شناسهٔ خبر: 20985896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون کمیته امداد: 68هزار خانوار از زیرپوشش این نهاد خارج شدند

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، فاطمه رهبر عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی مددکاران کمیته امداد استان زنجان افزود: در تلاش هستیم با اجرای طرح شناسنامه خدمت برای مددجویان تحت حمایت دوره خدمتی مشخصی برای خانواده ها تعیین کرده و در یک بازه زمانی مشخص فرآیند خدمت رسانی انجام و در پایان زمان تعیین شده با اقدام های مددکاری به توانمندی برسند.
این مسئول اظهار کرد: بیش از سه میلیون نفر از مددجویان کمیته امداد در کشور تحت حمایتهای بیمه ای حوادث ناشی از سوانح ، آتش سوزی و بلایای طبیعی قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: 88 هزار نفر از جامعه هدف این نهاد که بخشی از آنان دارای سوء تغذیه هستند ماهانه 75 هزار تومان کمک دریافت می کنند ، هم اکنون پویشی بنام 'همسفره' راه اندازی شده که از این طریق کودکان نیازمند را شناسایی آنان را تحت پوشش قرار می دهند.
رهبر خاطر نشان کرد: مهمترین مشکل این نهاد نبود اعتبارات کافی و اصلاح نگاه مدد جویانی است که باید به سمت استقلال و توانمندی حرکت کنند نه اینکه زیرپوشش کمیته امداد بمانند.

***25 درصد سالمندان کشور زیرپوشش کمیته امداد هستند
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) گفت: براساس آمارهای موجود 40 درصد زنان سرپرست خانوار و 25 درصد سالمندان کشور تحت حمایت این نهاد هستند.
به گفته وی ، جامعه هدف کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار ، سالمندان ، بیماران خاص و سخت درمان و خانواده های زندانیان نیازمند تشکیل می دهند که خدمات مورد نیاز به آنان ارائه می شود.
این مسئول اظهار کرد: اولویت کمیته امداد در حوزه حمایت؛ خدمت مناسب و هدفمند به جامعه هدف برای رفع کامل مشکل خانواده ها و رسیدن به نقطه خود اتکایی و توانمندی است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: ارائه خدمت هدفمند و اثربخش به خانواده های تحت حمایت ، با رویکرد نوین در حوزه مددکاری و استفاده از روش های جدید در حوزه خدمت رسانی به جامعه هدف است.
رهبر ادامه داد: راهبرد حوزه حمایت در خدمت رسانی به خانواده های تحت حمایت؛ کوتاه کردن فرآیند مددکاری و ارائه خدمت به جامعه هدف است.
این مسئول، رسالت کمیته امداد را محرومیت زدایی از جامعه و توجه به مناطق محروم اعلام کرد و گفت: با نیازسنجی انجام شده از مناطق محروم، تامین لوازم ضروری و مورد نیاز مددجویان ساکن در این مناطق از اولویت های کاری ما است.
رهبر از اجرای طرح همیار مددکار به منظور دیدارمدیران و کارشناسان ستادی با خانواده های تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی سیاستگذاران حوزه خدمت رسانی به خانواده های نیازمند ، با مشاهده مشکلات مددجویان از نزدیک برنامه متناسب با نیاز های جامعه هدف با نگاه قلبی و اعتقادی طراحی ، ابلاغ و تصمیم گیری ها در خدمت رسانی به خانواده با واقعیت منطبق می شود.
به گزارش ایرنا ، یک میلیون و 600 هزار خانوار در کشور از خدمات مستمر کمیته امداد بهره مند هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*

نظر شما