شناسهٔ خبر: 21474957 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش شیرخوارگان حسینی؛ ۳۱ شهریور

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
همایش شیرخوارگان حسینی؛ ۳۱ شهریوربه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع)، این همایش ساعت ۹ صبح جمعه ­در ۴۵۰۰ نقطه ایران و ۴۱ کشور به ویژه در مصلی بزرگ ­امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
دبیر پانزدهمین دوره از­ مجمع جهانی شیرخوارگان­ حسینی­ با تشریح اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش از جمله دوخت لباس ویژه مادران و شیرخوارگان حسینی گفت:‌ لباس‌های دوخته شده به صورت دو تیکه و به رنگ سبز، نمادی از سبز علوی است که به همراه سر بند صاحب زمان برای کشورهای خارجی ارسال می‌شود، همچنین ما در ۷۷ نقطه از ایران کارگا‌ه‌های دوخت لباس شیرخوارگان را داریم که همه به همت و بودجه مردمی تولید می‌شود.
داوود منافی گفت: لباس‌های دوخته شده به چند کشور سنگال، نیجریه، میانمار، گرجستان، تایلند، کانادا، اندونزی و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی فرستاده خواهد شد، همچنین ما کارگاه‌های دوخت خود را در ۴ کشور بحرین، عراق، ترکیه و امسال در شهر علی پور هند داریم.
دبیر پانزدهمین دوره از­ مجمع جهانی شیرخوارگان­ حسینی، توضیح داد: نزدیک به ۳۰ هزار نفر از بانوان ما به صورت نذر و داوطلبانه به کار دوخت لباس‌ها می‌پردازند و همایش امسال نیز در ۴ هزار مجالس حسینی در کشور برگزار می‌شود.
منافی ادامه داد: از جمله طرح‌های امسال مدیریت تحقیقات استراتژیک است که به عنوان یک کار مدیریتی در مجمع جهانی­ حضرت علی اصغر (ع) ­توسط دکتر رمضانی انجام می‌شود.
وی گفت: قدرت مظلومیت ­حضرت علی اصغر (ع) ­به تازگی نمادی شده است که در جهان هنوز طلوع نکرده و ما برای رسیدن به فجر نهایی قدم‌های اولیه را برای ورود و برافراشتن پرچم این قدرت جهانی در ادیان مختلف برداشته‌ایم.
دبیر پانزدهمین دوره از مجمع جهانی ­شیرخوارگان حسینی، عنوان کرد: روز جمعه از اسقف اعظم ارامنه جهان در ایران برای حضور در­ مجمع جهانی شیرخوارگان ­دعوت خواهیم کرد، همچنین در نظر داریم بعد از مراسم اربعین حسینی به همراه علمای ایران در سفری به واتیکان با اسقف عظم کاتولیک دین مسیحیت، دیداری داشته باشیم.
وی افزود: اگر پرچم مظلومیت ­حضرت علی اصغر (ع) ­برداشته شود بسیاری از جنایات جهان برچیده خواهد شد.
منافی با شرح برنامه‌های مجمع جهانی ­حضرت علی اصغر (ع)، ­عنوان کرد: از جمله برنامه‌های ما در این مجمع ورود به دیگر مذاهب جهان و دیدار با علوی‌های ترکیه است و همچنین با یاری جستن از خیرین سلامت بنا به برپایی بیمارستان خاص­ حضرت علی اصغر (ع) را داریم که البته باید بگویم کارهای اولیه برای بنای این ساختمان انجام شده است.
دبیر پانزدهمین دوره از مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی با بیان اینکه اولین سوگواره بین المللی­ حضرت علی اصغر (ع) ­با همکاری جامعه المصطفی العالمین ­برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: ما بزرگترین­ اجتماع شیرخوارگان­ در ایران را در حرم امام رضا (ع) داریم و امسال در مراسم مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان آیت الله صدیقی به عنوان سخنران و همچنین مداحان مرتضی طاهری، علی آینه چی و علی انسانی و ۴۰ خانواده شهدای مدافع حرم خواهیم بود.
در پایان مراسم با حضور حاج حیدر توکل مداح و شاعر اهل بیت (ع)  از دکترین مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) رونمایی شد.
حاج حیدر توکل عنوان کرد: عالم باید حسینیه­ حضرت علی اصغر (ع) ­شود و اقامه عزا کند؛ برای تهران با ۱۴ میلیون جمعیت شاید مصلی، مهدیه تهران و دیگر هیئت‌ها کم باشد و از تهرانی با این جمعیت بیشتر انتظار می‌رود. به امید آن روزی که تمام خانه‌ها هیئت ­علی اصغر (ع) ­باشد.

نظر شما