شناسهٔ خبر: 21338986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

دغدغه مالی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نداریم

سنندج- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: دیگر نگرانی ودغدغه مالی بابت برگزاری جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگارمهر، مهدی شفیعی شامگاه سه شنبه در حاشیه دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران گفت: معقتدم این دوره از جشنواره هم از لحاظ کمی وهم کیفی حرکتی رو به جلو نسبت به دوره های گذشته داشته است.

وی عنوان کرد: مریوان علاوه بر جذابیت های طبیعی و جغرافیایی آن دارای سرمایه عظیمی از مردم ومخاطبان تئاتر است و این ظرفیتی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه مردم با جشنواره مریوان کاملا عجین شدند وارتباط برقرار کردند، اظهارداشت: با افتتاحیه جشنواره در قالب کارناوال به هدف اجتماعی بودن تئاتر بیشتر نزدیک شدیم و کمتر شهروند مریوانی است که از این برنامه مهم اطلاع نداشته باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  بیان کرد: یکی از تصمیماتی که در این دوره اتخاذ شد فعال سازی یک ساله ودائمی دبیرخانه بود که علت آن به  انتخاب دبیری از نیروهای بومی و از جامعه هنرمندان تئاتر برمی گردد.

شفیعی ادامه داد: حاصل پیگیری های دبیر این جشنواره حضور گسترده گروه های ایرانی و خارجی در این دوره از جشنواره است و حضور ۶ کشور نشان می دهد که جشنواره مریوان در حوزه بین الملل به عنوان برند قابل طرح است.

وی با اشاره به اینکه همراهی مدیران استانی و شهری همواره با جشنواره بوده است، اظهارداشت: نگاه  این مسئولان به عنوان ضرورت و ظرفیتی برای معرفی پتانسیل  استان کردستان  وشهر مریوان پشتوانه خوبی برای تقویت جشنواره است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه علت دعوت از گروه های خارجی هم چون اکراین وآذربایجان که در زمینه تئاتر خیابانی قدمت زیادی ندارند و حتی این نوع تئاتر در این کشورها زیاد شناخته شده نیست، بیان کرد: در بخش بین الملل تعامل با منطقه همیشه برای ما مهم بوده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اضافه کرد: هدف ما صرفت بهره مندی از ظرفیت کیفی گروه های خارجی در چنین جشنواره هایی نیست بلکه تاثیرگذاری در منطقه برای ما بسیار حائز اهمیت است.

شفیعی افزود:پیوند ملت ها و تاثیرگذاری منطقه ای یکی از سیاست هایی است که در دو سه سال اخیر به طور جدی پیگیری می کنیم.

وی یادآورشد: کیفیت آثار فقط مطرح نیست البته به دنبال دعوت از کشورهایی  هم چون فرانسه که در حوزه تئاتر بسیار سرآمداست هم بودیم و در این دوره از جشنواره مریوان گروهی از فرانسه هم حضور داشت که نمایش این گروه از آثارکیفی وتکنیکی بوده است.

وی در ارتباط با تخصیص ردیف اعتبار وبودجه ملی به این جشنواره گفت:  سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان کردستان  در این دوره مبلغی را به این جشنواره اختصاص داد که امیدواریم این میزان اعتبار پایدار باشد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اضافه کرد: با سفر وزیر وقت ارشاد در دولت یازدهم  به کردستان حضور او در اختتامیه دوره یازدهم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان توجه و حمایت های  ویژه ای به بحث مالی این جشنواره شده است.

شفیعی با بیان اینکه حمایت های مالی که به این جشنواره در سال جاری شد شاید حدود دو برابر گذشته باشد، اظهار داشت: دیگر هیچ نگرانی و مشکلی برای حمایت های مالی نداریم و دبیر این جشنواره برای تامین بخشی از منابع مالی مورد نیازهمه ظرفیت های حمایتی را در کنار وزارتخانه فعال کردند.

وی عنوان کرد: دیگر نگرانی تامین منابع مالی بابت برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نداریم و باید بیشتر به جنبه های فرهنگی ومحیطی آن پرداخته شود.

وی میزان اعتبارات اختصاص داده و هزینه شده این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی را اعلام نکرد و دلیل خود را افزایش این میزان اعتبار در سال آینده ذکر کرد و گفت: اگر دقیق  مبلغ بیان شود سقف آن کاهش پیدا می کند.

نظر شما