شناسهٔ خبر: 21004314 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رشد 40 درصدی ارسال آثار به دبیرخانه هفتمین جشنواره «دف‌نوای رحمت»

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به استقبال هنرمندان داخلی و خارجی از جشنواره دف نوای رحمت، گفت: هنرمندان کشور 324 اثر را به دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره «دف نوای رحمت» ارسال کردند که نسبت به سال قبل شاهد ۴۰ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، یکم شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: هفتمین جشنواره سراسری دف نوای رحمت و اولین بین المللی این جشنواره با شعار «هنر، همگرایی، مهربانی» از هشتم تا 10 شهریور در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار می‌شود.

وی به استقبال هنرمندان داخلی و خارجی از جشنواره «دف نوای رحمت» اشاره کرد و افزود: هنرمندان کشور 324 اثر را به دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره «دف نوای رحمت» ارسال کردند که نسبت به سال قبل شاهد ۴۰ درصد رشد داشته است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به اینکه هنرمندان 25 استان کشور در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند، بیان کرد: این جشنواره در سه بخش بین‌الملل، اصلی و ویژه در سنندج پایتخت دف جهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود، عنوان کرد: در بخش اصلی جشنواره شرکت کنندگان در دو بخش تک نوازی و گروه نوازی با هم به رقابت می‌پردازند که خلیفه عبدالرحمن غوثی، شهرام منصوری، منصور مرادی و خلیفه جلال زندسلیمی کار داوری ابتدایی این جشنواره را برعهده داشتند.

مرادی افزود: فراخوان هفتمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت از اول خردادماه سال جاری اعلام شد و تا ۱۹ مردادماه برای حضور بیشتر شرکت‌کنندگان تمدید شد.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری جشنواره، ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان بیان کرد: در بخش تکنوازی ۱۳ تا ۱۹ سال آقایان ۲۰ نفر و در همین بخش ویژه بانوان ۱۰ نفر در بخش رقابتی جشنواره حضور دارند و در بخش بزرگسالان جشنواره نیز ۲۰ نفر آقا و ۱۴ نفر بانو با هم رقابت می‌کنند که در کل هنرمندان 20 استان کشور حضور دارند.

وی به بخش ویژه هفتمین جشنواره دف نوای رحمت اشاره کرد و افزود: بخش ویژه شامل مولودی‌خوانی بوده که امسال ۱۲ گروه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که سه گروه در طول برگزاری جشنواره به اجرا می پردازند.

مرادی، با بیان اینکه دف جایگاه ویژه‌ای بین هنرمندان دارد، به 6 دوره گذشته این جشنواره اشاره کرد و افزود: اولین دوره جشنواره دف نوای رحمت در سال 84 آغاز و در سال 86 و با توجه به ظرفیت های استان این جشنواره به صورت سراسری برگزار شد.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری سومین دوره جشنواره چند سال وقفه ایجاد شد که خوشبختانه بعد از تلاش‌های زیادی توانستیم چهارمین دوره جشنواره را از سال 93 احیا کنیم و امسال نیز شاهد هفتمین دوره جشنواره و اولین دوره در سطح بین المللی هستیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان یادآور شد: در آیین افتتاحیه جشنواره از دو جلد کتاب آموزشی دف‌نوازی اثر فرزاد عندلیبی تولید حوزه هنری و سی دی تصویری آموزش خانقاهی دف با گفتارهای از استاد حمیدرضا اردلان با همکاری مهدی احمدی رونمایی می‌شود.

نظر شما