شناسهٔ خبر: 21455243 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در نشست خبری:

تولید ۱۰۰ هزار لباس شیرخوارگان حسینی و ارسال به ۵۱ کشور/برگزاری همایش در ۴۱ کشور

R1392/P1356/S4,37/CT12 / R1392/P1356/S4,37/CT11

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از تولید ۱۰۰ هزار لباس برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی خبر داد و گفت: این همایش جمعه همین هفته در ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری پانزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز(سه شنبه 28 شهریورماه) با حضور «داوود منافی‌پور» دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، حیدر توکل مداح و شاعر اهل بیت(ع) و با حضور اصحاب رسانه در حسینیه نورالبکاء برگزار شد.

داوود منافی‌‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در این برنامه درباره مکان برگزاری نشست گفت: این مکان که امروز نشست خبری در آن برگزار می‌شود، کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی است. این لباس‌ها برای 51 کشور جهان ارسال می‌شود.

وی درباره تعداد تولید لباس شیرخوارگان حسینی یادآور شد: تعداد لباس‌هایی که تاکنون دوخته شده، حدود 100 هزار است، این لباس‌ها فقط برای ارسال به خارج از کشور است.

منافی‌پور با بیان اینکه ما در 77 نقطه کشور کارگاه‌های دوخت لباس شیرخوارگان حسینی داریم، گفت: این کارگاه‌ها با بودجه خود مردم در حال فعالیت هستند و حدود 3 هزار از بانوان کشور به صورت خودجوش و با نذر شخصی در این کارگاه‌ها مشغول کارند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با تأکید بر افزایش برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی گفت: امسال رشد صعودی زیادی در زمینه همایش شیرخوارگان حسینی داریم. به عنوان مثال در ایران 4 هزار، در عراق 300،‌ روسیه 35، آمریکا 25، ترکیه 35 همایش برگزار می‌شود.

وی از برگزاری اولین سوگواره بین‌المللی حضرت علی اصغر(ع) خبر داد و گفت: این برنامه با مشارکت جامعةالمصطفی العالمیه قم است. قرار است در این سوگواره به ابعاد مختلف حضرت علی اصغر(ع) در قالب‌های مختلف شعر، عکس، دلنوشته و کلیپ بپردازیم.

منافی‌پور افزود: این برنامه‌ای است که تاکنون انجام نشده، قرار است این برنامه به 230 تشکل مردمی غیر ایرانی در 115 ملیت ابلاغ شود. امیدواریم تا قبل از ماه رجب این کار صورت بگیرد، ضمن اینکه جوایزی هم برای آن درنظر گرفته ایم.

وی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم گفت: این همایش جمعه همین هفته 31 شهریورماه از ساعت 9 صبح در شبستان مصلی امام خمینی استان تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران سخنرانی و علی انسانی ذاکر اهل بیت در مصیبت خاندان آل طه به مرثیه‌سرایی می پردازند.

منافی‌پور با اشاره به فعالیت و هماهنگی‌های برون‌مرزی مجمع جهانی علی اصغر(ع) در کشورهایی مانند هند، روسیه، نیجریه، داغستان روسیه بیان کرد: در مجمع بخشی را با عنوان مدیریت تحقیقات استرتژیک ایجاد کردیم و در تلاش هستیم با دعوت از نخبگان شیعه و سنی و حتی مسیحیان این روضه علی اصغر(ع) را بیش از بیش گسترش دهیم.

همچنین در این نشست حیدر توکل مداح و شاعر اهل بیت(ع) طی سخنانی گفت:اگر حضرت علی اصغر(ع) تیر سه شعبه خورد، امروز عالم را نشانه تیر محبت خود کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید عالم به حسینیه حضرت علی اصغر(ع) تبدیل شود، گفت: برای تهران 14 میلیونی شاید خیلی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی، مهدیه و حرم مطهر امام خمینی(ره) و دیگر هیئت‌ها خیلی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما