شناسهٔ خبر: 21000738 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارسال 324 اثر به هفتمین جشنواره دف‌نوازی ((دف نوای رحمت))

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان ازارسال 324 اثر به هفتمین جشنواره دف‌نوازی ((دف نوای رحمت)) خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛امین مرادی در نشست با اصحاب رسانه در سنندج که با محوریت برگزاری هفتمین دوره جشنواره دف نوازی،دف نوای رحمت برگزارشد، با اشاره به رشد 40 در صد ارسال آثار به هفتمین جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت در استان نسبت به دوره قبل، گفت: 324 اثر از25 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

 وی بیان کرد: اگر استان ما به فرموده مقام معظم رهبری استان فرهنگی است، باید این فرهنگی‌بودن از قالب شعار خارج و مدیران فرهنگی باید در راستای تحقق این مهم کار کنند چرا که الان این نام‌گذاری در حد شعار باقی مانده و در عرصه عمل اقدام چندانی انجام نشده است.

رئیس حوزه هنری کردستان به اقدامات حوزه هنری در بحث برگزاری جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت اشاره کرد و گفت: امروز جشنواره دف حوزه هنری کردستان به یک مطالبه کشوری و حتی بین‌المللی تبدیل شده است.

مرادی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف، کار در حوزه موسیقی، تدوین و چاپ و کتاب از برنامه ها وتولیدات حوزه هنری می باشد،افزود:حوزه هنری با کمترین اعتبار به واسطه همدلی که بین همکاران و اعتمادی که بین هنرمندان با این نهاد وجود دارد توانسته این جشنواره‌ها در بهترین سطح برگزار می شود

وی در ادامه به برگزاری جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی هفتمین جشنواره سراسری  دف نوازی« دف نوای رحمت » باشعار«هنر، همگرایی ، مهربانی » و نخستین دوره بین‌المللی این جشنواره از 8 تا 10  شهریور ماه 96 در سنندج برگزار می‌شود.

 مرادی گفت: نخستین دوره این جشنواره در سال 84 که به صورت استانی  و با نام یاد یکی از پیشکسوتان دف‌نوازی ایران زمین زنده یاد استاد کریم صفوتی در سینما بهمن سنندج برگزار شد.

 مرادی در ادامه افزود: با توجه به تعداد بالای آثار در مدت زمان دو روز و در مدت 28 ساعت آثار با داوری عزیزان و صاحب نظران حوزه دف‌نوازی، برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره از میان آثار ارسالی از 25 استان کشور انتخاب و معرفی شدند که بر این اساس نمایندگانی از 19 استان کشور توانستند به بخش نهایی جشنواره راه یابند.

 رئیس حوزه هنری کردستان با بیان اینکه این جشنواره در 8 شهریور برابر کنداکتورهای اعلام شده در محل سینما بهمن سنندج آغاز می‌شود، بیان کرد:  مراسم اختتامیه هم در روز جمعه همزمان با عید سعید قربان ساعت 17:30 در محل پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود.

 وی گفت: تجلیل از تعدادی از هنرمندان پیشکسوت دف‌نوازی کردستان و انشاء الله رونمایی از ثبت ملی دف به نام کردستان در این جشنواره را نیز شاهد خواهیم بود.

مرادی در پایان ضمن قدردانی و سپاسگزاری از زحمات تمامی تلاشگران عرصه و اطلاع‌رسانی که همواره یار و یاور حوزه هنری در مسیر حرکتی بوده‌اند، بیان کرد: امسال یک مسابقه ویژه خبرنگاران هم خواهیم داشت که انشاء الله در نظر است به 3 خبرنگار برتر و 2 عکاس خبری که بیشترین تلاش را در راستای پوشش خبری این جشنواره داشته‌اند جوایز ارزنده‌ای تقدیم خبر شود.

انتهای پیام/ م ح

 ثبت ملی دف در کردستان رونمایی می‌شود

نظر شما