شناسهٔ خبر: 21381239 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیبان نماز جمعه کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کردند

استانها -ایرنا - خطیبان نماز جمعه سراسر کشور در جمع میلیون ها نمازگزار، کشتار مسلمانان در میانمار را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا، امامان جمعه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به حوادث دردناک و کشتار، سرکوب و کوچ اجباری ده‌ها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا، اظهار کردند که این نسل کشی ها که با حمایت صهیونیست ها در حال وقوع است روح هر انسان آزاده‌ای را به شدت متألم می‌سازد.
خطیبان نماز جمعه در بین نمازگزاران سراسر کشور با یادآوری اینکه مشاهده تصاویر هولناک کشتار روزانه و سازمان‌ یافته زنان، مردان، کودکان و سالخوردگان بی‌پناه و بی‌دفاع، نشان از یک فاجعه جدید عظیم انسانی در عصر حاضر دارد، تصریح کردند که از آن فاجعه بارتر، سکوت مدعیان حقوق بشر و برخی دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی است که با بی‌تفاوتی این وقایع هولناک، نقض حقوق بشر و نسل‌کشی مسلمانان در میانمار را به نظاره نشسته اند.
امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته مؤکدا خواستار ورود سازمان ملل برای بررسی اوضاع و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و رسیدگی فوری به وضعیت موجود شدند .
در پی حملات 25 اوت - سوم شهریور- ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش پناه بردند.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را شکل داده است .
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.
خطیبان، بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته را به فاجعه انسانی و نسل کشی در میانمار اختصاص دادند و از مردم سراسر جهان خواستند نسبت به این اقدامات ضد انسانی بی تفاوت نباشند.

** امام جمعه موقت خرم آباد:
سکوت مجامع بین المللی در برابر کشتار مسلمانان میانمار جاهلیت مدرن است
امام جمعه موقت خرم آباد گفت: سکوت جوامع پرمدعای بین المللی در قبال قتل عامل، نسل کشی و کشتار مسلمانان میانمار نوعی جاهلیت مدرن است.
حجت الاسلام قاسم متقی نیا روز جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی الغدیر برگزار شد، افزود: این قتل عام ها در فضایی شیشه ای و به صورت کم نظیری انجام می شود که سکوت جوامع بین المللی براساس منافع است.
وی گفت: نسل کشی مردم در میانمار، سوریه، بحرین و یمن برای جلوگیری از رشد جمعیت مسلمانان انجام می شود.
امام جمعه موقت خرم آباد افزود: نیروهای عربستان و رژیم صهیونیستی با وهابیت ائتلافی براساس منفعت طلبی بر مبنای نفت دارند و تمامی مجامع بین المللی با سکوت خود صرفا به یک محکومیت اکتفا کرده اند.

امام جمعه زنجان: کشتار مردم میانمار برای تامین امنیت اسرائیل است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان زنجان گفت: کشتار مردم مظلوم مسلمان میانمار توسط ارتش و دولت این کشور برای تامین امنیت اسرائیل است.
حجت الاسلام علی خاتمی در نماز جمعه این هفته زنجان٬ افزود: این کشتار ادامه نسل کشی های مسلمانان در طول سالیان گذشته توسط کشورهای استکباری از جمله آمریکا و اسرائیل، داعش و دولت های وابسته است.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: اوضاع اسف بار مردم میانمار و یمن دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد، اما مدعیان حقوق بشر و مجامع بین المللی در این موضوع لال شده و عکس العملی نداشته اند.
امام جمعه زنجان با ابراز تاسف از نبود اتحاد بین دولت های اسلامی در موضوع های بین المللی، گفت: در موضع گیری علیه کشتار مسلمانان میانمار، هیچ تحرک خاصی از دولت های اسلامی انجام نگرفت.
وی اظهار کرد: هدف آمریکا از تشکیل داعش، تجزیه کشور سوریه و عراق در کمتر از یک ماه به چند کشور ضعیف و با قومیت خاص برای تامین امنیت اسرائیل بود.
حجت الاسلام خاتمی افزود: با تدبیر به موقع و مستشاری ایران در جبهه مقاومت، استکبار هرگز به هدف خود نرسید و شکست خورد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به روز تکریم بازنشسته ها اشاره کرد و تصریح کرد: این قشر سرمایه های اجتماعی ایران محسوب می شوند، بنابراین باید جوانان از تجربه های 30 ساله این عزیزان استفاده کنند.
وی تاکید کرد: یکی از ترفندهای مهم دشمنان اسلام پاشیده شدن نهاد مهمی به اسم خانواده است، از همین رو باید جامعه به امر ازدواج و تشکیل خانواده اهمیت ویژه ای قائل شود.

**امام جمعه سمنان:کم توجهی سازمان ملل به نسل کشی میانمار بی خردی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به کشته شدن سه هزار نفر در میانمار و 10 هزار آواره ای که بدون جنگ به این مصیبت دچار شده اند بیان داشت: شورای امنیت بعد از این همه اتفاقات تلخ به تازگی تصمیم به بررسی این مساله گرفته است که نشان از بی خردی است.
آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، ادامه داد: سران کشورهای اسلامی با فشار سیاسی، اقتصادی باید وارد شوند تا به این وضعیت رسیدگی کنند و ایران هر جا ظلمی وجود داشته به شدت آن را محکوم کرده و در مقابل آن ایستاده است.
امام جمعه سمنان یاد آور شد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تازگی پیام تهنیتی را به رهبر معظم انقلاب ارسال کرده است، که این مساله نشان می دهد اگر کمک های ایران نبود وضعیت سوریه در برابر تروریست ها بهتر نمی شد.

** چهارمحال وبختیاری
خطیب جمعه شهرکرد: تجزیه عراق آغاز جنگ دیگری در خاورمیانه است
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: تجزیه کردستان عراق، مبین آغاز جنگ و اجرای برخی برنامه های آمریکایی در خاورمیانه است.
حجت الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه های نماز جمعه شهرکرد افزود: از آنجا که علاوه بر عراق، کردها در کشورهای ایران، ترکیه و سوریه نیز سکونت دارند، اگر قرار بر استقلال کردهای عراق باشد، سه کشور دیگر درگیر جنگ و ناامنی می شوند.
وی با بیان این که تجزیه عراق از سوی اسراییل و آمریکا حمایت می شود، تاکید کرد: طرح مسئله استقلال از سوی کردها در منطقه نگران کننده است و از دولت ایران انتظار می رود با درایت و تدبیر این جریان را متوقف کند.
حجت الاسلام فاطمی افزود: شیطنت های آمریکا در منطقه کماکان ادامه دارد و اخیرا با زیر سوال بردن معاهده خود و ایران (برجام ) در صدد تحریک ایران برای نقض این معاهده است.
وی تصریح کرد: دولت آمریکا با بی اعتبار کردن برجام قصد انجام واکنش از سوی ایران را دارد تا کشور و ملت ما را به جهانیان ناقض این معاهده معرفی کند.
حجت الاسلام فاطمی در ادامه کشتار مردم مظلوم و مسلمان میانمار را محکوم کرد و افزود: از دولت ایران انتظار می رود بصورت دیپلماتیک و مذاکره با دولت میانمار مانع از ادامه جرم و جنایت و مسلمان کشی در این منطقه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بی تقوایی را عامل بروز برخی مشکلات اجتماعی جامعه دانست و ادای اول وقت و مستمر نماز با حضور قلب، به یاد مرگ بودن، توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین (ع) را از راهکارهای موثر برای تقویت پرهیزگاری در زندگی بر شمرد.

** قم
خطیب جمعه قم: جمهوری اسلامی باید پرچم دار اقدام عملی برای توقف جنایات میانمار باشد
خطیب جمعه قم با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار و انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی دراین زمینه گفت: ایران اسلامی باید دراین قضیه دردنیا پرچم دار باشد و با طرح شکایت در مجامع بین المللی به دنبال توقف این جنایات باشد.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با بیان اینکه فاجعه غمبارمیانمار و قتل عام مسلمانان دل هر انسان آزاده ای را خون می کند تاکید کرد: جمهوری اسلامی به عنوان نظامی ضد ظلم و ضد استکبار در دنیا شناخت می شود که مسئولان کشورمان در روزهای گذشته با موضع گیری هایی جنایت های میانمار را محکوم کردند و اقدام هایی نیز در این زمینه انجام داده اند ولی انتظار مردم پرچم داری جمهوری اسلامی در این قضیه است.
خطیب جمعه قم به آتش کشیدن خانه های مسلمانان و آواره شدن بیش از 400 هزار نفر از مسلمانان میانمار را مورد اشاره قرار داد و گفت: این جنایت ها، نزاع میان مسلمانان و مجموعه ای از بودایی ها نیست بلکه یک قضیه کاملا سیاسی است که پای دولت و ارتش میانمار در کار است.
وی اظهار داشت: این جنایات در حالی رخ می دهد که خانم 'سوچی' رئیس جمهوری این کشور برنده جایزه صلح نوبل است و با این جنایات آبروی صلح نوبل را برد.
آیت الله حسینی بوشهری بااشاره به سابقه جایزه صلح نوبل گفت: متاسفانه جایزه به کسانی داده شده است که بیشتر آنها خیانت و جنایت را در پرونده دارند که معیار دادن جایزه صلح نوبل با معیار حقوق بشر آمریکایی چیزی جز این نخواهد شد.
خطیب جمعه قم با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی در قبال این جنایات تاکید کرد: این جنایت ها در مقابل دیدگان مجامع بین المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر رخ می دهد که سازمان ملل تنها با اعلامیه ای 2 خطی این فجایع را محکوم و سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی هیچ اقدام عملی در این رابطه انجام نداده اند.
وی تاکید کرد: نباید از سازمان کنفرانس اسلامی که برخی از اعضای آن با تجهیز داعش در کشتار مسلمانان شریک هستند انتظار اقدام در مقابل توطئه آدم کشی مسلمانان را داشت.

** خطیب جمعه رشت: بدعت و خرافات، آئین محرم را از درون تهی می کند
امام جمعه موقت رشت گفت: خرافات و بدعت ها آئین محرم را از درون تهی می کند و عزاداران حسینی هوشیار باشند با خرافه و بدعت، شعور را از این آئین پرعظمت سلب نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی زاده در خطبه های آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت افزود: آسیب شناسی فرهنگ عزاداری ابا عبد الله (ع) ضروری است چراکه استکبار و ظالمانی که از محو این آئین ناامید شده اند، اینک با خرافه و بدعت در صدد تضعیف آن هستند.
وی با تاکید بر اینکه آئین یادشده با شور و شعور به ما رسیده ، اظهار کرد: نباید اجازه دهیم خرافات، بدعت ها، مداحی های غلوآمیز و طولانی و مردم آزاری با صدای بلند به بهانه عزاداری برای سیدالشهدا (ع) جلوی ترویج و ارائه فرهنگ و پیام عاشورا را سلب کند.
حجت الاسلام شفیعی زاده با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر بعنوان پیام اصلی و مستند سیدالشهدا (ع) ادامه داد: رویش و ورود نسل جدید به هیات ها و دسته های عزاداری امام حسین (ع) از ویژگی های این آئین است و بر ماست تا با استفاده از رسانه ها، نسلی با شور و شعور حسینی پرورش داده و فرهنگ حسینی را اشاعه دهیم.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه رشت به نسل کشی در میانمار اشاره کرد و افزود: این اتفاق هولناک با چراغ سبز برخی دولت های اروپا و به دست کسی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده، صورت گرفته و وظیفه نظام جمهوری اسلامی ایران، حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده است.

**امام جمعه کرمانشاه:
مدعیان حقوق بشر چرا در مقابل جنایت های میانمار صدایشان در نمی آید
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور گفت: مدعیان حقوق بشر که در باره‌ اعدام یک قاچاقچی مواد مخدر در ایران جنجال می‌کنند، اکنون کجایند و چرا در مقابل جنایت های وحشتناک میانمار خفه شده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه 24 شهریور شهر کرمانشاه افزود: همه کشورهای اسلامی باید فریاد حمایت از مسلمانان میانمار را بزنند.

**امام جمعه قزوین:
مدعیان حقوق بشر به فجایع میانمار چراغ سبز نشان می دهند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین فاجعه کشتار بی رحمانه هزاران تن از مردم مظلوم میانمار را به شدت محکوم کرد و گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر در مقابل این کشتار نه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبز نیز نشان می دهند.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین افزود: برای نظم و امنیت جهانی و رشد و امنیت خانواده ها و آرامش آنها راهی نداریم جز آنکه به تقوای الهی روی بیاوریم و پیرو ولایت متقیان باشیم.
وی، جنایت ها و کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرد و گفت:تمام این قساوت ها در حالی رخ می دهد که مجامع جهانی و مدعیان دروغین حقوق بشر چشم به این اعمال وحشیانه بسته اند و چه بسا در مقابل آن چراغ سبز نیز نشان می دهند.
حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: این مجامع به جای مقابله و محکوم ساختن این اعمال جنایتکارانه ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: البته ما از گرگ انتظاری بیش از این نداریم و گلایه ما از مسئولانی است که در کشور ما کشتار مردم میانمار را به روی خود نمی آورند و بسیاری از رسانه های آنها چنین جنایتی را کمرنگ جلوه می دهند.
وی در ادامه به نقشه یهودی صهیونیستی استقلال کردستان عراق اشاره کرد و گفت:صهیونیست ها امیدوار هستند که این منطقه را به محلی شبیه سرزمین های اشغالی برای خود درست کنند تا برای کشورهایی چون ایران و عراق ایجاد زحمت کنند اما دولتمردان ما باید تلاش کنند این اتفاق صورت نگیرد.
وی در ادامه با اشاره به سالگرد کشتار بی رحمانه صبرا و شتیلا،اضافه کرد:این جنایت تنها کشتار صهیونیست ها نبوده است و مومنان تقاص این قتل عام را حتما خواهند گرفت.

**امام جمعه بندرعباس: اسلام خطر جدی برای تمام راه های انحرافی است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با محکوم کردن جنایت های بی شرمانه علیه مسلمانان میانمار گفت: اسلام خطر جدی برای تمام راه های انحرافی است و دشمنان نظام چون با دین اسلام مخالف هستند لذا خشم به اسلام را در شکل خشم به مسلمانان نشان می دهند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های دوم نماز جمعه بندرعباس افزود: مسلمانان میانمار همان طور که از اسمش پیداست در میان حمله «مارها» قرار گرفته اند و در حال ظلم و ستم دیدگی هستند که از مجامع جهانی و سازمان ملل می خواهیم با این جنایت ها برخورد کنند.
وی بیان داشت: سازمان ملل متحد که دم از صلح، آشتی و آرامش می زند خود نسبت به شکنجه و کشتار مسلمانان میانمار بی توجه است و در واقع ابزاری کاری برای آمریکا شده است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: قران تنها کتابی است که در جهان معاصر پیام عقلانی و پر جاذبه دارد و هر جا که این کتاب آسمانی باشد لرزه ایجاد می کند.
امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هر چه داریم به برکت خون شهدا و امام شهداست.
آیت الله نعیم آبادی یاد آورشد: اگر امروز برخی از تحلیل گران سیاسی اعلام می کنند که مشکلات منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست و یا سعودی ها در عربستان به حاجیان ما احترام می گذارند، این ها به برکت دفاع مقدس شکل گرفته است.


امام جمعه موقت اهوازسکوت مجامع بین المللی در قبال کشتارمسلمانان میانمار را محکوم کرد
اهواز - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز بی تفاوتی و سکوت مجامع بین المللی و حقوق بشری در قبال جنایات بی رحمانه و شقاوت آمیز در حق مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کرد.

امام جمعه موقت اهوازسکوت مجامع بین المللی در قبال کشتارمسلمانان میانمار را محکوم کرد
به گزارش ایرنا حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی در خطبه های نمازجمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: ملت ایران از مسلمانان بی پناه و آواره میانمار حمایت می کند و برحسب وظیفه اسلامی و انسانی خود به کمک مسلمانان تحت ستم این کشور شتافته و از هیچ کمکی دریغ نمی کند.
وی از اینکه برخی مجامع حقوق بشری در قبال این همه جنایت که روی ظالمان قرن را سفید کرده، بی تفاوت هستند به شدت انتقاد کرد و افزود: در گوشه ای از جهان دولت و ارتش جلاد میانمار و بودائیان افراطی به جان اقلیت مسلمان میانمار افتاده اند ولی هیچ کس به داد آنان نمی رسد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: ملت ایران به شدت این ظلم و کشتار در حق مسلمانان میانمار را محکوم و تقبیح می کند و از همه توان خود برای توقف این کشتار ضدانسانی استفاده خواهد کرد.
حاجتی در ادامه با بیان اینکه صهیونیست ها از کشتار مسلمانان میانمار حمایت کرده اند افزود: جنایتکاران از جنایتکاران حمایت می کنند، صهیونیست ها با حمایت از دولت بی رحم میانمار که نقش اساسی در کشتار مسلمانان این کشور دارد بدانند در تاریخ و افکار عمومی هیچ جایگاهی ندارند.

* از عراق یکپارچه حمایت می کنیم
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه همه پرسی و رفراندوم 25سپتامبر در کردستان عراق برای جدایی کردها از ملت عراق کار بسیار خطرناکی است گفت: ما بر اساس مواضع اصولی خود از عراق یکپارچه و متحد حمایت می کنیم.
حاجتی افزود: در حالی که ملت و ارتش عراق در حال نبرد با سازمان جهنمی داعش هستند برگزاری همه پرسی نشانه عدم درک درست رهبران سیاسی اقلیم کردستان از وضعیت حساس و سرنوشت ساز عراق است.
وی برگزاری همه پرسی در کردستان عراق را در راستای تحقق طرح امریکایی خاورمیانه بزرگ تحلیل کرد و گفت: این همه پرسی فاقد مشروعیت و اعتبار قانونی است و می تواند بازتاب منفی در کل منطقه داشته باشد.
امام جمعه موقت اهواز حمایت از صهیونیست ها از برگزاری همه پرسی در کردستان عراق و تشکیل دولت کرد را در راستای نقشه های شوم صهیونیست ها برای ایجاد ناامنی در منطقه خواند و افزود:هرجا فتنه ای هست صهیونیست ها و امریکایی ها در آن دخیل هستند.

**امام جمعه موقت اهوازسکوت مجامع بین المللی در قبال کشتارمسلمانان میانمار را محکوم کرد
امام جمعه موقت اهواز بی تفاوتی و سکوت مجامع بین المللی و حقوق بشری در قبال جنایات بی رحمانه و شقاوت آمیز در حق مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کرد.
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی در خطبه های نمازجمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود: ملت ایران از مسلمانان بی پناه و آواره میانمار حمایت می کند و برحسب وظیفه اسلامی و انسانی خود به کمک مسلمانان تحت ستم این کشور شتافته و از هیچ کمکی دریغ نمی کند.
وی از اینکه برخی مجامع حقوق بشری در قبال این همه جنایت که روی ظالمان قرن را سفید کرده، بی تفاوت هستند به شدت انتقاد کرد و افزود: در گوشه ای از جهان دولت و ارتش جلاد میانمار و بودائیان افراطی به جان اقلیت مسلمان میانمار افتاده اند ولی هیچ کس به داد آنان نمی رسد.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: ملت ایران به شدت این ظلم و کشتار در حق مسلمانان میانمار را محکوم و تقبیح می کند و از همه توان خود برای توقف این کشتار ضدانسانی استفاده خواهد کرد.
حاجتی در ادامه با بیان اینکه صهیونیست ها از کشتار مسلمانان میانمار حمایت کرده اند افزود: جنایتکاران از جنایتکاران حمایت می کنند، صهیونیست ها با حمایت از دولت بی رحم میانمار که نقش اساسی در کشتار مسلمانان این کشور دارد بدانند در تاریخ و افکار عمومی هیچ جایگاهی ندارند.

**کشتار مسلمانان میانمار از سیاست های استکبار جهانی و محکوم است
امام جمعه موقت زاهدان گفت: کشتار مسلمانان میانمار توسط بوداییان افراطی، از سیاست های شوم استکبار جهانی برای تفرقه در بین مسلمانان و سایر مردم این منطقه بوده و محکوم است .
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: کشتار مسلمانان توسط ارتش میانمار و بوداییان افراطی از طرف استکبار جهانی برنامه ریزی شده است.
وی قتل عام مسلمانان در میانمار، به آتش کشیدن اجساد آنها، خراب کردن خانه های مسلمانان و سکوت مرگبار مجامع سازمان ملل و مدعیان دروغین حقوق بشر را محکوم کرد.


امام جمعه شیراز: چشمان مدعیان حقوق بشر بر جنایات میانمار بسته است
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت:متأسفانه نسل کشی مسلمانان میانمار مدت های مدیدی است که انجام شده و می شود و ادامه دارد و چشمان مدعیان حقوق بشر بر این جنایت هولناک بسته شده است.
آیت الله اسدالله ایمانی با بیان اینکه سازمان ملل به یک اظهار کم رنگ و بی رمق که چرا باید این چنین بشود یک نصیحتی به دولت میانمار می کند و تمام، ادامه داد: کشورهای اسلامی که تأمین کننده نیازمندی های اولیه کشور میانمار هستند تا امروز می توانستند با برخورد با کشور میانمار جلو این نسل کشی را بگیرند و نگرفتند.
وی افزود: همسایگان دروازه هایشان را به روی این بیچاره ها بستند، این ها در دریا غرق شدند ، مقابلشان دریا بود ، پشت سرشان هم ارتش میانمار بود با شلاق ، گلوله و آتش ، چرا دنیا اینقدر بی تفاوت است ؟
وی بیان کرد:چرا دولت های اسلامی اقدامی انجام نمی دهند ؟ بایستند مقابلش ، تحریم کنند دولت میانمار را ، نیازمندی های این کشور به وسیله همسایگان تأمین می شود همسایگان این ارتباطات را قیچی کنند تا آن ها ادب شوند و نسبت به مسلمانان این همه جنایت انجام ندهند.

**امام جمعه بیرجند: توجه به ندای مسلمانان میانمار وظیفه عمومی است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: توجه به ندای مسلمانان میانمار یک وظیفه عمومی است و مسلمین جهان باید کمک به این مظلومان را در اولویت قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: وضعیت مسلمانان میانمار باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود اما متاسفانه در اجلاس همکاری اسلامی اخیر که در کشور قزاقستان برگزار شد، گفتند که فرصتی نشد برای جریان نسل کشی میانمار تصمیم بگیریم و به یک بیانیه اکتفا کردند.
وی ادامه داد: در این دوره آخرالزمان همه کفر و ظلم به جنگ اسلام آمده و در همه زمینه های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می خواهند اسلام را تحت الشعاع قرار دهند اما دفاع یک حق طبیعی و الهی است و بر همه مسلمانان جهان واجب است.
وی گفت: آنچه مسلم است دشمن تنها راه رخنه را برای خود در مسایل فرهنگی و بصیرتی تعریف کرده است که با اشکال مختلف عقل و اندیشه مسلمانان را برباید و آنها را در دام اندازد.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه استکبار جهانی دام های جاذبه ای را در کشورهای مسلمان نشین مطرح می کند افزود: دشمن از کلمه آزادی که یک هدیه الهی برای بشر است سوء استفاده می کند و برای گمراه کردن جوامع از این راه از هیچ تلاشی چشم پوشی نمی کند.
وی تاکید کرد: آزادی نعمتی است که انسان بر اساس عقل و فطرت بهترین کمال ها را برمی گزیند و این آزادی موجب رشد و سیر الی الله می شود در حالی که استعمارگران از این واژه و از طریق نفوذ به عنوان دام استفاده می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: قانون شکنی در جوامع اسلامی را آزادی دانستن، خواسته اصلی استکبار است زیرا با این دام اول ملت ها را ضعیف و در مرحله بعدی خواسته هایشان را در این کشور ها پایه ریزی می کنند.
وی تصریح کرد: امروزه خواسته مدعیان آزادی و حقوق بشر بر همه جهانیان روشن است زیرا اگر ملت ها باید آزادی داشته باشند پس چرا مردم فلسطین 70 سال، آزار را به جای آزادی تحمل کنند یا برای یک خواسته کوچک مردم بحرین اینقدر آزادیشان سلب شود.
وی اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر با آزادی مردم عراق و سوریه چه کردند و در کنار حمله های نظامی و میکروبی به مردم مظلوم یمن چه تدابیری جز ظلم به این مردم اندیشیدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: غربی ها چطور آزادی را معنا می کنند در حالی که بعد از جنگ جهانی دوم در 50 کشور جهان به صورت غیر قانونی حضور یافتند و آزادی را از مردم سلب کردند، مردم را کشتند و کودکان را سوزاندند و تکه تکه کردند.
وی اضافه کرد: الان وقت آن رسیده است تا مردم همیشه در صحنه ایران بخصوص خراسان جنوبی همانند گذشته در کمک به نیازمندان چه در سطح بین المللی و چه داخلی سنگ تمام بگذارند.
تهیه و انتشار: عباسعلی نقی یان

انتهای پیام /*

نظر شما