شناسهٔ خبر: 21482091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

راه رسیدن به شرایط آرمانی کشور ترویج فرهنگ کتابخوانی است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها راه رسیدن به شرایط آرمانی در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، موسی خادمی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان با ابراز خرسندی از تقارن شروع بکار خود در این استان و آغاز به کار نمایشگاه کتاب اظهار کرد: از این اتفاق بسیار خرسندم و آن را به فال نیک می گیرم چرا که وظیفه ما اعتلای استان در همه حوزه ها است و پیشرفت جز با فرهنگ سازی و کتاب خوانی حاصل نمی شود.
وی در ادامه به رابطه عمیق بین توسعه یافتگی و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کشورهایی در ردیف توسعه یافته قرار گرفته اند که از سرانه بالای مطالعه برخوردارند و همین مسئله اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی را بخوبی بازگو می کند.
خادمی با بیان اینکه مقوله توسعه در جهان امروز دیگر به ایجاد زیرساخت محدود نمی شود، افزود: توانمندسازی جامعه در جهان امروز به یکی از ارکان مهم توسعه تبدیل شده و توانمند سازی چیزی جز ارتقای سطوح فرهنگی و ترویج کتاب خوانی نیست.
استاندار لرستان در ادامه سخنان خود اهمیت اقتصاد دانش بنیان را یادآور شد و افزود: در این نوع از اقتصاد وزن اندیشه و تفکر بسیار بیشتر از ماده است لذا جایگاه کتاب و کتابخوانی در خصوص این مهم بسیار واضح و غیرقابل انکار است.
خادمی یکی از مهمترین راههای ترویج فرهنگ کتابخوانی را برگزاری نمایشگاههای کتاب دانست و گفت: این نمایشگاه ها به جهت تسهیل دسترسی مردم به کتاب و همچنین حضور ناشران مطرح کشور، فرصت هایی هستند که مردم و مسئولان باید آنها را مغتنم شمرده و از آنها نهایت استفاده را بکنند.
دوازدهمین نمایشگاه استانی کتاب لرستان پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار لرستان، محمد سلگی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مدیران دستگاه های اداری در محل مصلی الغدیر خرم آباد افتتاح شد.
در این نمایشگاه 400 ناشر از سراسر کشور با 45 هزار و 200 عنوان کتاب حضور دارند.
7264/6060
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*

نظر شما