شناسهٔ خبر: 21349998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آذری جهرمی: آمریکا عضویت همراه اول را در GSM لغو کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اپراتورهای ایرانی هر سال برای عضویت در GSM از اوفک مجوز می‌گرفته، اما وزارت خزانه داری آمریکا این مجوز را صادر نکرده‌ است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات جی اس ام ها در زمان تحریم و اینکه در حال حاضر گویا این خدمات قطع شده است افزود: اپراتورهای ایرانی بخصوص همراه اول عضو جی اس ام بودند و هر ساله برای این عضویت با توجه به اینکه تعاملات مالی داشته اند از اُفَک، جی اس ام مجوز می گرفته در واقع جی اس ام اعلام تحریم نکرده و قرارداد جدیدی در رابطه با این موضوع نبوده و آن چیزی که اتفاق می افتد این است که همراه اول استعلامی از وزارت خزانه داری انجام داده و وزارت خزانه داری آمریکا عضویت همراه اول را برای اخذ مجوز نپذیرفته است.
 
او افزود: در واقع این موضوع مشکلی برای ما بوجود نمی آورد و این مسئله بدلیل اینکه یک بحث کلینیر هاوس است در واقع تبادلات مالی بین اپراتورها در سرویس های رومینگ انجام می شود و این موضوع در بسیاری از جاهای دنیا نیز صورت می پذیرد.
 
آذری جهرمی گفت: در واقع برای بحث تبادلات مالی محدودیت ایجاد شده اما در رابطه با عضویت در دو سال گذشته این مجوز صادر نشده بود و شرکت های ایرانی بعضاً با نام خودشان نمی توانستند حضور پیدا کنند اما امسال این مجوز را صادر کردند و شرکت های ایرانی حضور پیدا می کنند و آن موضوع هم مستنداتی بوده که از همراه اول خواسته شده و همراه اول در حال پیگیری است که این عضویت مجدد برقرار شود.
 
آذری جهرمی با اشاره به راه اندازی و نصب اپلیکیشن های اسنپ و تپسی در دیگر استانهای کشور و استان البرز و حکم صادر شده از سوی دادستانی این استان افزود: با پیگیری هایی که من از استاندار سابق البرز جناب آقای طحایی داشته ام دادستانی کرج اعلام کرد هیچ حکمی در خصوص جلوگیری از فعالیت اسنپ و تپسی صادر نشده و فقط شکایتی از سمت شهرداری کرج به دادستانی ارسال شده است.

او گفت: ما به کسب و کارهای سنتی که در حال حاضر وجود دارند احترام می گذاریم چرا که آنان نیز اسباب زندگی دارند و باید گذران زندگی کنند و نکته مهمی است  اما اینکه کسب و کار سنتی مقاومت می کند و اجازه نمی دهد در حوزه توسعه و تکنولوژی خدمات و رفاه بهتری به مردم ارائه شود جای تامل است.

جهرمی افزود: امروز با آمدن این سرویس ها زندگی مردم راحت تر شده و با امنیتی شدن این سرویس ها شهروندان راحتی خاصی در زندگی شان احساس می کنند و این موضوع مهمی است و طبیعتا ما این مسئله را خوستار یم و از استاندار البرز که همانطور اتحادیه تاکسی رانی تهران خدمات خود را ارائه داد می خواهیم تا به بهترین نحو ممکن خدمات خود را به شهروندان در بستر نوینی ارائه دهند.

او گفت: تاکسیرانی کرج نیز می تواند خود را به روز کند و حتی برای برطرف کردن این مشکل اگر لازم باشد می تواند از تاکسیرانی تهران کمک بگیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به چالش های موجود در خصوص سرویس های جدید افزود: وقتی سرویس های جدید برای خدمات رسانی به مردم وارد جامعه می شوند طبیعت آن این است که چالش هایی در این زمینه وجود داشته باشد و ما بر خودمان وظیفه می دانیم که از این کسب و کارها حمایت کنیم ضمن اینکه به نیازهای بخش سنتی نیز توجه نماییم.
 
محمدجواد آذری جهرمی در ادامه با اشاره به آخرین وضع گوگل پلی افزود: موضوع گوگل پلی را پیگیری کردیم و بررسی های حقوقی آن را انجام دادیم که به چه دلیل حذف شده و این اتفاق برای چه بوده در واقع موضوع گوگل پلی با گوگل اپل متفاوت است اما اجازه دهید که ما یک گزارش تکمیلی بزودی در رابطه با هر دو گوگل تهیه کنیم و سپس جزئیات را اعلام کنیم.
 

نظر شما