون اداری صورت گرفته است.»
سخنگوی شورای شهر در مورد خرید خودروهای جدید هم توضیح داده و تاکید می‌کند: «شورا تا پیش از این 80خودرو در اختیار داشته که 70خودرو ملکی است. در این خصوص بررسی‌هایی انجام و مشخص شد که خودروها مستهلک هستند. به همین سبب تصمیم گرفته شد خودروهای مستهلک که در اختیار شورای شهر است عودت داده شود یا به مزایده گذاشته شود و در ازای آن 21خودرو برای استفاده اعضا در طول 4سال تهیه شود.»
علی اعطا با بیان این که این خودروها هم در تملک اعضا قرار نمی‌گیرد، می‌افزاید: «این اقدام مانند نهادها و سازمان‌های دیگر که خودرو در اختیار مسئولان قرار می‌دهند، صورت گرفته و اعضای شورای شهر هم از مسئولان دیگر مستثنی نیستند. برای صرفه‌جویی و حمایت کالای ایرانی از خودرو تولید داخل و ارزان خریداری کرده‌ایم.»
اما مهم‌ترین مبحثی که علی اعطا روی آن تاکید فراوانی داشت این بود که خودروها و تبلت‌ها دارای برچسب اموال بوده و به تملک اعضا در نیامده است. این خودروها و تبلت‌ها فقط در طول 4سال مسئولیتی که اعضای شورای شهر دارند در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
به گفته یک منبع آگاه؛ برای اعضای شورای شهر چهارم نیز تبلت تهیه شده بود و در پایان دوره چهارم آنها به دلیل مسائل امنیتی و مدارک شخصی که در تبلت‌ها داشتند، تبلت‌ها را به شورا بازنگرداندند.

نظر شما