شناسهٔ خبر: 21364720 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آناج گزارش می‌دهد؛

تراکتور در اندیشه شخم‌زنی 4 باره حریفان/ گل‌محمدی، «اکبر اوتی» را هم از میدان به در می‌کند؟

تراکتورسازان در هفته ششم لیگ برتر فوتبال در دیداری خانگی سیاه جامگان را پیش روی خود دارند، تیمی که در این فصل خارج از خانه شکستی نداشته است.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: در ادامه دیدارهای هفته ششم لیگ برتر فوتبال، تیم تراکتورسازی فردا - جمعه 24 شهریور ماه - از ساعت 19 در ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام ره تبریز پذیرای سیاه جامگان مشهد است.

گروه داوری: رضا مهدوی، بابک داوری، اسد حاج محمدی و شاهو اصلانی/ ناظر: محمدعلی فروغی

جدال 6 امتیازی پس از صعود در جام حذفی

سرخ‌پوشان دیار آذربایجان درحالی به هفته ششم مسابقات رسیده‌اند که در سه بازی قبلی خود در لیگ و جام حذفی توانستند حریفان را مغلوب کرده و سه شکست نخست این فصل را که با وجود شایستگی متحمل شده بودند، جبران نمایند.

تراکتورسازان که در جام حذفی و در یک بازی دراماتیک میزبان سرسخت خود پدیده را از پیش‌رو برداشتند، اکنون میزبان تیم دیگری از دیار خراسان هستند و امیدوارند روند رو به رشدشان را حفظ نموده و خود را به جایگاه واقعی خود در جدول که حضور در جمع مدعیان است، برسانند.

در سمت مقابل سیاه جامگان در این فصل با اکبر میثاقیان لیگ را بهتر از دوره‌های گذشته آغاز کرد و اوج کار این تیم در خانه مدافع عنوان قهرمانی بود که موفق شدند میزبانشان پرسپولیس تهران را با نتیجه یک بر یک متوقف کرده و به عبارتی ترمز این تیم را بکشند.

شاگردان میثاقیان در آخرین بازی خود که در چارچوب جام حذفی برگزار شد، با نتیجه 3 بر یک از سد تیم دسته اولی برق جدید شیراز گذشتند تا همچون تراکتورسازی از معدود تیم‌های لیگ برتر باشند که از شگفتی این جام فرار کرده و خود را به مراحل بالاتر برسانند.

از سویی، هم امتیاز بودن دو تیم در جدول عاملی است که بر حساسیت این دیدار می‌افزاید؛ تراکتورسازی و سیاه جامگان هر دو 6 امتیازی هستند و تنها تفاضل گل است که تیم مشهدی را در رده هشتم قرار داده و سرخ‌پوشان تبریز را در مکان نهم نشانده است.

عملکرد دو تیم در 5 بازی قبلی لیگ هفدهم:

تراکتورسازی: باخت، باخت، باخت، برد و برد

استقلال خوزستان 1 - 0 تراکتورسازی
تراکتورسازی 1 - 2 پرسپولیس
استقلال تهران 1 - 0 تراکتورسازی
تراکتورسازی 2 - 1 نفت تهران
سایپا 0 - 2 تراکتورسازی

سیاه جامگان: مساوی، برد، مساوی، باخت، مساوی و مساوی

سیاه جامگان 2 - 2 ذوب آهن
سپیدرود رشت 1 - 2 سیاه جامگان
سیاه جامگان 1 - 2 فولاد خوزستان
پرسپولیس 1 - 1 سیاه جامگان
سیاه جامگان 1 - 1 نفت تهران

 

 

نکات بازی:

- تراکتورسازی به همراه گسترش فولاد تنها تیم‌های این فصل لیگ برتر فوتبال هستند که تا به حال برابر حریفان تن به تقسیم امتیاز نداده‌اند و این درحالی است که سیاه جامگان نیز در دیدارهای خارج از خانه شکست‌ناپذیر بوده است.

- میرهانی هاشمی، مدافع میانی تیم سیاه جامگان تنها بازیکن مشترک دو تیم است، این بازیکن سابقه پوشیدن پیراهن تراکتورسازی را در کارنامه دارد.

فرصت طلایی پیش‌روی تراکتورسازان

شاید کمتر کسی در ابتدای فصل این ذهنیت را در خود متصور بود که تراکتورسازی با آن همه مشکلات و نتایجی که در پیش فصل و همچنین در دیدارهای آغازینش کسب کرد، در ادامه اینگونه ظاهر شده و بتواند موانع را یکی از پس از دیگری با موفقیت پشتِ‌سر بگذارد.

حال، این تیم 4 دیدار متوالی در تبریز دارد و این بهترین فرصت برای یاران گل‌محمدی است تا با تکیه بر حمایت پرشورها که از ابتدای فصل به بهترین شکل ممکن رقم خورده، از امتیاز میزبانی بهره برده و خود را به رده‌های بالای جدول سوق دهد.

بدون‌شک کسب حداکثر امتیازات در این بازی‌ها سرخ‌پوشان محبوب آذربایجان را می‌تواند در جمع مدعیان قهرمانی قرار دهد بخصوص اینکه تراکتورسازان سه بازی خود را در برابر تیم‌هایی برگزار می‌کند که بالاتر از این تیم در جدول قرار دارند.

نگاهی به آمار تقابل دو تیم در لیگ برتر/ وقتی ورق برگشت!

تیم‌های تراکتورسازی و سیاه جامگان تاکنون 4 بار در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفته‌اند که طی این بازی‌ها سرخ‌پوشان تبریز به 2 پیروزی دست یافته، یک بار برابر حرف تن به شکست داده و در یک دیدار نیز به تقسیم امتیاز رضایت داده‌اند.

در این 4 دیدار 9 بار توپ از خط دروازه‌های دو تیم عبور کرده که سهم تراکتورسازی 2 برابر حریف بوده و این تیم 6 مرتبه موفق به گلزنی شده است.

نکته مهم از این دیدارها، شکست‌ناپذیری سرخ‌پوشان تبریز در جدال‌های خانگی و همچنین پیروزی این تیم در دو تقابل اخیر بوده است که تابوی ناکامی آنها را در رویارویی‌های ابتدایی شکست.

نتایج کامل دیدارهای دو تیم در لیگ برتر به شرح زیر است:

لیگ پانزدهم
تراکتورسازی 0 - 0 سیاه جامگان؛ هفته دوازدهم، ورزشگاه یادگار امام ره تبریز
سیاه جامگان 2 - 1 تراکتورسازی؛ هفته بیست و هفتم، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

لیگ شانزدهم
تراکتورسازی 3 - 0 سیاه جامگان؛ هفته هفتم، ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی
سیاه جامگان 1 - 2 تراکتورسازی؛ هفته بیست و دوم، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

ترکیب احتمالی

تراکتورسازی: فرزین گروسیان، محمد نادری، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد ایرانپوریان، محمد مسلمی‌پور، علی طاهران، مهدی کیانی، فاخر تهامی، محمد ابراهیمی، مهدی شریفی و محمدرضا آزادی.
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

 

سیاه جامگان: محمد حسین عین افشار، محسن آقایی، میرهانی هاشمی، بهتاش میثاقیان، مهدی عسگری، مصطفی احمدی، محمدرضا خرسندنیا، روح الله سیف‌الهی، امیرمحمد پناهی، یونس شاکری و کیوان امرایی
سرمربی: اکبر میثاقیان

 


 

نظر شما