شناسهٔ خبر: 21346463 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روسیه بر حل سیاسی بحران کره شمالی تاکید کرد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش با وجود اعمال فشارهای آمریکا برای تحریم کره شمالی اما همچنان از راهکار سیاسی برای حل بحران کره حمایت می‌‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که کنگره آمریکا همچنان بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ تاکید دارد، روسیه بر اجرایی شدن روندی سیاسی در حل بحران کره شمالی تاکید کرد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در این مورد به شبکه خبری «اینترفکس» گفت: «تلاش کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه کره شمالی و کشورهایی که با این کشور همکاری می‌کنند بر عملکرد مسکو تاثیری ندارد.»

کره شمالی بامداد دوشنبه هشدار داد که در صورتی که واشنگتن بر تلاش خود برای تصویب تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ در سازمان ملل اصرار ورزد، باید منتظر «بزرگترین عذاب و درد» باشد.

تهدید پیونگ‌یانگ در زمانی مطرح شد که آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا به تحریم‌های جدید علیه کره شمالی در روز دوشنبه 11 سپتامبر رأی دهند.

کره شمالی در تاریخ 3 سپتامبر یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرد که گفته است قابلیت سوار شدن روی موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را داراست.

انتهای‌پیام/م

نظر شما