شناسهٔ خبر: 21462288 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس پلیس راهور تهران بزرگ :

ممنوعیت تردد کامیون های حامل توزیع مواد غذایی درمحدوده طرح ترافیک و زوج و فرد در اول مهر

خبرگزاری شبستان:رییس پلیس راهور تهران بزرگ از ممنوعیت تردد کامیون های حامل توزیع مواد غذایی در محدوده طرح زوج و فرد در نیمه اول مهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، سردار محود رضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در مراسم انعقاد توافق نامه سرویس حمل و نقل دانش آموزی و آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهری تهران گفت: هر سال که می گذرد با تلاش و همکاری دوستان و همکاران در دستگاه های مربوطه وضعیت سرویس های مدارس بهتر می شود. آموزش و پرورش متولی اصلی ساماندهی سرویس های مدارس است، اگر نباشد همکاری و همراهی دوستان در آموزش و پرورش که دارند، توفیقات ما در ساماندهی سرویس های مدارس بسیار کم خواهد بود. خوشبختانه با حضور دکتر باقری، رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران این اتفاق افتاده و کمال تشکر را از همکاران داریم.

 

وی با بیان اینکه دو نکته اساسی در سرویس مدارس برای پلیس راهور وجود دارد، تصریح کرد: یک بحث ترافیک شهر تهران است که با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس 30 درصد به ترافیک شهر تهران افزوده می شود، این امر طبیعی است چون ما در تابستان تردد دانش آموزان را نداریم و تردد آنها از اول مهر آغاز می شود و در نتیجه ما افزایش ترافیک و حجم ترافیک را خواهیم داشت.

 

سردار مهمان‌دار در ادامه اظهار کرد: به همین دلیل هرساله این معضل و مشکل وجود دارد تا جایی که مقرر شده بود، تمهیداتی در این زمینه صورت گرفته است مانند ارفاق ساعت کاری کارمندان که بتوانند به صورت شناور تا یک ساعت با تاخیر در محل کار خود حاضر شوند.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به محدودیت تردد خودروهای توزیع کالاها و خدمات به عنوان یکی دیگر از تمهیدات موجود برای کاهش حجم ترافیک در مهرماه اظهار کرد: برابر مصوبه شورای ترافیک شهر تهران مقرر شده است در دو هفته ابتدایی مهرماه کامیون های توزیع کالا و خدمات قبل از ساعت 5 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 10 و 30 دقیقه صبح فعالیت داشته باشند و وارد محدوده طرح زوج و فرد نشوند، امیدواریم صنف مربوطه و رانندگان این همکاری را در راستای کاهش حجم ترافیک در مهرماه داشته باشند.

 

وی در ادامه افزود: البته این محدودیت برای خودروهای توزیع‌کننده مواد غذایی در نیمه اول مهرماه شامل روزهای شنبه تا چهارشنبه می باشد، یعنی مشمول روزهای پنجشنبه و جمعه نمی شود.

 

سردار مهمان‌دار اظهار کرد: اگر قرار بود سرویس های  مدارس وجود نداشت و همچنین قرار بود والدین هر کدام فرزندان خود را با وسیله نقلیه شخصی به مدارس می رساندند ترافیک عجیبی در سطح شهرها به ویژه شهر تهران ایجاد می شد لذا وجود سرویس های مدارس می تواند نقش مهمی در کاهش حجم ترافیک داشته باشد.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ایمنی سرویس های مدارس اظهار کرد: خودروهایی که به عنوان سرویس مدارس مورد استفاده قرار می گیرند با این نگاه سازماندهی شدند که از نظر وضعیت خودرو یعنی اینکه خودروی مربوطه فرسوده نباشد، معاینه فنی داشته باشد و بیمه نامه ای داشته باشد که در زمان حوادث مورد استفاده قرار گیرد شرایط مناسبی دارند و از طرف دیگر نگاه همکاران ما در حوزه شهرداری حتی فراتر از نگاه آموزش و پرورش و فرمانداری تهران به ایمنی خودروها است به طوری که در نوع خودرو هم ورود پیدا کردند که بتوانند موضوع ایمنی را ارتقا دهند و برای پلیس هم این مسئله بسیار مهم است. ما به سلامت خودرو و سلامت راننده بسیار حساسیت داریم.

 

وی در ادامه افزود: در مورد راننده خودرو هم این حساسیت در دستورالعمل و ابلاغیه ها وجود داشته است که حتما کسانی که دارای صلاحیت لازم هستند مانند کسانی که فاقد تکرار تخلفات حادثه ساز و نمرات منفی هستند بکارگیری شوند. در واقع رعایت این نکات باعث می شود که خانواده ها با اطمینان خاطر بیشتری فرزندان خود را به این رانندگان بسپارند.

 

سردار مهمان‌دار با بیان اینکه همچنین پلیس از ابتدای مهرماه در اطراف مدارس و طول معابر حضور پررنگی خواهد داشت، بیان کرد: پلیس هم در عبور و مرور دانش آموزان و هم در عبور و مرور وسایل نقلیه‌ای که مسئولیت جابجایی دانش آموزان را بر عهده دارند، کمک خواهد کرد که در کمترین زمان ممکن این جابجایی ها صورت گیرد و همچنین همکاری ما در تقاطع ها و محل های خط کشی به ویژه معابر اصلی و شریانی حضور خواهند یافت تا دانش آموزان به سلامت از خط کشی ها عبور کنند.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس همچنین کنترل ترافیک اطراف مدارس را هم مورد توجه قرار خواهد داد از خانواده‌ها خواست که برای پیاده کردن فرزندانشان محل های مناسبی را پیدا کنند. الزاما محل های مناسب در مقابل مدرسه نیست. اگر قرار باشد والدین هر کدام فرزندان خود را در اطراف مدرسه پیاده کنند و هر کدام 30 ثانیه توقف داشته باشند، تصور کنید چه ترافیک عظیمی ایجاد خواهد شد، بنابراین از والدین خواهشمندیم محلی که موجب سد معبر نباشد استفاده کنند.

 

سردار مهمان‌دار از آموزش رانندگان سرویس های مدارس خبر داد و افزود: همکاری خانواده ها با ما بسیار مهم است، ما در قبال کسانی که مسئولیت هماهنگی سرویس های مدارس را دارند مسئولیت داریم ولی در قبال سرویس های غیرمجاز هیچ مسئولیتی نداریم بنابراین وظیفه آموزش و پرورش و پلیس است که در این زمینه ورود پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: از مدیران و مسئولان مدارس خواهشمندیم از بکارگیری خودروهای غیرمجاز خودداری کنند و همچنین خانواده ها نیز فرزندان خود را به سرویس هایی که فاقد این برچسب هستند، نسپارند چون صلاحیت این رانندگان و سلامت خودروی آنها تایید نشده است و هر لحظه می تواند خطرساز باشد.

 

نظر شما