شناسهٔ خبر: 21379667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش تسنیم از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان

همه مسلمانان وظیفه دارند فریاد مظلومیت مسلمانان میانمار را سر دهند

R7843/P1486/S6,65/CT7

ائمه جمعه شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نسل‌کشی کم نظیر مسلمانان در میانمار تاکید کردند: همه مسلمانان وظیفه دارند فریاد مظلومیت مسلمانان میانمار را سر دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام ابراهیم گزمه در خطبه‌های نماز جمعه هیرمند اظهار داشت: پشت صحنه نسل‌کشی در میانمار آمریکا قرار دارد؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ مذهبی بهانه است و آمریکایی‌ها قصد دارند به بهانه مذهب از گسترش اسلام جلوگیری کنند.

امام جمعه شهرستان هیرمند ادامه داد: خانمی که تحت حمایت آمریکایی‌ها به جایزه صلح نوبل دست می‌یابد امروز به بهانه مذهب نسل‌کشی عجیبی را در میانمار راه‌اندازی کرده است. همه مسلمانان وظیفه دارند فریاد مظلومیت مسلمانان میانمار را سر دهند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اخیراً بارها در مورد انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن در حضور بزرگان انقلاب تاکید کرده‌اند؛ اینکه رهبری این مسائل را بارها تکرار می‌کنند نشان از آن دارد که ایشان مسائلی می‌دانند و ممکن است برخی‌ها از راه خود تغییر مسیر داده باشند.

گزمه گفت: امروز داعش در سوریه نفس‌های آخر خود را می‌کشد و با پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت سوریه از چنگال داعش و آمریکایی‌ها خلاص خواهد شد. ایران اسلامی با شهادت جوانان خود در این پیروزی‌ها هزینه سنگینی را متحمل شده اما این هزینه‌ها امروز کارساز بوده و اکنون امنیت و آرامش را در منطقه به ارمغان آورده است.

امام جمعه هیرمند گفت: دولت دوازدهم شکل گرفته و تغییرات در وزرا و استانداری‌ها نیز در حال انجام است؛ آنچه که از دولتمردان امروز انتظار می‌رود تحقق وعده‌هایی است که دولت در هنگام انتخابات به مردم داده بود؛ دولت وعده‌های خود را امروز و فردا نکند و به فکر خدمت‌رسانی به مردم باشد.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم کشور مدت‌ها در انتظار برجام بود؛ برجامی که هر روز از سوی طرف مقابل به بهانه‌ای نقض می‌شود و تحریم‌های جدید بر علیه ایران اعمال می‌شود. انتظاری که از دولتمردان می‌رود این است که وعده‌های خود را به انتها برساند زیرا بهانه خالی بودن خزانه دولت غیرقابل پذیرش است چون خزانه دولت در دوره گذشته در دست همین افراد بوده است.

گزمه گفت: طرح آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار در سیستان قرار بود 10 هزار هکتار آن در سال 95 به بهره‌برداری برسد اما اکنون می‌گویند تا سال 97 تحویل داده می‌شود؛ البته امیدوار هستیم تا در این سال تحویل بدهند زیرا روند کار کند و لاک‌پشتی پیش می‌رود.

مسئولین کشور با تمام توان تلاش کنند تا از نسل‌کشی میانمار جلوگیری شود

حجت‌الاسلام مجتبی بامری در خطبه‌های نماز جمعه سراوان با اشاره به کشتار مظلومانه مسلمانان میانمار توسط بودایان، اظهار داشت: بودایان میانمار افراطی عمل می‌کنند و زنان و کودکان بی‌دفاع را و به شیوه ای باور نکردنی آتش می‌زنند و می‌کشند.

امام جمعه شهرستان سراوان افزود: در شرایطی که مدعیان حقوق بشر در خواب غفلت به سر می‌برند و جایزه نوبل را به افراد جنایتکار و سلطه‌گر هدیه می‌دهند، از مسئولین کشور انتظار داریم که با تمام توان تلاش کنند تا از نسل‌کشی مسلمانان میانمار جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: استکبارستیزی از بارزترین صفات رهبر معظم انقلاب است و ما نیز باید با پیروی از ایشان در مسیر مبارزه با استکبار گام برداریم. در ماجرای میانمار هم ردپای استکبار به چشم می‌خورد.

بامری صبر و شکیبایی را راهی برای دوری از گناه و معصیت دانست و اظهار داشت: انسان اهل صبر می‌تواند به بندگی خدا دست پیدا کند و صبر یاری دهنده انسان در دنیا و آخرت است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه متقین خوشی‌ها و راحتی‌های عالم عادی و زودگذر را قبول نمی‌کنند و به همین جهت در قیامت به راحتی ابدی دست پیدا می‌کنند، افزود: با داشتن صبر می‌توان دنیای مادی را به راحتی طی کرد؛ افرادی که صبر ندارند همیشه در اضطراب هستند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ایام محرم قرار داریم و مراسم سوگواری و نهضت حسینی(ع) را باید به بهترین وجه ممکن برپا کرد، اظهار داشت: نهضت حسینی(ع) یک نهضت تاریخ‌ساز است، چرا که اگر احیا نمی‌شد تاکنون به فراموشی سپرده شده بود.

مدعیان حقوق بشر به سکوت در قبال جنایات میانمار پایان دهند

حجت‌السلام مهدی کریمی در خطبه‌های نماز جمعه چابهار با اشاره به کسانی که ظاهر انقلابی‌گری دارند، اظهار داشت: کسانی که از آرمان‌های نظام و انقلاب فاصله می‌گیرند نباید بر منصب‌های کشور باشند؛ همه مسئولان باید مسیر انقلابی بودن و استکبارستیزی را در پیش بگیرند.

امام جمعه موقت چابهار افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از گذشت 40 سال از عمر انقلاب می‌گوید "من دیپلمات نیستم بلکه انقلابی‌ام" و ایشان این مطلب را به عنوان یک خطر برای جلوگیری از تفکرات انقلابی بیان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر روز در گوشه‌ای از عالم چه در کشورهای اسلامی و چه در کشورهای غیراسلامی اتفاقات تلخی شاهد هستیم، ادامه داد: مجامع بین‌المللی دروغین که خود را مدافعان حقوق بشر می‌دانند در مقابل تبعیض نژادی در میانمار هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند؛ ننگ بر این مدافعان دروغین حقوق بشر که واکنشی در قبال این جنایات بی‌رحمانه نشان نمی‌دهند.

کریمی ادامه داد: اینها روی داعش را سفید کرده‌اند، زنده زنده می‌سوزانند، نوزاد را از شکم مادر در می‌آورند، خانم سوچی این افریطه که جایزه صلح نوبل را گرفته چرا با بی‌رحمی تمام نسبت به مسلمانان این اعمال را انجام می‌دهد.

امام جمعه موقت چابهار افزود: دشمنان پیش‌بینی کرده‌اند که در 70 سال آینده جمعیت مسلمانان چند برابر مسیحیان می‌شود بنابراین دست به هر کاری می‌زنند تا این امر محقق نشود. داعش دست پرورده صهیونیست است و اکنون هم بودائیان با خط و مشی صهیونیسم دست به مسلمان‌کشی زده که بی شک به ضررش تمام خواهد شد.

وی گفت: محرم و صفر نزدیک است، اگر استکبارستیزی را در پیش گرفته‌ایم این از رفتار حسینی امام حسین(ع) است و باید فرهنگ مجالس روضه نوه نبی خدا(ص) را زنده نگه داریم که هر چیزی که داریم از اباعبدالله الحسین(ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما