شناسهٔ خبر: 20950327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستاوردهای دومین روز عملیات ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در قلمون غربی

دمشق - ایرنا - ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت اسلامی، مناطقی را در محورهای سه گانه عملیات جدید خود در قلمون غربی از گروه تروریستی تکفیری داعش پاکسازی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منابع میدانی روز یکشنبه اعلام کردند که ارتش سوریه در دومین روز عملیات 'و إن عدتم عدنا' در سه محور شمال، شرق و جنوب درگیری های شدیدی با گروه تروریستی تکفیری داشتند.
در محور جنوبی، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بر مناطق قرنه شعبه القاضی، قرنه مد محبس، قرنه تم الزمرانی، واطیات الزمرانی و خربه قرعلی مسلط شدند.
این نیروها در محور شرقی مناطق دوار الشقیع، سن میری الجنوبی، جبل سن فیخا، بلندی حرف الموصل و گذرگاه فیخا را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کردند و همچنین گذرگاه میرا در تیررس آتش نیروهای ارتش سوریه و مقاومت قرار گرفت.
در محور شمالی عملیات نیز مناطق شعبه بیت سلیم، شعبه الزویتینه غربی، قرنه الزویتینه، بلندی شعبه الصهریج و بلندی شنشاره آزاد شد.
در عملیات روز یکشنبه ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی در ارتفاعات قلمون غربی، شماری از تروریست های داعشی کشته و زخمی شدند.
جنگنده های ارتش سوریه نیز مواضع گروه تروریستی داعش در اطراف دو گذرگاه مرطبیه و الرومیات را بمباران کردند.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی روز شنبه در نخستین روز عملیات خود در قلمون غربی، تپه ها و بلندی های حرف وادی فاره، راس شعبه المغاره، قرنه شمیس دوار خنجر، شعبه السوقی، وادی دوار خنجر، شمیس الزمرانی و بلندی ثنایا الحریق در ارتفاعات الجراجیر و قاره در قلمون غربی مسلط شدند.
وادی مسعود، وادی ابوخضیر، شعبه سرور، قبر العرسالی و خربه العیله مناطق دیگری است که صبح شنبه از گروه تروریستی داعش پاکسازی شد.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در ادامه پیشروی خود در ارتفاعات الجراجیر بر بلندی 'ابوخدیج' که بر تمام دشت الجراجیر در قلمون غربی و بلندی شلوف که بر گذرگاه الزمرانی مشرف است مسلط شدند.
ارتش سوریه و مقاومت اسلامی روز شنبه عملیات 'و ان عدتم عدنا' را برای پاکسازی ارتفاعات قلمون غربی از گروه تروریستی تکفیری داعش آغاز کردند.
این در حالی است که ارتش لبنان هم حمله به مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش در بلندی های شهرک های القاع و راس بعلبک را شروع کرده است.
اوایل مردادماه پس از عملیات همه جانبه ارتش های سوریه و لبنان و مقاومت اسلامی، گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره از مناطق مرزی این دو کشور خارج شد.
هم اکنون داعش تنها گروه تروریستی باقی مانده در ارتفاعات مرزهای لبنان و سوریه است.
شبک**6116**1392**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما