شناسهٔ خبر: 20962777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره):

پیش بینی توانمندسازی ۱۵۰ هزار خانوار از مددجویان کمیته امداد/ امسال ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از پیش بینی ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری خبر داد و گفت: توانمندسازی و خروج ۱۵۰ هزار خانوار از چرخه کمیته امداد برای امسال پیش بینی شده است،

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد امید امروز ( 30 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان در عرصه ایجاد اشتغال و جذب منابع و مشاوره شغلی و هدایت مددجویان به سمت اشتغال پایدار جرو استان های برتر کشور است.

 

وی با بیان اینکه  کمیته امداد سال گذشته یک هزار و 500 میلیارد تومان منابع اشتغال داشت، افزود: با این اعتبار یک هزار و 2 فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبار اشتغال امسال به بیش از 2 برابر افزایش یافته است، گفت: امسال با اعتبار 3 هزار و 100 میلیارد تومان پیش بینی می شود 170 هزار شغل ایجاد کنیم.

 

امید با اشاره به تصویب اختصاص 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای رفع محرومیت از مناطق محروم و روستایی، ادامه داد: اعتبار حاصل از این لایحه 5 هزار میلیارد تومان است که بانک های عامل هم به همین اندازه باید اعتبار بیاورند که در مجموع 10 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی تخصیص خواهد یافت

 

به گفته وی از این میزان یک هزار و 500 میلیارد تومان به عنوان سهم اختصاصی کمیته امداد پیش بینی شده است

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سال گذشته امداد در حوزه اشتغال 152 هزار خروجی داشته، گفت: که از این میزان تاکنون 105 هزار خانوار از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

 

امید با تاکید بر اینکه هدف کمیته امداد در برنامه ریزی های توانمندسازی مددجویان است، بیان داشت: در کمیته امداد چیزی به نام حمایت دائم از مددجو وجود نخواهد داشت.

 

وی در تشریح انواع تسهیلاتی که برای اشتغال به مددجویان این کمیته پرداخت می‌شود گفت: بانک‌ها تا سقف 20 میلیون تومان و از طریق منابع امداد تا سقف 75 میلیون تومان به مددجویان قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت می‌کنند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سال جاری توانمندسازی و خروج 150 هزار خانوار از چرخه کمیته امداد پیش بینی شده است، افزود: همچنین امسال کارفرمایان اگر از کاریابی‌ها مددجوی کمیته امداد را استخدام کنند در سال اول 100 درصد و در سال دوم 50 درصد سهم حق بیمه کارفرما را به‌ عنوان یارانه دریافت می‌کنند.

 

امید به اجرای طرح آموزش در محیط کار واقعی در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: سقف سرانه آموزش ها در امداد امسال افزایش داده ایم تا افراد مهارت کسب کنند و بتوانند شاغل و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.

 

وی با بیان اینکه سهم اشتغال از بودجه امداد در گذشته 5 تا 10 درصد بود، گفت: اما اکنون به 50 درصد افزایش یافته است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: سقف پرداخت به غیر مددجو نیازمند خراسان جنوبی از 20 درصد به 30 درصد افزایش می یابد.

 

امید به لزوم تجهیز کارگاه های فرش استان خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا 50 میلیون تومان اختصاص می یابد و همچنین از صندوق امداد ولایت کمک بسیار خوبی به خراسان جنوبی خواهد شد و از منابع صندوق توسعه ملی سهم کمیته امداد نیز هر میزانی که این استان توانایی جذب آن را داشته باشد، پرداخت می شود.

 

 

نظر شما