شناسهٔ خبر: 20987763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فاطمه رهبر:

33 هزار سرپرست خانوار زندانی زیرپوشش کمیته امداد هستند

زنجان – ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) با اشاره به پرداخت یارانه به مددجویان تحت پوشش گفت: هم اکنون این نهاد 33 هزار سرپرست خانوار زندانی دارد که کارت یارانه به نام آنها صادر شده اما خانواده های آنان قادر به استفاده از آن نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فاطمه رهبر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: متاسفانه مبلغ مستمری به حساب سرپرست که زندانی است واریز می شود و خانواده تحت پوشش کمیته امداد آنگونه که باید و شاید نمی تواند بهره مند شود.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر کارت یارانه مددجو در گرو پرداخت اجاره بها یا خرید اقساطی که انجام داده در اختیار افراد غیر قرار دارد و این پرداخت مستمری در قالب کارت یارانه مشکلاتی را برای مددجویان بوجود آورده است.
وی بیان کرد: برخی دیگر از مددجویان نیز وام های مختلفی دریافت کردند و تعهدی که از آنها گرفته شده مبلغی از مستمری آنها باید کسر شود و وقتی این کارت یارانه در جای دیگری است، مددجو قادر نیست اقساط معوقه را پرداخت کند و این موضوع مشکلاتی را به دنبال دارد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طی جلسات برگزار شده با مسئولان عالی رتبه کشور قول مساعد داده شده طبق قانون این مبالغ باید در اختیار نهادهای حمایتی قرار گیرد و امیدواریم این مهم به زودی تحقق یابد.

*** اختصاص 144 میلیارد تومان اعتبار به مناطق محروم کشور
وی ادامه داد: در ردیف اعتبارات مناطق محروم نیز از کمک های موردی استفاده می شد که امسال 144 میلیارد تومان برای این مناطق اختصاص یافته که از میزان 10 درصد به دیگر معاونت و حوزه های کمیته امداد ارتباط دارد.
رهبر بیان کرد: برای اولین بار اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای بیماران خاص و صعب العلاج در ردیف اعتبارات کمیته امداد قرار گرفت.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته صف جهیزیه گروه های تحت پوشش این نهاد به صفر رسیده و در نهایت تعدادی که درنوبت دریافت هستند، به حداقل خواهند رسید.
وی اظهار کرد: سرانه دانشجویی این نهاد در سال گذشته از 600 هزار تومان به رقم 850 هزار تومان در سال جاری افزایش یافته که طول ترم به دانشجو داده می شود و سرانه دانش آموزی نیز از 33 هزار تومان سال گذشته به 102 هزار تومان رسیده که در واقع سه برابر افزایش یافته است.
رهبر افزود: هم اکنون چهار هزار مددکار خانواده و 400 نفر مشاور در کمیته امداد به جامعه هدف خدمت رسانی می کنند و بر این اساس سال گذشته با پرداخت 200 هزار فقره وام قرض الحسنه، صف مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال به صفر رسید

*** خروج 249 هزار خانوارکمیته امداد و صرفه جویی 82 میلیارد تومانی
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: از سال گذشته با توجه به الزامات قانونی نسبت به پالایش گروه های هدف این نهاد اقدام شد و بر این سال گذشته 249 هزار خانوار فقط از چرخه دریافت مستمری خارج شدند و با این اقدام صرفه جویی 82 میلیارد تومانی رخ داد که صرف کارهای دیگر شد.
وی با اشاره به کارهای زیر بنایی این نهاد گفت: تدوین سیاست های احسان و حمایت نیازمندان از جمله این کارها به شمار می رود که برمبنای نگاه حمایتی از نیازمندان و بهره گیری از ظرفیت های این نهاد و جامعه است.
رهبر از تدوین نظام مددکاری این نهاد خبر داد و افزود: ممکن است نظام های مددکاری متعددی در کشور وجود داشته باشد، اما این نظام مختص این نهاد بوده و با نگاه دینی اسلامی تلاش می کند، بین مددکار، مددجو، ارائه خدمات به نحو احسن ارتباط برقرار کند.

*** یک میلیون و 600 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند
وی بیان کرد: هم اکنون از مجموع خانواده های تحت پوشش یک میلیون و 300 هزار سالمند، بیش از یک میلیون نفر زن سرپرست خانوار، 330 هزار دانش آموز و 72 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.
رهبر خاطر نشان کرد: 500 هزار نفر از مددجویان نیز مستمری ماهیانه دریافت نمی کنند ولی از حمایت های چندخدمتی برخوردارند.
وی اظهار کرد: سال گذشته 50 هزار بسته نوشت افزاری قبل از آغاز سال تخصیلی در مناطق محروم و مرزی توزیع شد و مقرر است که این تعداد امسال به 100 هزار بسته برسد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما