شناسهٔ خبر: 21363814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تمرین همدلی در آستانه ماه مهر

صاحب‌خبر -

جشن عاطفه ها امروز پنجشنبه و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در نقطه نقطه استان همدان آغاز شد تا فرصتی باشد تا تک تک مردم این دیار محبت، عاطفه و نوع دوستی را تمرین کنند تا مبادا در روزمرگی های زندگی زنگار بی تفاوتی بر دل هایشان بنشیند و از یاد هم وطن نیازمند خود غافل شوند.
در این جشن که با شعار 'مهر در انتظار همدلی' برگزار می شود هر یک از نیکوکاران و خیران با کمک های خود برای ادامه تحصیل دانش آموزان نیازمند گام های ارزشمندی بر می دارند و در این راه دلی را شاد می کنند و حسرتی را کمرنگ.
یکی از نیکوکاران همدانی که برای کمک به پایگاه های جشن عاطفه ها آمده است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سنت نیک و حسنه جشن عاطفه ها، فرصتی است برای همه اقشار جامعه تا با مشارکت و همدردی با نیازمندان به ویژه کودکان و دانش آموزان دردمند روح همدلی را در جامعه گسترش دهند.
مریم محمدی افزود: عاطفه و همدلی نباید تنها در روز جشن عاطفه ها خلاصه شود بلکه باید این روز را سرآغازی برای دستگیری از محرومان و نیازمندان در تمام ایام سال دانست.
وی اظهار کرد: حضور مردم برای دستگیری و کمک به نیازمندان موجب می شود که کودکان و خردسالان با صحنه های همدلی و عاطفه آشنا و مانوس شوند.
یکی از فعالان حوزه تعلیم و تربیت نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس و بهار تعلیم و تربیت، جشن عاطفه ها برگزار می شود تا فرصتی برای ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نوعدوستی در بین دانش آموزان و والدین آنها باشد.
محمود کاشی افزود: جشن عاطفه ها به والدینی که در تدارک خرید لوازم التحریر و مایحتاج تحصیلی کودکان خود هستند یاد آوری می کند که دانش آموزان نیازمند را از یاد نبرند و به فکر تحصیل آنها نیز باشند تا این حس نوع دوستی را نه در گفتار که در عمل به فرزندان خود بیاموزند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز گفت:مرحله نخست جشن عاطفه ها با شعار 'مهر در انتظار همدلی' همزمان با شروع سال تحصیلی جدید از امروز(پنجشنبه 23 شهریور ماه جاری) در استان همدان آغاز شد.
پیمان ترکمانه افزود: جشن عاطفه‌ها امسال به صورت متمرکز در 2 بخش مردمی در روز 23 شهریور ماه و در بخش مدارس 19 مهر ماه با نواخته شدن زنگ عاطفه ها در مدارس سراسر استان برگزار می‌ شود.
وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین برنامه های کمیته امداد کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان است افزود: جشن عاطفه ها به رسم دیرینه هر سال به منظور تامین مایحتاج، پوشاک و نوشت ‌افزار تحصیلی دانش‌ آموزان نیازمند همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می شود تا هیچ دانش آموزی بدون وسایل تحصیل روانه مدرسه نشود.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به فعالیت یک هزار و 480 پایگاه و مرکز نیکوکاری به منظور جمع آوری کمک های خیران گفت: در مراکز شهرستان ها و میادین بزرگ شهرها پایگاه های جشن عاطفه ها برپا شد و شهروندان می توانند پنجشنبه 23 شهریور ماه با مراجعه به پایگاهها، دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و 24 شهریور ماه در مصلاهای های نماز جمعه سراسر استان کمک های خود را ارائه دهند.
ترکمانه با تاکید بر خدمت رسانی به دانش آموزان محروم یادآور شد: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی # 081 *8877* کمک‌های نقدی خود را برای جشن عاطفه ها واریز کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کمک های مالی جمع آوری شده در مرحله اول به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد گفت: اجازه نمی دهیم فردی به دلیل فقر و عدم توان مالی از تحصیل باز بماند به همین منظور مبلغ جمع‌آوری شده میان دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند توزیع خواهد شد.
مدیر کل کمیته امداد استان همدان در پایان با اشاره به مشارکت بیش از سه میلیارد ریال کمک نقدی و هشت میلیارد و 150 میلیون ریال کمک های غیر نقدی سال گذشته مردم استان در جشن عاطفه ها ابراز امیدواری کرد: امسال با افزایش 2 برابری کمک های مردم، رشد چمشگیری در این زمینه رقم زده شود.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند که از این تعداد 151 هزار دانش آموز استان در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.
حدود 30 هزار نفر از این دانش آموزان در دوره اول ابتدایی تحصیل می کنند و حدود 121 هزار دانش آموز در سایر دوره های مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
1181/2087
گزارش: الهام تدین ** انتشار: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*

نظر شما